Oh echt? Negeer me dan maar! Alhoewel, als de rand goed schoon wordt, zou het uiteindelijk toch wel moeten helpen lijkt me?
Misschien is het een rare suggestie, maar anders proppen gedrenkt in azijn? Dat doet vast wel wat
Ik heb dat ook. Waarschijnlijk heb je net zoals ik heel veel (bruin) goor urinesteen + kalk onder de rand. Ik koop altijd zeepsponsjes (die zilveren) en ga na bleek + AJ antikalk (tip!! Enige wat na niet lang intrekken de bruine smurrie los maakt) ff laten intrekken onder de rand met handschoenen en enkele zeepsponsjes en schuursponsjes als een gek onder de rand boenen en dan komt er vieze bruine smurrie + vlokken vanaf. Er gaan meerdere schuursponsjes en zeepsponsjes doorheen altijd. Ik ga deze week ook de tip proberen van de wc papier. Eens in de twee weken doe ik dit en het echt een goor werkje, maar het enige wat helpt.
Schoonmaken met azijn en baking soda (dit gaat bruisen). 'S nachts of als je overdag weg bent azijn + baking soda in de wc gooien of een wctabletje. Volgens mij kun je dat wel halen bij de action en ah. Voor de rest inderdaad goed poetsen met bleek of azijn.
Omg. Ik houd van schoonmaken, maar ik heb nog nooit onder de rand van mijn wc gedaan. Ik spuit er wel altijd bleek. Misschien binnenkort maar eens even een projectje van maken
Het is waarschijnlijk al wel is gevraagd, maar wat gebruiken jullie om de badkamer schoon te maken?
Ik gebruik nu badkamerspray van AH eigen merk, maar de geur is echt zo smerig. Een kunstmatige en penetrante fruit geur. Ook heb ik het idee dat het niet zo veel doet.
Azijn doe ik ook af en toe, maar vind ik niets aan om wekelijks te doen.
Heb je de wc bril er al eens afgehaald? Daar kunnen ook urine resten zitten die je niet ziet, maar wel ruikt.
Weet je zeker dat het de wc zelf is? Met mannen/kinderen in huis kan het ook goed zijn dat het de vloer is. Vooral het plekje achter de wc kan gaan stinken.
Ik heb eindelijk een fijne badkamerspray gevonden die lekker ruikt en goed werkt, namelijk die van Dettol
Oeh ik heb zojuist een Eufy besteld! Ik ben zo benieuwd!!
Mijn dweil is stuk en nu ben ik op zoek naar een nieuwe. Hebben jullie aanraders? Rond de €50
Voor een tientje meer raad ik een stoomreiniger aan https://www.bol.com/nl/p/vileda-steam-stoomreiniger/9200000035432636?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Vind dat echt een uitkomst.
Hier ook team stoomreiniger! Je hebt ze bij de action geloof ik zelf nog goedkoper. Wij hebben eerst 3 jaar eentje van de action gehad, toen die langzaam begon af te sterven hebben we geïnvesteerd in een duurdere met meer opties. Het is zoveel sneller dan dweilen maar ook gewoon schoner vind ik
Ja vind ik ook!
Met glassex en krantenpapier vegen!
Of gewoon water en krantenpapier. Een koffiefilter kan ook.
Of met water en azijn en zo’n trekker.
Bij mij komt die bruine aanslag altijd terug, wat ik ook doe. Heb het meerdere keren uitgetest. Als ik het om de twee weken doe is het niet zo veel tot nauwelijks wat en heb ik het zo gedaan en ga ik ook de vieze geur redelijk tegen. Als ik het laat versloffen en 1 keer in de maand doe bijvoorbeeld dan is het gewoon echt een rot en vies klusje. Vandaar dat ik het gewoon ff snel iedere twee weken doe. Misschien dat het bij jou niet terugkomt, dat zou wel echt chill zijn! Kwestie van ff uittesten.
In het hotel waar ik werkte poetsten we de spiegels altijd op met kussenslopen (wel schone haha).Een schone, droge theedoek werkt ook goed!
Eventueel haalde ik er eerst een nat doekje overheen, zonder schoonmaakmiddel. Daarna maak je ze droog met een andere doek en als laatste kun je ze echt blinkend oppoetsen met een theedoek of kussensloop.
Iemand nog een lifehack voor het schoonmaken van de koelkast? Ik zie er al dagen tegenop
Heeft iemand tips om een jurk een beetje op te frissen. Ik heb namelijk een tweedehands galajurk gekocht, maar durf hem niet in de wasmachine te doen.
Ik ‘was’ mijn galajurken altijd onder de douche, gewoon aantrekken en dan met een beetje babyshampoo of fijnwasmiddel insmeren en uitspoelen, eventueel binnenstebuiten nog een keer en dan aan een hanger laten opdrogen (druipt nog wel lang na, dus ik hang hem altijd in de badkamer). Ik heb ook wel eens een oude galajurk in een kussensloop in de wasmachine gedaan toen de hele onderste 10cm onder bitterballensmeer zat, dat ging ook wel goed, maar dat vond ik ook wel een beetje spannend.
Ligt ook een beetje aan de stof trouwens, dit doe ik met de chiffon-achtigen, ik heb 1 vintage jurk van zijde, daar durf ik zelf niks mee.