Huishoudtopic #2

Vraagje, ik heb een trui met zwart en wit, die is gewassen, en het witte is nu grijs :sweat_smile: hoe kan ik dit oplossen?

1 like

Ze nemen super goed water op, maar ik ben ook op zoek naar alternatieven omdat ze snel scheuren in de was.

Heeft iemand de tip voor schoonmaakdoekjes die goed water opnemen? Microvezel heb ik volgens mij al geprobeerd en dat was het niet.

1 like

Voor welk schoonmaakklusje ben je er naar op zoek?

3 likes

Gewoon om met een doekje en wat allesreinigerspray wat oppervlakken af te nemen zoals tafel etc

1 like

Het woord microvezel in de zoekfunctie gooien en alles lezen wat @anon86562306 ooit heeft gepost.
Sowieso, zoekfunctie :+1:

2 likes

Late reactie, maar wij hadden ineens precies hetzelfde met dit plaatje en moest daardoor aan je post denken. Het is denk ik de micaplaat. Kun je gewoon vervangen, is niet duur zeker niet als je even een lokale witgoedwinkel belt. Bij ons hebben ze er daar voor een paar euro een op maat gesneden. Komt vaker voor dat die dingen vervangen moeten worden blijkbaar want ze hadden gewoon een grote plaat waar ze het dan uit snijden.

5 likes

Ah, dat is een goede tip. Om het te vervangen moet de hele oven uit de kast, dus we hebben het nog even gelaten voor wat het is. Het lijkt ook geen effect te hebben op de functionaliteit.

2 likes

Kun je niet net een schroevendraaier die schroeven die op de rand van dat plaatje zitten losmaken? Dat was bij ons alles wat nodig was om dat plaatje te verwijderen.

Let wel even op als hij verder “afbrokkelt” , het plaatje zorgt ervoor dat er niks in dat ding erachter komt, als hij echt kapot is of er wel wat achter komt zou dat kortsluiting kunnen veroorzaken.

3 likes

@pastelzwart lief dat jullie reageren maar ik zoek dus juist geen microvezeldoekjes😊

1 like

Ja ik heb diversen van de Action geprobeerd. Ook van de HEMA en de Dille en daarna heb ik het opgegeven. Zo jammer dat ze de gele doekjes niet in het zwart aanbieden. Dat staat beter in de keuken😅

2 likes

Die zijn er wel in het zwart, weet alleen ff niet waar, maar mijn ma had die ergens van

Iemand die weet wat deze korrels zijn in de kraankop? Ik dacht dat het misschien daar zit voor filtering/zuivering van het kraanwater. Of is het gewoon troep? :sweat_smile:

Het is een kraan van 1 jaar oud ongeveer, nooit eerder de kop eraf gedraaid.

Hoeveel en welke/wat voor stofzuigers hebben jullie?

Wij hebben een robot stofzuiger en een normale maar wil nu ook een steelstofzuiger voor de bovenverdieping en trappen. Vind het best zwaar om de hele stofzuiger mee te slepen op de trap namelijk, is een steelstofzuiger daar wel geschikter voor?

3 likes

Kan je haken of breien of ken je iemand die dat kan? Ik heb zelf zulke doekjes die nav zo’n patroon zijn gemaakt en dat zijn echt de beste doekjes doe ik heb.

5 likes

Het lijken net stukjes ui! Geen idee waar het voor is het is wel een vreemd gezicht.

1 like

Je zou voor de trap ook kunnen denken aan zo’n Swiffer? Ik heb het eerste half jaar dat ik in mijn studio woonde bijna nooit gestofzuigd, ik swifferde elke dag, en het was gewoon schoon en duurt 5 min. Ik ik heb nu een steelstofzuiger en dat is echt een uitkomst en ook heel handig voor op de trap. Je moet wel een plek vinden waar je hem dan handig kan stallen en opladen natuurlijk. Ik gebruik hem nog steeds elke dag 5 minuutjes en ik kan echt maanden doen voordat hij moet opladen!

3 likes

Het stinkt trouwens niet en er lijkt een soort van metaal aan de witte deeltjes te zitten?

1 like

Wow wat fijn! Welke stofzuiger heb jij? Ik heb ook een steelstofzuiger maar die kan echt maar 20 min mee ofzo. Ik ben atm ook aan het wachten totdat ie weer opgeladen is en ik weer door kan met schoonmaken :sweat_smile:

2 likes

Bosch ready’y serie 2 denk ik? Staan veel codes en namen op hahaha

2 likes

Ik zou even verhaal halen bij de fabrikant van de kraan of installateur want dit lijkt me iets raars, alsof er deeltjes van de kraan meegespoeld worden door het water.

3 likes