Samen met handdoeken en sokken op 60 graden
Ik zou niet per se een Miele doen. Hoor van meerdere mensen dat de modellen van de laatste jaren niet meer hetzelfde zijn als die van jaren terug die 15-20 jaar meegingen.
Wij hebben een aantal jaar geleden (denk inmiddels 4) een Miele gekocht. Daarvoor hadden we een Samsung maar had een kleine trommel (6kilo geloof ik) na 12 jaar was die wel echt op en stuk gegaan. Nu hebben we een trommel inhoud voor 9 kilo en dat is wel echt een aanrader zeker als je ook met meerdere gezinsleden bent. Meer wasprogramma’s, vind ik fijn want heb geen zin om voor elk type was uit te zoeken hoe ik dat het beste kan draaien. Er is ook een dosseer systeem gebruik ik nu niet meer maar in het begin wel, ook handig en zuinig in gebruik maar ik gebruik nu liever waspoeder.
Vind het ook fijn dat je tussendoor nog kleding kan toevoegen soms als je iets vergeten bent is dat wel handig. Verder maakt deze ook bijna geen herrie wat met name tijdens het centrifugeren fijn is.
Ik ben heel tevreden over deze van Hoover (al eens vaker hier gepost): Hoover HWE 49AMBS/1-S - Wasmachines - Coolblue
Zelf rond Black Friday voor €399 gekocht.
Ik vind dat er veel functies op zitten. Wat ik fijn vind is het dag & nacht programma, dan wordt je was meteen gewassen maar laat de machine het in een laag water staan tot je de volgend ochtend weer op start drukt, dan gaat hij pas afpompen en centrifugeren. Vind ik heel fijn om bijv. muffe uitgaanskleding meteen in te doen nadat ik thuis kom. Er zit natuurlijk ook uitgestelde start op maar ik vind het fijn om die kleding dan wel meteen gewassen te hebben zonder geluidsoverlast van het centrifugeren. Er zitten meerdere goede korte programma’s op van ca. 50 minuten en korter.
Stoomfunctie zit er ook op.
Daarnaast vind ik de app die er bij zit echt heel fijn. Toegang tot heel veel wasprogramma’s, makkelijk aan te passen, extra opties toevoegen, melding als je was klaar is etc.
Vind ik veel fijner dan dat gepriegel met knopjes waarbij je nooit toegang lijkt te hebben tot alle mogelijkheden haha
90 graden was. Anders blijft de candida maar om mn oren vliegen.
Ik heb een pot groene zeep maar op de verpakking staat dat het gevaarlijk is. Dit vind ik eigenlijk best irritant want dat weerhoudt me er best van het even snel te gebruiken als ik me eerst helemaal moet inpakken alsof ik in een methlab ga werken ofzo.
Wat is jullie ervaring hiermee?
GEVAAR Veroorzaakt ernstig oogletsel. Veroorzaakt huidirritatie. Bevat Potassium Hydroxide. Buiten het bereik van kinderen houden. Bij het inwinnen van medisch advies, de verpakking of het etiket ter beschikking houden. Na het werken met dit product handen grondig wassen. Beschermende handschoenen, oogbescherming en gelaatsbescherming dragen. BIJ CONTACT MET DE OGEN: Voorzichtig afspoelen met water gedurende een aantal minuten. Conctactlenzen verwijderen, indien mogelijk. Blijven spoelen. Onmiddellijk een ANTIGIFCENTRUM/arts raadplegen. Bevat limonene. Kan een allergische reactie veroorzaken.
Huh groene zeep is toch juist 1 van de meest milde schoonmaakmiddelen ooit? Al die waarschuwingen verbazen me wel ja
Dat dacht ik ook. En lees hier ook best vaak erover dus daarom dacht ik effe vragen hier.
Het is gewoon van driehoek. Mijn man heeft het gekocht, anders had ik het misschien wel laten staan als ik het in de winkel had gelezen.
Waar wil je het voor gebruiken? Is de waarschuwing niet zodat men het niet op het gezicht oid gebruikt?
Wij maakten vroeger in de tuin een glijbaan met groene zeep en water Misschien is het net wat ander spul?
Oh ja die van driehoek is gewoon prima!
Ik wil in eerste instantie groene aanslag op ecru parasol verwijderen. Had gelezen waar je het nog meer voor kon gebruiken dus dacht yay kopen dat spul!
Haha ja wij hadden met de zes kamp met Koninginnedag ook ieder jaar een soort schans met groene zeep waar je sowieso sop in je smoel kreeg.
Ja leuk toch voor kinderen haha en niemand had prikkende ogen toch?
Nee ik lees eigenlijk nooit bij allesreiniger ofzo hoe je het moet gebruiken. Maar groene zeep is nieuw voor me en het is een gelei substantie dus ging even kijken hoe ik dat moest mengen.
Bij ajax allesreiniger staat zoiets niet.
Haha nee niet voor zo ver ik mij kan herinneren.
Ik kreeg zelfs het advies van de tandarts om mijn bitje tegen tandenknarsen één keer per week te reinigen met groene zeep, lijkt me niet dat ze dat adviseren als het zo agressief is…
Ik heb wel eens redelijk heftige allergische reactie gehad na zo’n groene zeep schans. Maar goed dat zal ook niet heel vaak voorkomen
Ok ja daar staat vooral voor ogen. Maar op groene zeep staat dus ook dat je beschermende handschoenen en gezichtsbescherming etc aan moet maar ja. Mensen die groene zeep gebruiken hoeven niet hele lichaam en hoofd/ogen af te dekken zeggen jullie. Gewoon zoals allesreiniger gebruiken dan. Ik zal het proberen.
Ik maak regelmatig schoon met groene zeep zonder handschoenen en heb daar echt nooit last van gehad. Schoonmaakazijn brand bij mij veel meer als het op mijn hand komt. Sowieso geldt toch gewoon voorzichtig met alle schoonmaakmiddelen tenzij je alleen water gebruikt ofzo
Don de jong (youtuber) heeft ooit gek gedaan met groene zeep en glijden in zijn huis en zat daarna onder de rode plekken volgens mij.
Ik vind wel dat het je handen erg droog maakt/ontvet. Maar dat doet de badkamerreiniger van method ook en elk ander schoonmaakmiddel.
Oh en dat iets natuurlijk is betekent niet dat het niet gevaarlijk is want natuurlijk. Mild is het denk ik vooral ook ten opzichte van andere schoonmaakmiddelen, maar het blijft schoonmaakspul. Soda is ook natuurlijk maar oppassen voor irritatie.
Het is vast een kwestie van goed indekken Zoals dat er in de handleiding van een magnetron staat dat je er geen levende dieren in moet doen. Ik kan mij indenken dat als je ls fabrikant weet dat er zeepbanen gemaakt word je daar voor wil waarschuwen om geen problemen te krijgen. Wellicht is de kans klein maar je hebt dan gewaarschuwd.