Huishoudtopic #2

Wij hebben er nu een paar weken één, vooral vanwege de hooikoorts van mijn vriend. Hij heeft wel het gevoel dat het werkt, vooral met slapen 's nachts.

3 likes

Ik vind de leifheit profi fijn!

2 likes

Yes dat werkt echt heerlijk tegen de pollen en stofdeeltjes.

2 likes

Bij mijn vorige strijkijzer liep het ijzer ook al niet door was eigenlijk zelfde soort model alleen dan 10 jaar oud. Vind het waterreservoir wel wat aan de kleine kant, moet hem nu vaker bijvullen.
Hij kan makkelijk op zijn kont gezet worden.

1 like

Welke is dat?

3 likes

Heeft iemand tips om een containerzak goed vast te zetten? Die van ons valt altijd na een x aantal dagen eraf omdat hij dan scheurt.

Ik zat zelf te denken aan een groot elastiek oid maar ik kan nog niet echt vinden wat ik zoek. Het gaat vooral om de 140 liter (groen)container.

2 likes

Met wasknijpers vastzetten aan de buitenkant.

3 likes

Ik heb ook een vraag over containers nu ik er over lees :rofl: binnenkort ga ik verhuizen en nu maak ik nog gebruik van een ondergrondse container, in de nieuwe woning heb je de gft- en restafvalcontainer die wekelijks worden opgehaald… moet er per se een grote vuilniszak in of kan ik er kleine zakken in gooien van de vuilnisbak die ik thuis heb staan?

1 like

Grote zak is niet verplicht! Sommigen kiezen ervoor om de containers een beetje schoon te houden denk ik…

4 likes

Ik heb altijd veel last van muggen (ondanks horren, glippen er toch soms wat de slaapkamer in) wat resulteert in dat irritante gezoem en jeuk. Ik zoek de beste antimugstekker/lamp oid. Wie heeft de gouden tip? Het mag best wat kosten, als het maar werkt :sweat_smile:

1 like

Of het een gouden tip is, weet ik niet maar ik werd vorig jaar positief verrast door de muggenstekker van Kruidvat eigen merk. Nul last van muggen gehad als ie aan stond.

6 likes

Geen antwoord op je vraag maar ik ben zelf mega enthousiast over deze spray van Kruidvat:

5 likes

Is het bij jou gelukt die zijwanden goed schoon te maken? Zo ja, hoe :face_with_monocle:? Die rekjes kunnen er niet uit toch?

1 like

help

ik slaap in iemand anders’ huis en de bank is heel duur en ik had er vlekken in gemaakt maar alles wat ik doe maakt het erger :sob:

het is nu zo:

valt dit nog te redden?

3 likes

thanks, ik ga zo’n spray proberen! hg niet, ikea niet, heb je dan nog een tip voor welke wel?

Die van hg is prima, ik had ook zulke vlekken en is er allemaal uitgegaan.

6 likes

Kan de hoes er niet af?
Ik heb jarenlang op een ranzige bank geleefd toen ik erachter kwam dat de hoes gewoon in de wasmachine kon…
wel heel lage temperatuur en niet iets met bleek, maar de kussens werden stralend schoon.

2 likes

Kunnen er bij mij wel uit! Bovenin het rekje zit een ronde schroef die ik met een tang los heb gedraaid (zat strak vast), daarna kan het rekje uit de oven gehaald worden. Na het schoonmaken kun je ze weer terug erin zetten en de schroef weer terugschroeven. Maakt het schoonmaken van de wanden en rekjes veeeel makkelijker!

En wat als er iets is gemorst TUSSEN het dubbele glas van je ovendeur?
Geen idee hoe ik dat voor elkaar kreeg maar het ziet er ranzig uit, terwijl het dus echt binnenin zit…

1 like

Vapona!

6 likes