Huishoudtopic #2

Dylan werkt goed, alleen in de instructies staat dat je de vlekken uit de stof moet halen omdat dit wel invloed kan hebben op het resultaat.

Met twee personen, eentje die binnen de rolluik stukjes laat zakken en aanwijzingen geeft, en eentje buiten die z’n hand erachter steekt om schoon te maken. Wij gebruiken een stok als we er niet meer bij kunnen. En vergeet niet je horloge/sieraden af te doen!

Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat wij de rolluikbak in de muur hebben zitten. Als de bak aan de buitenkant tegen je gevel hangt zou je misschien kunnen kijken of je die eraf kan schroeven en dan de rol schoonmaken?

4 likes

Het is idd een bak, maar alles zit op de eerste verdieping.
Misschien moeten we dat maar gewoon combineren als we van de lente een schilder laten komen…
Dan staan er toch steigers.
Thanks voor de tip!

1 like

Die krijg ik dus niet uit de stof 🥲🥲 daarom wil ik de kleurverf proberen

Wij hebben echt last van eetgeuren in de woonkamer. Als ik s avonds vis of vlees bak (met dampkap aan en keukendeur open) ruik je s ochtends nog heel sterk de etensgeur in de woonkamer (open keuken).
Was aan het denken om zo’n geurding te kopen voor in het stopcontact maar wil ook niet dat ons huis overdreven naar parfum ruikt.
Alle tips welkom :hugs: :heart:

1 like

Tijdens het koken/even erna een lampe Berger aanzetten met de neutrale geur als je niet van de parfumgeur houdt.

Wij hebben het gemixt met 1/5 geurparfum en de rest neutraal en ons huis ruikt altijd heel erg snel niet meer naar kookgeur.

2 likes

Dankje, het is niet zo dat de geuren zich dan vermengen met elkaar?

2 likes

Nee, daar hebben wij geen last van. Een Lampe Berger neutraliseert vieze geurtjes. Wij hebben hem meestal tijdens het koken tot ongeveer 15 minuten daarna aan. Alle etensgeuren zijn dan weg.

1 like

Top, ik bestel dit:

2 likes

Je kan ook een klein steelpannetje opzetten tijdens het koken met azijn erin. Dat neutraliseert ook. Maar dan moet je wel genoeg ruimte hebben qua pitten natuurlijk.

2 likes

Ben heel benieuwd hoe het je bevalt! Zou je willen laten weten hoe die bovenste geur is? Ik heb zelf namelijk een parfum erin en ondanks het mengen met de neutrale vloeistof vind ik hem soms nog wel te heftig naar parfum ruiken.

1 like

Onze glazenwasser reinigt onze rolluiken (met bak) altijd. Die is daar heel behendig in. Voor ons is het een k.twerk en we zijn er dagen mee bezig. En het rolluik aan onze dakkapel is sowieso niet goed bereikbaar zonder enig acrobatisch kunst- en vliegwerk. Daarna zet hij ze ook in de wax zodat de regen geen druppelsporen kan achterlaten.

2 likes

Ja dat vind ik dan misschien wel wat te veel gedoe, en heb nu al die lampe Berger besteld, toch bedankt voor de tip

@Kryptonite zal ik zeker doen !

5 likes

Maar aan de binnenkant ook?

Heeft iemand hier weleens een stoomreiniger gebruikt om die luchtroosters die bovenin ramen zitten te reinigen? Ik wil dat proberen maar misschien roept iemand hier wel NEEEEE hahaha

Wij hebben ze laatst laten reinigen, de binnenkant inderdaad! Echt fijn nu zien ze er weer als nieuw uit, ze waren echt enorm smerig.

5 likes

Ik heb hier vanuit de woningbouw wel eens iemand gehad die ze heeft gereinigd met een luchtcompressor!

2 likes

Ja de binnenkant maakt hij schoon. Telkens een stukje laten zakken en dan maakt hij dat keurig schoon. Echt een groot verschil, na verloop van tijd wordt zo’n binnenkant behoorlijk vies.

1 like

Ja dat heb ik gedaan en het was zo satisfying! Ik kon wel de aluminium platen die ervoor zaten er afschroeven, dat werkte stukje makkelijker. Echt de hoeveelheid vuil die eraf kwam was bizar. (Ik trok net in de woning) spijt dat ik geen voor en na foto heb.

1 like

Oehh klinkt goed, ik ga het morgen eens proberen!

2 likes