Huishoudtopic #2

Zo’n soort

6 likes

Ik vond die van Joseph Jospeh ook heel fijn tot ik hem kapot kneep ineens heel de metalen bodem dr uit😥

1 like

Deze vind ik heel vervelend juist, de knoflook wordt vooral een beetje geplet en dat is het. Ik heb een oude van Ikea die ze niet meer hebben zo te zien. Die van 365+ heb ik ook en is niet zo fijn, maar beter dan dit rollende ding @Popsicle

5 likes

Ik zou citroenzuur (poeder) proberen. Ik heb dat eens bij Aurikatariina (vrouw met extreme schoonmaakfilmpjes) gezien en ik vind dat echt het beste middel tegen hardnekkige kalkvlekken. Ik gebruik het altijd in het toilet.
Mischien best wel eerst op een mini stukje uitproberen?

4 likes

Bedankt iedereen voor de tips! @Trademark Die van de Hema ziet er wel goed uit!

Ik heb nu zoiets als de pers van de Ikea waar het zeefje uit kan. Dat vind ik super irritant want dat zeefje valt altijd in de pan als ik knoflookresten er uit schraap met een mesje.

5 likes

Dan heb je misschien niet een echt scherpe ofzo, want ik heb daar geen last van.
Als je 'm een beetje schuift en duwt zit er niets meer aan de onderkant hier.

3 likes

Ik heb deze van Joseph Joseph en met dat groene schraap je de restknoflook eruit. In de pan of in de prullenbak, ik doe zelf in de pan :grimacing:

Wat ik fijn vind is dat je geen los ‘zeefje’ hebt waar de restjes lastig uit te halen zijn. Het zijn twee delen en je doet ze zo in de vaatwasser en als je met de hand afwast is het ff borstelen en klaar.

Ik heb hem denk ik 6 jaar geleden bij de Action gekocht. No way dat ik 35 euro uitgeef aan een knoflookpers. Dus als je m ergens goedkoop kan vinden, dan raad ik hem echt aan.

4 likes

Restjesknoflook is ook knoflook en knoflook is lekker :smile:

5 likes

Ik kan dus met die groene schraper de flap nog kleiner maken :smile:

Maar in een saus ofzo boeit me dat sowieso niet als er een wat groter stuk in zit, dat wordt wel zacht met koken.

Ik realiseer me nu dat ik knoflook vaker met een mes snijd of rasp met de microplane dan in de pers. Mijn vriend is de persgebruiker in huis en die gooit de rest ook weg.

2 likes

Ja ik rasp knoflook op de microplane inderdaad, dat is met de hand het chillste! Of even fijn hakken in de spice grinder, dat is helemaal handig.

1 like

Jaaaa deze heb ik ook en echt een life saver! Vooral omdat je er niet met je handen aan hoeft te komen, dus je schraapt met het groene gedeelte alles eraf/schoon. Hij is alleen uit het assortiment en dus alleen voor woekerprijzen te koop helaas :frowning:

2 likes

Hier heb ik dus het ijzer uitgeduwd uiteindelijk

3 likes

Wij hebben een LG. Heel tevreden over, was destijds een aanbieding bij Coolblue. Wat ik persoonlijk handig vind is dat de deur nog open kan, na het starten, om een gevallen item erbij te stoppen. Dat gebruik ik zeer regelmatig. Verder geen hippe functies. Mis ook niets :sweat_smile:

Ik heb gewoon zo’n keuzehulp op coolblue ingevuld en gekozen voor degene die in de aanbieding was. Werd een samsung ecobubble, helemaal prima

4 likes

Toen wij een droger kochten hadden we ook op zeer korte termijn een nieuwe wasmachine nodig. Toen we die droger lieten bezorgen raakten we aan de praat over wasmachines en de grootste tip die we kregen van cool blue was: ‘Doe geen samsung, 9 vd 10x als we een wasmachine weer moeten ophalen voor een ruiling/reparatie is het samsung.’
Verder heb ik geen tips haha, uiteindelijk hebben wij een AEG L8FB86ES ÖKOMix. Interesseerde me echt niets wat er kwam en mn man wel dus hij mocht zich er in verdiepen en koos deze. Volgens mij heeft hij ook nog vergelijkingen van de consumentenbond gelezen, misschien is dat nog een idee?

Of het een fatsoenlijke kort programma heeft. Dat vind ik een hele belangrijke.

Verder hebben we nu eentje met stoom, niet speciaal op geselecteerd, maar ik zou niet meer zonder willen. De werkblousen van m’n vriend doe ik na het wassen op het stoomprogramma en daarna hang ik ze op aan een hanger om te drogen. Sindsdien heb ik ze niet meer hoeven strijken.

Wij hebben ook een AEG, welke weet ik niet precies, maar wel eentje met oko mix.
En net als hierboven wordt gezegd, koop geen Samsung. Die van ons was ook na 3 jaar kapot en dat was volgens een vriend die in de witgoed zit geen uitzondering met een Samsung. Maar nog steeds mis ik de addwash, ideaal was dat.

4 likes

Nou, wat een onzin, het kan ook zijn dat dat merk gewoon het meest wordt verkocht. Zonder inhoudelijke argumentatie niet echt toetsbaar. Misschien is er wel een slechte batch van 1 type geleverd, je weet het niet.

9 likes

Ik gebruik het korte programma meestal voor kleine wasjes waarbij ik het zonde vind om een heel programma te draaien. duurt ± een uur. Mijn rode/roze was gaat standaard op dat programma.

Sommige korte programma’s zijn alleen voor kleding die niet heel vies zijn. Dus als ik dan een rood shirt zou hebben dat erg vies is zijn dan zou ik dat programma dan niet kunnen gebruiken.

Door te kijken of het een standaard kort programma heeft of een speciaal kort programma (bij de AEG heet het bijvoorbeeld oko mix).

2 likes

Was jij je ondergoed in

• 60 graden (katoen/stoomprogramma)
  • Bij de dagelijkse was erbij

0 stemmers

1 like