Huishoudtopic #2

Misschien zoiets? Is inklapbaar.

Wij hebben dat uitrolbare wand ding van brabantia boven het trapgat en is echt ideaal. Kleding hangt nooit in de weg, beddengoed kan helemaal uithangen. Maar wel vaak in combinatie met een ontvochtiger in de winter. Sowieso wel een tip vind ik als je een trapgat hebt, dat brabantiading.

2 likes

Nee dat is het allebei niet, zit op meerdere plekken in de woonkamer alsof er iets op gestaan heeft.

De vorige bewoners hadden geen huisdieren.

Dasty is goede tip, ga ik proberen

1 like

Even de oplossing presenteren:

Ik heb ossengal gedaan, daarna met de Karcher stoomreiniger erover heen, van naad tot naad. Daarna nog van naad tot naad met een microvezel doekje gewreven ( niet deppen nee…).

En… alles weg!!! :smile:

11 likes

Roest?

3 likes

Heb een tip uit Clean & Green opgevolgd en mijn theepotten schoongemaakt met baking soda. Ga ik vanaf nu regelmatiger doen…

foto's voor en na

21 likes

Ben gister in de hondenpoep gestapt. Het ergste heb ik er af kunnen halen, maar in die groefjes krijg ik het niet goed schoon. Zou de schoenen gewoon in de wasmachine kunnen gooien? En daarna dan nog een keer een lege trommel draaien ofzo. Het zijn Adidas samba’s trouwens.

1 like

Heb je eerst een oude tandenborstel oid voor de groefjes geprobeerd?

1 like

Heb je al gepoerd met een tandenstoker ofzo? En dan met een nagelborstel en wat zeep
Ik heb slechte ervaringen met schoenen in de wasmachine doen, dan liet uiteindelijk de stof toch los aan de zijkant

5 likes

En anders alleen de zool weken in water!

1 like

Tandenstoker geprobeerd maar ik moet ook gewoon kokhalzen, zo ranzig. Krijg daar niet alles mee schoon. Misschien idd even oude tandenborstel nog proberen.

2 likes

Ik zet altijd de tuinslang op een harde stand erop na met takje of tandenborstel te hebben gepoerd. Wel opletten voor de spetters dat je niet onder het poepwater zit. Daarna met afwasmiddel en een afwasborstel die alleen voor dit doel in een hoek van de tuin ligt en dan weer afspoelen met de tuinslang. Maar ik doe dat wel altijd kokhalzend en heel hard vloekend.

4 likes

Ik heb dit een paar weken geleden gehad en tóch maar in de wasmachine gedaan en nu zijn mn schoenen gekrompen :smiling_face_with_tear: (New Balance 530). En ook geen fris idee om ze in de wasmachine te doen, maar had toch even een zwak moment om ze toch te wassen.

3 likes

Ik zou ze gewoon ff met de zool in een laagje lauw water zetten, dan laat t vanzelf los

3 likes

Ik heb mijn new balance een paar dagen geleden buiten schoongemaakt met een oude afwasborstel en een sopje. De groefjes en gaatjes in het profiel van de zool met wattenstaafjes gedaan. Echt een smerige klus, maar ze zijn nu weer poepvrij.

Afwasborstel en wattenstaafjes na gebruik weggegooid uiteraard.

2 likes

Heeft er iemand al eens Mother’s Earth vaatwasstrips gebruikt in de vaatwasser? Werd de vaat goed schoon?

1 like

Weet iemand ook of er in de Brabantia touch (die met het drukklepje) ook gewone vuilniszakken passen of echt alleen de Brabantia vuilniszakken?

1 like

Daar kunnen gewone in, als je die lange ronde bedoelt.

1 like

Yes de bedoel ik! Dan doe je die gewoon om de binnenton?

Ja, gewoon zoals bij een vuilnisemmer van een ander merk. Ik heb het gevoel dat ik iets mis haha, waarom twijfel je?

3 likes

Haha nou je moet dus die deksel eraf halen en dan de zak om de binnenbak doen omdat de deksel klik-lipjes heeft (ik ben een lakse loeder die het niet om de binnenbak doet maar er gewoon in, maar dat is gewoon aanpassen). Maar toen ging ik de recensies lezen en toen zeiden veel mensen dat er alleen maar dure Brabantia zakken in passen. Dus vandaar de twijfel.

2 likes