Huishoudtopic #2

Thanks voor jullie antwoorden!

1 like

Ik gooi ze dan meestal even in de gootsteen met een klein laagje heet water, dan is het heel snel zacht genoeg!

2 likes

Oké ik heb iets geks en hoop dat iemand hier nog een gouden tip heeft. Het water uit mijn waterkoker heeft opeens een gekke geur en smaak, namelijk van vet (zonnebloemolie, frietvet). Ik heb de waterkoker twee keer ontkalkt maar die geur en smaak blijven erin zitten. Het ligt ook echt aan de waterkoker en niet aan de bekers/water zelf. Weet iemand wat ik nog kan doen voordat ik een nieuwe waterkoker moet bestellen?

Heb je ontkalkt met azijn? En heb je al eens de waterkoker opgekookt met in het water opgeloste baking soda? Die heft de werking van azijn op, en kan resten die zijn achtergebleven oplossen.

Wat naar als je waterkoker vieze smaak afgeeft.

1 like

Kun je niet gewoon met afwasmiddel schoonmaken? Misschien is het toch iets vettigs, geen idee of dat met azijn er ook uitkomt.

1 like

Ik ben mijn huis aan het opruimen en opeens vroeg ik mij af wat doe je met messen? Ik heb een heleboel messen die ik niet meer gebruik en waar ik vanaf wil. Maar hoe dit je dit? Het zijn van die lelijke messen (broodmes, vleesmes etc) met zo’n gekleurd laagje er op die je een aantal jaar geleden bij de supermarkt kon sparen. Ze zijn te lelijk voor de kringloop en ze zo in de container gooien voelt ook beetje vreemd maar wat dan wel? Iemand enig idee?

4 likes

Ik wist het ook niet en had het ingevuld bij de afvalwijzer. Het mag bij restafval, maar je moet het mes wel even in papier of karton wikkelen zodat niemand zich eraan kan bezeren. Vind dat trouwens echt een handige site! Ik check best vaak in welke container het moet, omdat het soms heel onlogisch voelt.

9 likes

Dankjewel. Binnenkort maar eens wat karton verzamelen. En wat een handige site.

2 likes

Ik heb een winterjas gekregen, een soort faux fur mantel, die officieel volgens het label niet gewassen mag worden. Kan ik die wel spoelen? Hij ruikt niet zo fris meer namelijk…eigenlijk stinkt ie een beetje. Of moet ik t gewoon proberen op kort koud programma? Stinkende jas is ook niet dragen.

Ik denk dat het wel kan, wassen. Alleen daarna moet je hem denk ik wel op/uit (?) borstelen. Anders is hij denk ik best plat. Ik herinner mij dat mijn moeder dit deed met een haarborstel maar wel met van die zachte haren in plaats van pinnetjes

4 likes

Naar de stomerij ermee. Dat is de mildste vorm van wassen en daar blijft de jas mooi. Benadruk dat ze hem niet chemisch reinigen, maar ze kijken altijd wel goed op het label en hebben hier meestal wel ervaring mee.

3 likes

Geen idee waar dit anders moet maar hoe hebben jullie die “zooi” onder je gootsteen georganiseerd? Ik was gisteren al aan het zoeken naar rekjes waar dan flessen in kunnen staan en bovenop wat losse zooi (rol vuilniszakken, andere afwasborstel etc) maar die zijn te laag (of ver boven mijn budget). :smiling_face_with_tear:

Kom nu niet verder dan maar een opbergbak waar ik alle flessen enz in neerzet? Maar dat is ook niet helemaal wat ik in gedachte had. Afdruiprek staat daar ook dus het lijkt nu zo rommelig.

1 like

Kan er een plankje in? Dan kan je bovenop wat losse spullen als de vuilniszakken ed leggen en eronder je flessen schoonmaakmiddel. Die kan je dan evt nog in bakken doen.
Krijg je zoiets:

5 likes

Hmm volgens mij is dit door mijn afvoer niet helemaal goed te doen maar misschien zou het rechts kunnen. Moet ik straks even goed kijken. Het gaat bij mij vooral om schoonmaakflessen, afdruiprekje, vuilniszakken en afwasborstel voor rattenkooi. Heb de rest allemaal weer ergens anders.

Maar bij mij ligt nu alles zeg maar op die onderste plank en dat lijkt zo slordig haha. Maar ik zal jouw tip ook even bekijken!

1 like

Ik heb iig een deurorganiser gekocht bij de wibra. Was 2 euro. Hang je aan het deurtje en daarin ga ik de schoonmaker vragen de spullen die zij nodig heeft te bewaren.

3 likes

Oh dat klinkt ook wel interessant. Ga ik ook even bekijken! Recent gekocht? Thanks

2 likes

Ja vorige week!

3 likes

Oh top dan hebben ze hem vast nog. Heb je een foto trouwens? :blush:

1 like

Ik heb deze bij de Zeeman gehaald vorige week om mijn rommelige gootsteenkastje wat netter te maken. Past best veel in en is verrassend stevig.

3 likes

Hmm helaas niet de goede maten. :frowning:

3 likes