Huishoudtopic #2

Nee joh, dat kan echt veel minder. Het is even uittesten wat voor jouw was en wasmachine werkt, maar 150gr klinkt veel.

Wij wassen trouwens ook vaak met ecoprogramma, maar soms ook fijne was programma van 50 minuten. Ook dan is alles schoon. Het proberen waard!

Ik heb de trapkast eindelijk eens opgeruimd. De planken waren veel te diep, dus je zag nooit wat achterin stond. Blij met de opstelling nu!

61 likes

Oh zou je ons op de hoogte willen houden van de uitslag van de test? Vooral wat er op nummer 1 uitkomt, ben benieuwd.

@MACdonalds Is het wel echt droog? Het is de laatste tijd minder warm in huis dus het droogt wat trager, misschien helpt het om het een dag langer te laten hangen en dan pas in de kast te leggen?

1 like

Helaas is het de hele zomer al zo, dus ook als het super snel droog was. Al eens een scheut azijn erbij gegooid, hielp ook niet

2 likes

Ik heb even gewogen en het is 25 gram! In de zak zit 1950 gram dus bijna 80 wasbeurten voor 2,60 euro. Als je 26 wasbeurten aanhoudt gebruik je 75 gram, drie scheppen, dat is echt veel

1 like

Yes zal ik doen, eind oktober valtie geloof ik op de mat.

5 likes

Weet je heel toevallig of de Ariel pods heel laag stonden? Ik moet ook eigenlijk echt over op iets anders maar vind het zo makkelijk om even snel een pod erbij te gooien :joy:

1 like

Ik heb de huismerk pods van Albert Heijn en ik vind die super fijn! Zowel bij 30 als 60 graden lossen die goed op, mijn wasprogramma duurt 2 uur en 20 minuten. En betaalbaar!

4 likes

Ik ben even voor je gaan kijken en bij de test uit 2020 is voor gekleurde was de top 3:

1. best getest; Ariel compact color&style a €4,11
  2. beste koop; Formil ultra plus color a €0,87
  3. Beste koop; Una kleur waspoeder a €0,87

(Prijs die erbij staat is per 10 wasbeurten, prijspeil aug 2020).

Allemaal waspoeders . Daarna volgt een rits huismerken vd bekende supermartken (zowel poeder als vloeibaar) en pas op nr 17 weer een A-metk (color reus poeder) en de eerste pods pas op plek 23 (lenor) en 24 (persil).

Vloeibare middelen zijn iets beter in kleur behouden dan waspoeders staat erbij (pods, gewoon vloeibaar of gel valt daaronder), poeders over het algemeen de beste vlekkenverwijderaars en de was wordt minder grauw. Test is uitgevoerd met programma’s op 40gr staat erbij,

10 likes

Handig! Staat die van Hema er ook bij? En Neutral?
Ik heb nu voor het eerst pods (want 1+1), maar zijn eigenlijk niet zo boeiend. Normaal heb ik Robijn, meer vanwege vaste geuren. Misschien toch maar overstappen.

Neutral heb ik voorbij zien komen, ergens in de middenmoot. Hema volgens mij niet, maar zal morgen even kijken.

1 like

Hier precies hetzelfde, heb alles al geprobeerd (azijn of baking soda bij de was of een nacht laten weken, extra spoelen van de was, minder of juist meer wasverzachter, in de droger, in de zon laten drogen, langzaam drogen) maar niks lijkt te werken. Zijn vooral shirts die ik ergens onder draag en ben geneigd om het allemaal gewoon weg te doen. Het is wel minder erg als ik de shirts laat hangen ipv in de kast leg, maar zoveel plek heb ik eigenlijk niet.

2 likes

Ja precies hier, vooral t-shirts en een trui. Ik dacht eerst dat het 2 kledingstukken waren die zo roken en de geur afgaven aan de rest maar dat is ook niet het geval. Ik word er echt een beetje moedeloos van, want het zijn ook gewoon nieuwere shirts dus weggooien en nieuwe kopen voelt ook niet als de oplossing

Hema Eco Colour (vloeibaar) hebben ze in 2020 ook getest, staat op plek 28 met een 5,5. Neutral color met een 6,2 op 21.

1 like

Thnx

Nog hier op terugkomend: dit lijkt serieus te werken voor de huid van mn man. Icm geen wasverzachter gebruiken. Soms probeer ik een heeeel klein beetje wasverzachter toe te voegen. Zodat er toch een klein geurtje aan de was zit (dat vind ik wel echt saai en een “nadeel” aan deze wasmiddel :stuck_out_tongue_winking_eye: ) maar dan merkt hij het direct en krijgt hij na een tijdje weer jeuk :pensive:
Dus we blijven maar wassen met neutrale wasmiddel dan. Onze was apart gaan wassen is ook een beetje veel werk en dan draai ik geen volle trommels. Dus dat ga ik niet doen
Maar fijn dat dit voor hem werkt in ieder geval!

5 likes

Ja bizar toch? Voor veel was adviseren ze zelfs 200ml (eenheid was ml ipv gr). Doe normaal, dat is een groot glas drinken!

2 likes

Goede tip nog! Zou dat dan bijv met wasparfum kunnen? Of is dat niet “puur” genoeg?
Zou fijn zijn als dat wel kan. Want de was ruikt letterlijk naar niks haha. Hij kan wel gewoon tegen parfum trouwens. Als in: het op sprayen. Dus misschien jou tip nog een optie zijn idd

Je kan testen of je niet te veel wasmiddel gebruikt door een gewassen ding direct na het wassen in een emmer water te doen. Als er dan schuim vrijkomt gebruik je te veel. Bij ernstig vervuilde was (luierwas bij mij) heb je wel echt veel wasmiddel nodig.

@Ananas bij mij werkte die etherische olie aan de was toevoegen niet maar ik heb 't in een sprayflacon verdund met water gedaan en dat spuit ik over de net opgehangen was en heeft daardoor echt goed geur af. Verbruik er ook nog eens veel minder door.

8 likes

In welke verhouding verdun je dat?

2 likes