Huishoudtopic #2

Tell me more! Gewoon droog? Of met natgemaakt papier?

1 like

Dit filmpje zag ik ook! Heel bijzonder. Hoe kom je er op!
Met droog keukenpapier @simsalabim

1 like

Gewoon droog! @Madam-Mikmak ja vreemd hè? Hoe kom je erop om met bakpapier dat de doen haha.

2 likes

Hoe maken jullie zwarte kranen schoon?

1 like

@Madam-Mikmak dank, ik ga het ook eens proberen, ben benieuwd!

2 likes

De zoekfunctie is je vriend.

6 likes

Hg heeft een nieuw produc hiervoor. Bij ons werkt het

1 like

wat doe ik verkeerd als na het strijken dit erin blijft?

2 likes

Niet heet genoeg gestreken?

1 like

Staat op de heetste stand

1 like

Ik neem aan een stoomstrijkijzer, heeft’ie ook een spray functie, dat je het even nat kan maken en dan erover kan strijken?

1 like

Heeft die. En ook stoom. Werkt dat?

1 like

Zeker! Je maakt het even nat en met de warmte weer droog en met minder vouwen. Ik neem aan dat je de stoom al op de volle stand had staan? Anders dat ook even proberen. Als het een groot oppervlakte is, en het werkt, dan zou ik gewoon een plantenspuit pakken. Anders is je reservoir zo leeg.
Tot slot zou je nog proberen met een vochtige theedoek ertussen en dan nastrijken. Maar deze techniek is eigenlijk nuttiger voor materialen die niet te grote hitte kunnen hebben. Door de natte theedoek kun je namelijk de temperatuur hoger zetten, dan op het label staat.

5 likes

Ultradegelijke post dit (op de vrijdagavond nog wel), maar ik ben helemaal content met deze emmers die ik bij de tk maxx vond! Perfect bij ons voor glas en statiegeld flessen! Met handig handvat, dus geen onhandig gesleep meer naar de glasbak

(Die stickers kreeg je er dus bij)

39 likes

Jaa, die verkopen ze eenmaal per jaar ook bij Aldi. De huisvrouw in mij is hier ook super blij mee :smiley:

2 likes

Ik ben babykleertjes aan het uitzoeken van toen ik zelf baby was. Die hebben dus 30 jaar in dozen op zolders gelegen (in de winter erg koud en vochtig, zomer erg warm). Nu hebben veel kleren oranje vlekjes. Iemand een idee wat dit kan zijn? Google helpt me niet verder, schimmel zou er anders uitzien?

Ik heb nu een deel een nachtje in azijn laten weken en gewassen en het vervaagt wel maar is niet weg. Misschien nog eens met sodiumbicarbonaat weken?

Dat heb je wel vaker bij witte kleding die al erg lang ongedragen is. Het lijken wel roestplekjes. Het schijnt heel goed te werken om ze op het gras in de zon te leggen, dan bleken die vlekjes eruit.

2 likes

Ah thanks! Ik heb zelf geen tuin maar misschien in de lente in iemand anders’ tuin dan.

Ja lijkt idd roest, maar er was nergens metaal in de buurt dus dat lijkt me niet? Ik wil natuurlijk vooral dat het geen gezondheidsrisico is voor de baby straks. Maar na meerdere keren weken en wassen zal dat wel niet?

1 like

Nee, het is gewoon van het lange liggen, verder niet schadelijk voor zover ik weet. Hopelijk krijg je het eruit!

3 likes

Ohh dat is handig! Ik heb gisteren er nog een eentje bijgekocht voor het oud papier, helemaal compleet nu! Oh en ik zag dat Rotterdamse poetsqueen ze ook heeft, life goals hoor

‐-----
Iets anders, hier kom ik niet echt over uit wat nu handig is! Wat doen julie met natte vieze vaatdoekjes? Als ik ze gelijk in de was gooi gaan ze schimmelen, maar ik vind het ook een beetje goor ze over de keukenkastjes te laten drogen