Huishoudtopic #2

Maakt zo’n lamellenreiniger (Leifheit Jalousetta Jalouziereiniger | Blokker) je leven echt makkelijker als je houten lamellen hebt?

En wat is jullie tip om die af te stoffen? Ik vind het zo’n rotkarwei. Open gaat nog het beste, maar ook een gefrot en je hebt op 2 punten touwtjes lopen dus je kunt niet in 1x die hele baan doen. En dicht mist je net het randje waar dan de lamel erboven overheen valt.

We hebben ze overgenomen met de aankoop van het huis en soms vervloek ik ze zo dat ik het liefste andere raambekleding wil daar. Maarja eigenlijk zijn ze verder wel prima, dus ook beetje zonde geld :stuck_out_tongue:

1 like

Mocht je deze willen proberen: hij is komende week in de aanbieding bij de Aldi (of Lidl :thinking:)

3 likes

Oh top! Lidl doe ik weekboodschappen en Aldi zit hier in het dorp, dus ga de folders even checken.

1 like

Wat bij ons helpt in het minder vaak hoeven schrobben: even wat water langs de tegels te spoelen (als daar zeep/shampoo/schuim langs loopt) als je klaar bent + na het douchen de hele douche droog maken met een handdoek (eerst met een trekker het meeste water eraf schuiven). Er komt echt veel minder snel aanslag in de voegen.
Ik ben ook nog altijd blij dat ik bij de badkamer verbouwing heb gekozen voor hele grote tegels, dus minder voegen. Scheelt zoooooo veel schoon maken, heeft ons leven significant verbeterd :joy:

5 likes

Ja, ik vind zo’n lamellenreiniger wel fijn werken! Ik gebruik momenteel zo’n Swiffer Duster, werkt ook prima.
Ik stof mijn houten lamellen ongeveer twee keer per jaar, maar bij mij hangen ze alleen in de keuken, dus ze worden niet zo snel stoffig. Ik doe ze open en dan gewoon één voor één. Niet mijn favoriete klusje, maar verstand op nul en gaan :smile:

2 likes

De ‘Pure Magic’ van Nancy Birthwistle https://www.instagram.com/nancy.birtwhistle/

Geen zin om te vertalen maar het staat hieronder.
Sprayen, even laten inwerken en daarna kun je het makkelijk met een spons wegpoetsen. Wel goed afspoelen omdat het citroenzuur anders een beetje gaat plakken.
Ik heb mijn badkamer nog niet eerder zo schoon gekregen met kant en klare (en toxic) middeltjes.

Nancy’s Pure Magic Spray

Ingredients:

• 200g citric acid
  • 150ml boiling water
  • 20ml eco-friendly washing up liquid
  • 10 drops of essential oil

To make Pure Magic…

1. Place the Citric Acid in a heatproof jug.
  2. Pour over the boiling water and stir until completely clear.
  3. Add then the eco washing up liquid and your essential oil.
  4. Leave to cool in the jug then pour into a spray bottle.
9 likes

Bij ons in de woonkamer, 4 ramen. 2x per jaar is denk ik wel realistisch idd.

Mijn schoonmoeder heeft het begin van de zomer gedaan, die had bij ons de vensterbanken bij die ramen geverfd met verf waar ik het toen niet mee mocht ivm zwangerschap. Bijkomend voordeel was dat ze na het schuren de lamellen helemaal heeft gepoetst :+1:t3:

Maar nu hik ik er al paar weken tegenaan want vond het vorige keer zo’n rotklus…toen was het ook nog allemaal verbouwstof wat erop zat oa van dat rode stof op witte lamellen. Dus nu gaat het hoe dan ook makkelijker zijn, want het is nu alleen stof wat je ziet als de zon erop schijnt.

2 likes

Thanks! Grote tegels lijkt mij inderdaad ook top want hoe minder voeg hoe beter, maar daar gaat de woningbouw over helaas.

1 like

Nice, dankjewel! Ik ga me er eens in verdiepen. Waar koop jij citroenzuur?

Edit: sowieso een topaccount om te volgen zie ik al :blush:

3 likes

Blaas het eraf met een krachtige föhn

Laatst bij zon webshop gekocht met allemaal ‘groene’ middeltjes toen ik allemaal middeltjes tegelijkertijd wilde maken uit haar boeken, maar je kunt het ook gewoon bij De Tuinen kopen.

Oh en die action forumtrend schoonmaak sprays zijn heel handig om opnieuw te vullen met zelfgemaakt schoonmaakmiddel.

1 like

Tell me more! Gewoon droog? Of met natgemaakt papier?

1 like

Dit filmpje zag ik ook! Heel bijzonder. Hoe kom je er op!
Met droog keukenpapier @simsalabim

1 like

Hoe maken jullie zwarte kranen schoon?

1 like

@Madam-Mikmak dank, ik ga het ook eens proberen, ben benieuwd!

2 likes

De zoekfunctie is je vriend.

6 likes

Hg heeft een nieuw produc hiervoor. Bij ons werkt het

1 like

wat doe ik verkeerd als na het strijken dit erin blijft?

2 likes

Niet heet genoeg gestreken?

1 like

Staat op de heetste stand

1 like