Ik gebruik ook geen kokend water voor thee, maar doe gewoon 2/3 kokend uit de quooker en aanvullen met koud water. En idd voor koken ook ideaal!
Ik vind hem geweldig, is zijn geld dubbel en dwars waard! Ik heb hem al ongeveer zes jaar en hij is nog als nieuw. Mijn familieleden hebben er ook allemaal een en zijn ook erg tevreden.
Ik drink geen thee, maar gebruik het kokend water dus eigenlijk alleen voor het koken. Toen we dit huis kochten zat er al een Quooker in en toen dacht ik dat het niet nodig zou zijn, maar nu ben ik helemaal om. Het schijnt ook energie-zuiniger te zijn omdat het relatief weinig energie kost om de Quooker warm te houden en anders moet voor warm water je CV telkens aanspringen (of je moet een andere losse boiler nemen). Je hebt met een Quooker ook altijd meteen warm water in je keuken dus hoef je ook niet te wachten totdat het water opgewarmd is.
Dit gesprek over Quookers en knoflookpersen door elkaar heen is zo goed, ik dacht op een gegeven moment even dat je een teen knoflook in de kraan moest doen om gespetter tegen te gaan.
Oh ja een rotding dat. Zo overrated.
(De knoflookpers niet de qooker)
Gewoon Dreft😀
Dat ging bij mij juist helemaal niet goed haha
Wat gebeurde er dan? Perste je het schilletje mee?
Nee, de schil hield juist alles tegen!
Ik heb ook Franke. Prima ding, maar spettert ook een beetje. Gewoon zorgen dat je hand niet te dichtbij is. Een waterkoker is een van de meest energieslurpende apparaten en een kokend waterkraan scheelt dus veel energie
@Strawberry wij hebben ook een Franke ipv een Quooker en hebben juist spijt dat we voor de goedkopere optie hebben gekozen.
Water is minder heet, je moet soms 1,5 kopje water weg laten lopen voordat het heet is. Je moet elk jaar het filter vervangen en als je dat niet doet verloopt je garantie. Bij ons was na 2 jaar de boiler kapot (en we hebben een waterontharder, dus niet door de kalk), m’n man heeft gecheckt en het zat echt in het binnenwerk dus niet door verkeerd aansluiten. Er moest een nieuwe boiler komen a €270,- maar man mocht hem niet zelf aansluiten (kan hij wel, hij is installateur) dus is hier een installateur 8 min binnen geweest om dat voor ons te doen. €500,- verder…
M’n zwager heeft een Quooker, direct kokend heet water. Echt wij kiezen een volgende keer echt voor een Quooker.
En verder vind ik hem heel fijn, want ik hou van thee en met koken scheelt me 10-15 min, want kokend water in de pan. En met net een baby is het echt een lifesaver, flesjes maken en steriliseren is ook zo fijn met een kokend water kraan.
Bedankt voor de uitgebreide de review!
Iemand ervaring met zwarte kledingverf?
Ik wil een zwarte blouse verven waar bij de oksels van die wittige deo plekken zitten. Zal dat mooi worden?
Die van Dylon werkt prima. Daarmee heb ik regelmatig jeans en shirtjes weer van kleur voorzien. Preventief leg ik nieuwe zwarte kleding altijd eerst een nachtje in koud water met azijn, om te voorkomen dat de kleur bij de eerste wasbeurt meteen terugloopt. Maar is een kledingstuk favoriet en wordt ‘ie te licht van kleur, dan verf ik het dus eventueel.
Maar zijn de witte vlekken in je shirt niet alsnog gewoon uit te wassen? Weken in azijn of insmeren met ossegal?
Het valt misschien niet helemaal onder huishoud maar wel onder schoonmaak. De doorzichtige siliconen hoesjes van mijn telefoon worden verkleuren na een paar maanden onwijs, zo vies bruinachtig. Ik koop nu meestal gewoon een nieuwe maar das weinig duurzaam. Iemand een idee hoe je dit schoon kan krijgen/weken of zal dat gewoon niet mogelijk zijn? Foto ter illustratie, deze waren dus ooit dezelfde ‘kleur’:
Ik heb dit weleens gedaan, werd wel veel schoner maar niet het effect zoals het filmpje. Ik koop geen doorzichtige hoesjes meer, simpele oplossing.
Thanks!! Jammer dat het effect het niet helemaal was maar ik ga het toch eens proberen. (Heb het bij andere kleuren hoesjes overigens ook? Misschien woon ik in een extreem gore omgeving ofzo, geen idee haha)
Haha die muziek bij dat filmpje, en die traagheid, dit had ook in 30 seconden gekund volgens mij
Het is huidvet. Plastic is altijd iets poreus, en doorzichtig plastic nog meer, plastic is lipofiel, daardoor neemt het graag vet op, en je huid is altijd vettig, en je telefoonhoesje heeft dus heel veel kans om vet van je handen op te nemen, dat geeft het die kleur. Datzelfde heb je wel eens met witte Tupperware waar rode saus in heeft gezeten.
De tactiek met baking soda (is een sterke ontvetter) klinkt dus ook wel logisch, maar helemaal schoon krijg je het niet meer, die diepste poriën van het plastic worden niet meer schoon.
Vast al vaker gevraagd, maar hoe krijg ik de urinegeur van de kat weg? Meneer besloot vorige week dat hij geen zin meer had om in de bak te plassen maar op het tapijt en een deurmat. De deurmat weggegooid maar het tapijt moet nog even mee.
Ik heb het al ingestrooid met baking soda maar het ruikt nog (en er zitten nu witte vlekken baking sosa in het tapijt). Azijn durf ik niet, ik heb begrepen dat dat een kat kan triggeren om juist op die plek te plassen.