Huishoudtopic #1

Ja dit heb ik dus ook. Mijn schoonmoeder zei dat het lijkt alsof het er in gebrand is ofzo. Ik heb ook alles al geprobeerd. Zijn een soort doffe vlekken.

1 like

Ja precies! Maar het rare is dat het bij mij maar op 1 rondje zit en de rest niet. Het is inderdaad echt zo’n doffe waas die erop zit.

1 like

Ik heb het ook maar op 1 rondje. Het zit bij mij op de POWER-plaat, die kun je echt snoeihard zetten zeg maar. Zou het er dan toch ingetrokken zijn…?

1 like

Ik heb dit ook gehad en dacht ook dat het ā€˜in’ het glas zat. Maar met een kookplaat krabber kraste ik het er gewoon af en zag het er weer uit als nieuw.

2 likes

Wij hebben zo een scherp mesje dat die vlekken wegkrast zonder de plaat te beschadigen. Gekocht bij een soort op=op winkel.

Edit; wat hierboven wordt gezegd

1 like

Echt? Maak je dan geen krassen? Mijn kookplaat is net een zwarte spiegel. Ik zou als de dood zijn :flushed:

Edit: geen krassen dus. Een kookplaatkrabber, waar verkopen ze die? Blokker oid?

1 like

Je hebt ook van dat vloeibare spul wat je erover heen kan wrijven. Daarna glimt alles ook weer. (Kan even geen voorbeeld vinden, ik heb de mijne in Duitsland gekocht maar zag het laatst ook bij het Kruidvat staan.)

3 likes

Ik zou een foto mailen naar de klantenservice van het merk van je kookplaat voor advies.

2 likes

Je hebt een grote kans dat dit is gebeurd doordat er een pan over heeft gekookt en het daarna is blijven liggen. Als je iets knoeit op de plaat kun je het beste direct een doekje er overheen halen, dan voorkom je dat het door de hitte van de plaat in zal ā€œbrandenā€.
Ik had van HG een speciale reiniger voor inductieplaten, die zou je ook nog kunnen proberen, dat was een kwestie van erop spuiten, in laten trekken en dan met een doekje weghalen. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je dit eraf moet krabben, zou in dat geval inderdaad even contact opnemen met de producent!

3 likes

Ja ik heb alleen geen idee wie de producent is want dit zat al in het huis toen we het kochten :joy: maar ik zag ergens online een set te koop met een spray voor inductie en daarbij ook een krasser dus misschien dat toch maar aanschaffen, thanks voor alle reacties!

3 likes

Ja Blokker heeft ze meestal wel en zag ze laatst ook bij de Big Bazar! Meestal maar 3 euro ofzo. Bij mij werkt het wel goed en gebruik af en toe ook Cerafix om alles goed schoon te maken.

1 like

Action! Nog geen euro en werkt super

3 likes

Dit was een goeie tip! Heb hem daar gekocht, was iets van 52 cent en werkte perfect!

2 likes

Langere levensduur, minder lawaai. Met die andere machines hadden we veel gezeik met deze Miele geen last van. Daarnaast schijnt Whirlpool ook snel te gaan roesten en onze weigerde van de een op de andere dag om nog te centrifugeren waardoor het een soort roulette was of ik weer zeiknatte was had. M’n vriend weet alle details van witgoed, ik gebruik het alleen :joy:. Als ik het zelf moest kopen zou ik ook voor goedkoper gaan, maar ik heb er dan ook geen verstand van verder. Merk alleen dat onze Miele wel veel degelijker is dan de vorige machines.

1 like

Ik ben ook niet zo tevreden over Helpling. Ik heb indertijd 2 keer een persoon gehad en ik vond ze nogal sloom. Maar het moest toen. Ik was ziek en kon niets, en mijn vaste hulp kon niet, omdat haar zoon stervende was.

Sinds september heb ik een hele fijne hulp gevonden via werksters.nl. Op die site kun je op zoek naar een vaste hulp. Je moet wel zelf selecteren, en het kost je 10 euro (1 maand is voldoende om keuze te maken). Laatst heeft mijn tante, in een hele andere stad, ook via deze site een fijne hulp gevonden. Misschien iets voor je?

3 likes

Da’s altijd het beste!

1 like

Heeft iemand ervaring met het uitwassen van lage Converse schoenen? Ze zijn zwart en ik ben door de hondenpoep gelopen. :sob:
Ik heb ze schoongemaakt met water en allesreiniger maar ik zou ze ook graag even wassen in de wasmachine.

1 like

Ik deed ze meestal in een oude kussensloop die dichtgeknoopt is op kort programma in de wasmachine. Dat gaat eigenlijk best prima. Behalve met de allstars van de Kruidvat om de een of andere reden, daarvan laat nu die rand van rubber om de zool steeds van los :frowning:

2 likes

@Panda @Melacholie Dank voor jullie antwoorden! Ik ga het meteen proberen met een oude kussensloop en haal de veters er uit. Ik heb nog nooit schoenen hoeven wassen dus ik ben heel benieuwd.

2 likes

Ik wil ook best komen poetsen!! Vind ik leuk. Heb alleen geen idee waar je woont

2 likes