Huishoudtopic #1

Volg haar ook! Zij is zo leuk. En ze gebruikt ovenspray voor bijna alles haha. Maar met goede reden, want werkt voor heel veel dingen.

4 likes

Hoe frissen jullie wollen truien op in de winter? Als het droog is buiten dan laat ik ze buiten hangen maar het regent nu te veel. Ik wil ze niet regelmatig wassen, zeker niet als ze verder niet vies zijn. Badkamer is geen optie, die is zo klein dat ik er niks in kan hangen zonder dat het mogelijk nat wordt.

1 like

Deze heb ik ook en ik ben er heel blij mee!

Al zorgt dat lampje in de voet voor mixed feelings want daarmee zie je echt elk miniscuul stofvlokje waardoor je het gevoel krijgt dat je superranzig bent en opeens veel beter en vaker gaat stofzuigen haha

1 like

Misschien met een kledingstomer? Ik heb er een van een paar tientjes van de action. Of aan de badkamerdeur hangen of er met buiten en met de deur open douchen? Ik weet niet of dat logistiek mogelijk is.

1 like

Ik hing ze vroeger altijd voor het slaapkamerraam als ik dat open deed om te luchten (staat eigenlijk altijd op kiepstand behalve als het echt heel koud is, dan alleen snachts).

1 like

Oeh, welke heb je?

2 likes

Welk product gebruiken jullie om de binnenkant van de auto schoon te maken? Dashboard, stuur, scherm, etc


Cockpitspray. Action heeft een autoschap waar heel veel dingen voor je auto staan zoals spray voor de binnenkant, autoshampoo etc.

2 likes

https://www.action.com/nl-nl/c/doe-het-zelf/auto-accessoires/

Vriend is ook fan van de tireshine, dan lijken je banden weer helemaal showroom fresh :sweat_smile:

2 likes

Goede tip! Ik ga deze week even kijken.

1 like

Ik haal dit ook zeker wel. Heb vaak 1x handdoeken (incl. poetsdoeken, badmatten etc.), 1x 40 graden was voor sokken, ondergoed, sportkleding etc. en daarnaast nog 1x wit, 1x bont, 1x zwarte was. Daarnaast nog om de week een was met het beddengoed en om de week een andere extra was met bijv. wolwas, kattenspullen etc. Dus ik zit zelfs op 6 wassen per week. Wij sporten wel ook veel en ik transpireer best wel waardoor ik shirts vaak maar 1x aan kan.

3 likes

Ik denk dat dit wel normaal is, toen wij met z’n tweeen waren hadden we ook zoiets; 3 a 4 wassen aan kleding, 1x 60 graden handdoeken en 1x beddengoed per week.
Nu met 2 kinderen erbij is dit ook verdubbeld dus het lijken me echt geen gekke aantallen.
Maar ik ben het met je eens dat het wel veel is als je er zo over nadenkt, ik schrok net ook toen ik zat te tellen en gemiddeld 13 wassen per week draai :confused:

Kleding was ik juist zo weinig mogelijk, blijft het alleen maar langer mooi. Als het nog goed ruikt en er zitten geen vlekken in dan hang ik het bijvoorbeeld alleen even voor het raam, dan is het weer fris. Broeken spoel ik bij voorkeur, zeker zwarte broeken, dan blijven ze veel mooier zwart. Ik vind 3 wasmachines vol kleding per week echt wel veel!

Verder 2 handdoek/sokken/ondergoedwasjes per week, 1 keer per 2 weken werkkleding van mn vriend (was ik apart want hij werkt met hout en dat wil ik niet in de nette kleding), 1 keer per 2 weken nette kleding (snelwasje meestal want het is nooit veel) en 1 keer per 2 weken de lakens (zomers elke week). Eens per maand nog de hondenhanddoeken en kleden. Wij zijn met z’n 2en.

3 likes

Wij hebben maximaal 2 wassen per week eigenlijk. Meestal 1 kleding was per week (ene week zwart andere week kleur). De andere was is dan bijvoorbeeld de ene week handdoeken etc en de andere week beddengoed.

1 like

Hier een gezin van vijf en wij hebben 10 machines met was elke week. Daarvan zijn er drie puur kledij (1x lichtgekleurd, 1x donker en bont en 1x kledij die ik ook in de droger gooi - pyjama’s enzo), twee machines met wasbare luiers en de rest lakens, ondergoed, sportkledij, wolwas en dergelijke. We proberen kledij niet te snel bij de was te gooien. Heb ook wel een redelijk strak was schema nu (elke dag van de week doe ik twee machines, in het weekend niet), dat bevalt wel en helpt om bij te blijven. En minder kledij hebben, zorgt ook voor minder was vind ik, want dan moet je er wel korter opzitten zodat je niet zonder valt.

2 likes

Ik heb juist het idee dat minder kledij zorgt voor meer was haha. Ik moet regelmatig wassen omdat m’n kleding anders op is.

3 likes

Heeft iemand tips om vieze luchtjes te verwijderen (buiten de standaard Google dingen). Mijn partner is wezen kijken bij een woning en zijn omschrijving was “het ruikt er naar bedorven nasi” :joy:

Kunnen jullie het opnieuw verven of de vloerbekleding vervangen? Volgens mij trekt de stank echt in dat soort dingen. Anders zou ik goed luchten en alles goed afnemen (of zijn dit juist de standaard google dingen haha :thinking:).

Drie wasjes per week: 1 met ondergoed, sokken en handdoeken (vol), 1 met bovenkleding (meestal ook vol), 1 met witte was (halfvol). De eerste twee kunnen we echt geen week overslaan.

1 like

Pff, geen idee aan hoeveel wassen wij per week komen (2 personen). Van een aantal dingen weet ik het wel:

  • ondergoed en sokken wassen we ongeveer eens per 3 weken
  • handdoeken eens per 2/3 weken
  • beddengoed elke 2 weken

Onze kleding hebben we ruwweg opgedeeld in wit, zwart, rood/roze/oranje, donkerblauw, lichtblauw, groen/beige/grijs. Dat zijn dus 6 verschillende wassen en daarvoor hebben we geen ritme. Elke 4/5 weken zijn ze toch allemaal wel aan bod geweest denk ik. Rood in die periode soms zelfs 2 keer, omdat we veel rode was hebben.

Dus gemiddeld zo’n 3 wasjes per week?

3 likes