Huishoudtopic #2

Een vriend van ons heeft hem aangesloten, maar die heeft er ook wel verstand van.

3 likes

Mijn vriend heeft gisteren gemorst met cola op het vloerkleed. We hebben het goed schoongemaakt, alleen nu staat het kleed bol op die plek. Heeft iemand een goede tip om hem weer glad te krijgen?

Opnieuw natmaken en dan iets zwaars er opleggen is iets dat ik eens voorbij heb horen komen. Maar kan niet bevestigen dat het werkt want nooit zelf geprobeerd.

Dan zou ik het kleed in zijn geheel schoonmaken. Als het egaal droogt dan heb je dat niet.

Ik denk dat het dan ook mogelijk is dat het hele kleed gaat bobbelen, dus ik weet niet zeker of dat het proberen waard is.

2 likes

Afhankelijk van het materiaal zou ik kijken of het met een strijkijzer glad te krijgen is. Eventueel met wat handdoeken er tussen en op de laagste stand qua hitte.

Ik heb iets gezien met ijsklontjes, die leg je op de bult en laat het smelten

1 like

Voor wie de tompouce schuursponzen van de Hema leuk vond, ze zijn volgende week in de aanbieding:
image

15 likes

Dat is ook mijn eerste gedachte inderdaad.

Helemaal nat maken durf ik niet, heb ik straks waarschijnlijk helemaal zo’n bobbelkleed.

2 likes

Ik krijg het echt met geen mogelijkheid weg.

Elke keer als ik het probeer, lijkt het alleen maar erger te worden.

Tis een huurhuis. En geen verstand van tegels. Dus ook geen idee wat voor materiaal het is.

2 likes

Hmm wat heb je al geprobeerd? Lijkt op kalk, misschien azijn op wat wc papiertjes, die erop leggen zodat het goed kan intrekken en dan poetsen met een borstel?

2 likes

Is dit in de douche of er net buiten? Als het nat wordt in de douche met zeepresten zou ik het goed droogmaken na het douchen en inderdaad wat hierboven gezegd wordt, azijn op een keukenpapier en even laten weken.

1 like

@crazyplantlady washcat, natuurazijn, schoonmaakazijn, dreft, pinkstuff, glansspoelmiddel, olijfolie. Tis idd kalk in de douchecabine.

Als laatste optie maar joh je hebt al zoveel geprobeerd, groene zeep uit een pot (sowieso echt beter dan normale allesreiniger en gaat veel langer mee). Verder, ja als je dingen geprobeerd hebt en je krijgt het er niet uit dan zou ik me er niet druk om maken. Voortaan alles na het douchen echt droogmaken zodat het niet erger wordt.

Edit: haha olijfolie?

Ja olijfolie zag ik voorbij komen op tiktok. Omdat mensen het dus vaak te agressief schoonmaken. Dat de tegels uitdrogen en dan kan je ze dus weer laten leven met olie.

Ah oke nooit van gehoord. Ja ik gebruik alleen groene zeep en azijn. Vroeger altijd anti kalk spul gebruikt maar doe ik ook niet meer aan

2 likes

@Whitecactus ik zou toch eerst proberen achterhalen wat voor steen het precies is. Volgens mij kun je bepaalde natuurstenen juist beschadigen met antikalk / azijn. En dan krijg je kringen / vlekken die op kalk buildup lijken, maar gewoon beschadigd zijn.

1 like

Ik heb motten :sob: ik heb een kast in een donker hoekje waarin ik mijn winterkleding en -schoenen doe als het zomer is en andersom. De kastdeur wordt dus niet vaak open gedaan dus ik had het kunnen weten achteraf gezien.

Nou zag ik de afgelopen week al wel eens een motje in huis en ik dacht dat die van buiten kwam ofzo. Tot ik er opeens wat meer zag en ze ook uit de kamer met die kast leken te komen. En idd zitten ze dus in die kast :sob: ik heb de zichtbare opgezogen met een stofzuiger, kleding in de vriezer gegooid (kan niet op 60 graden gewassen worden) en ga straks met een spuitbus aan de gang. En ik denk daarna de kast helemaal afnemen.

Wat kan ik nog meer doen? Er staan ook veel schoenen en ik heb gelezen dat ze van dierlijke materialen houden en veel van mijn schoenen zijn van leer. Maar die kan ik niet wassen en passen ook niet allemaal in de vriezer.

1 like

Alles in plastic zakken of afsluitbare dozen opbergen? Dat er echt niets inkan. Wat vervelend joh :frowning:

4 likes

Ja als dit probleem is opgelost ga ik dat ook zeker doen!

Ik heb nu vooral visioenen/nachtmerries dat ik in zo’n cyclus zit dat de zichtbare motten wel weg zijn maar dat er 500 eieren zijn gelegd tussen m’n kleding en dat dit maanden blijft doorgaan :confounded:

1 like