Voegen schoonmaken in de badkamer. Rotklus, was veelte lang bezig. Maar toch redelijke tevreden met het resulataat.
Voor.
Na.
Power paste, water en een elektrische tandenborstel.
Voegen schoonmaken in de badkamer. Rotklus, was veelte lang bezig. Maar toch redelijke tevreden met het resulataat.
Power paste, water en een elektrische tandenborstel.
Oh wauw, elektrische tandenborstel wat een goed idee!
Ik zit altijd met schuursponsje en dat al dat groene dan afbrokkelt. Heb nu zin om m’n voegen schoon te maken!
Bij mij werkt Blue wonder original echt heel goed voor de voegen. Flink inspuiten en daarna met een gewone spons nog even erover heen. Niet langer dan 5 minuten intrekken en afspoelen. Hoef nooit te boenen met dit spul!
Ik ben waarschijnlijk nogal lui, maar ik spuit dit meestal in met schimmelreiniger, laat het even inwerken en spoel het dan af, is het ook weg.
Doe ik tegenwoordig ook. Hoef niet meer te boenen. In het verleden ben ik ook eens aan de slag gegaan met een elektrische borstel, maar dat beschadigde mijn voegen
HG geconcentreerde voegenreiniger en een lange smalle voegenborstel (blokker): top combi Mijn lievelingsklusje wanneer ik gestresst heb. En heb nu mijn laatste tentamens van de opleiding dus de voegen thuis zijn helemaal wit
Ja die voegenborstel van de Blokker is top! Met wat groene zeep is dat hier al genoeg om het schoon te krijgen. Hij pakt ook meteen een groot stuk van de voeg dus lekker snel klaar.
Ja deze inderdaad! Beschadigt ook niks.
Zou ideaal zijn, maar is denk niet zo veilig in een badkamer zonder ramen?
@chasingrainbows & @Naye binnenkort even naar de blokker rennen dus.
Als je helemaal niet kunt luchten zou ik het niet doen inderdaad. In onze vorige waning hadden we in de badkamer geen raam maar daar zette ik gewoon de ramen op de verdieping open (en de badkamerdeur uiteraard), dan was de geur ook snel weg.
Heeft iemand ervaring met specifiek deze wasboxen van Brabantia? Zoek een niet te grote, beetje ok uitziende wasmand (want komt vol in ‘t zicht in slaapkamer te staan) met meerdere vakken om was meteen te verdelen. Vind de wasboxen zo prijzig maar misschien wel ideaal?
Andere tips zijn ook welkom
Ik heb ze al jaren, vind ze fantastisch en beste uitvinding ooit. Heb er 4 op de badkamer, direct de was gesorteerd, staat mooi en 1 volle bak is een volle machine ook. Ja ze waren prijzig maar meer dan waard.
Wij hebben deze ook! Twee licht grijze en een donkere. Ooit een keer in de aanbieding gekocht. Fijn dat het inderdaad gelijk gesorteerd is en ook makkelijk te tillen. Staat er nu een bij mijn dochter op de kamer. Hebben alleen nog een andere die groter is op de badkamer staan voor de handdoeken omdat die meer ruimte in beslag nemen. En soms in de winter als we veel dikke kleding dragen past het niet (1 zo’n wasmand voor kleding van mij en mijn man).
Ik heb deze ook gehad omdat ik er goede dingen over las op het forum. Vind/vond ze inderdaad heel mooi maar bij mij werden ze na een tijdje wel een beetje viezig. Ik had er ook een keer te natte was is gegooid en volgens mij is de binnenkant gewoon van karton ofzo dus toen raakte er eentje wat misvormd. Je kunt ze dus ook niet wassen dus je blijft zitten met vieze geurtjes. En er kwamen ook snel scheuren rondom die klep. Ik vind ze dus wel erg mooi maar verder niet heel praktisch helaas.
Ok, thanks allen! Ik woon alleen dus qua formaat moet het goedkomen en zal er geen natte was ingooien. Ga dan toch maar de aanbiedingen eens in de gaten houden
Ik heb ze ook! Erg blij mee, handig klepje ook. Het enige is wel dat ze na een paar jaar gestapeld, met kleding erop gegooid een klein beetje uit vorm raken.
Een heletijd geleden had ik vis in de koelkast om te ontdooien. Er was water gaan lekken, dit heb ik meteen schoongemaakt, maar nu is de visgeur weer terug. Ik heb het net weer geprobeerd schoon te maken, en het lijkt alsof het nu nog erger is
Ik heb een microvezeldoek met afwasmiddel gebruikt, wat kan ik nu doen wat wel werkt?
Zit het nog ergens daar achter in een gootje waar het lekwater inloopt? Of tussen het plastic en het glas van een plank?
Als je zeker weet dat het allemaal weg is kun je een bakje met koffieprut in de koelkast zetten, dat neemt geur op. Of azijn, dat werkt geloof ik ook (maar heb ik zelf nooit geprobeerd).
Thanks ! Gootje had ik niet over nagedacht en azijn nog niet geprobeerd.
Aansluitend op de voegen-tips: hoe houden jullie de voegen van de badkamervloer schoon? Het komt er bij mij meestal op neer dat ik eens in de paar maanden alle voegen schrob met een harde borstel en vloeibaar schuurmiddel maar dat zou toch efficiënter moeten kunnen