Ik zou als alles weer oké lijkt ook geurzakjes neerleggen en/of laurierblad neerleggen. Misschien had je dat al wel hoor maar dacht tip het toch even want het helpt tegen beestjes
Bij de dille en kamille heb je ook iets van houten stokjes. Geen ervaring mee verder maar misschien is dat ook nog wat.
Dingen in de felle zon leggen schijnt ook te helpen. Misschien nog de moeite waard met dingen die je niet kunt wassen of invriezen.
@Marquez bedankt voor jullie tips! Nadat ik half in paniek mijn ouders heb opgebeld (lol wat is zelfstandigheid) hebben we de oorzaak achterhaald en het valt waarschijnlijk mee!!
Het gaat waarschijnlijk om meelmotten, niet om kledingmotten. Vorige zomer, toen ik nog thuis woonde, hadden we daar een plaag van in de garage door een oude aangebroken zak vogelvoer. Op een gegeven moment zaten die beesten ook in karton etc.
Toen ik ging verhuizen heb ik wat kartonnen dozen meegenomen van huis om spullen in op te bergen en waarschijnlijk zaten daar dus nog de eitjes van de garage-plaag in. Die dozen stonden ook in de kast waar de kleding ligt. Ik heb een doos bekeken en zag idd zo’n witte waas van larven en er zaten er ook wat in de doos. Dus uiteraard meteen alle kartonnen dozen weggedaan maar ik denk dus dat ik er vanuit mag gaan dat dit de boosdoener was en dat die motjes dus hopelijk niet aangetrokken worden door mijn kleding.
Doe wel voor de zekerheid mijn kleding 4 dagen in de vriezer, heb ik op internet gelezen. Ook ga ik de planken zo afnemen en even alle schoenen op kop houden.
Oke tot zover een update waaraan niemand behalve ik iets heeft hahaha
Edit: ik weet dat meelmotten ook kut zijn haha maar ik heb ze nog niet in mijn keuken gezien en waar ze vooral zaten ligt helemaal geen voedsel in de buurt.
Heb van de week nog mijn voedingsmiddelen bekeken en zat niks op.
Ik heb 2 jaar geleden een meelmottenplaag gehad en hoewel ik toen de bron heb gevonden en alles heb schoongemaakt, blijf ik tot nu toe meelmotjes in huis houden. Niet meer in mijn voorraad, maar om de dag fladdert er wel 1 door mijn huis. Is eigenlijk sinds vorige week weer begonnen met de hogere temperaturen. Wat goed preventief werkt zijn de feromonenstickers. Die plak je in de buurt van de vermoedde bron en daar blijven ze dan aan plakken. Deze:
Als je dat in je kast hangt, vangt dat wat nog mogelijk uitkomt op.
Goede tip, ga ik kopen!
Ik weet trouwens niet of je bij mij van een plaag kan spreken, ik was er misschien net op tijd bij? Denk dat ik in totaal 20 motjes gezien heb, waarvan stuk of 7 ofzo de afgelopen week in mijn huis, en de rest toen ik dus de bron in de kast vond. Maar ja voor hetzelfde geld is dat ook al genoeg om de cyclus te beginnen
Mijn koelkast maakt echt veel herrie het is kapot irritant, mijn slaapkamer is dichtbij de keuken dus zelfs als ik wil slapen hoor ik m.
Heeft er iemand een tip voor dé knoflookpers? Ik wil er ook best iets meer voor betalen.
Ooit nav tips hier de Boska kaasschaaf besteld en ik ga nooit meer terug haha. Dus wie weet heeft iemand een vergelijkbare knoflookpers top tip!
Ik vind die van ikea echt geweldig. Zweer bij die en iedereen om mij heen ook.
Ik vind die van de Hema heel fijn
Ik zweer ook bij de Ikea knoflookpers! En dan de goedkoopste van de twee (dus niet de 365+).
De IKEA 365+ knoflookpers heb ik kapot geknepen, dus die kan ik iig niet aanraden.
Ik vond die van Joseph Jospeh ook heel fijn tot ik hem kapot kneep ineens heel de metalen bodem dr uit😥
Deze vind ik heel vervelend juist, de knoflook wordt vooral een beetje geplet en dat is het. Ik heb een oude van Ikea die ze niet meer hebben zo te zien. Die van 365+ heb ik ook en is niet zo fijn, maar beter dan dit rollende ding @Popsicle
Ik zou citroenzuur (poeder) proberen. Ik heb dat eens bij Aurikatariina (vrouw met extreme schoonmaakfilmpjes) gezien en ik vind dat echt het beste middel tegen hardnekkige kalkvlekken. Ik gebruik het altijd in het toilet.
Mischien best wel eerst op een mini stukje uitproberen?
Bedankt iedereen voor de tips! @Trademark Die van de Hema ziet er wel goed uit!
Ik heb nu zoiets als de pers van de Ikea waar het zeefje uit kan. Dat vind ik super irritant want dat zeefje valt altijd in de pan als ik knoflookresten er uit schraap met een mesje.
Dan heb je misschien niet een echt scherpe ofzo, want ik heb daar geen last van.
Als je 'm een beetje schuift en duwt zit er niets meer aan de onderkant hier.
Ik heb deze van Joseph Joseph en met dat groene schraap je de restknoflook eruit. In de pan of in de prullenbak, ik doe zelf in de pan
Wat ik fijn vind is dat je geen los ‘zeefje’ hebt waar de restjes lastig uit te halen zijn. Het zijn twee delen en je doet ze zo in de vaatwasser en als je met de hand afwast is het ff borstelen en klaar.
Ik heb hem denk ik 6 jaar geleden bij de Action gekocht. No way dat ik 35 euro uitgeef aan een knoflookpers. Dus als je m ergens goedkoop kan vinden, dan raad ik hem echt aan.
Restjesknoflook is ook knoflook en knoflook is lekker
Ik kan dus met die groene schraper de flap nog kleiner maken
Maar in een saus ofzo boeit me dat sowieso niet als er een wat groter stuk in zit, dat wordt wel zacht met koken.
Ik realiseer me nu dat ik knoflook vaker met een mes snijd of rasp met de microplane dan in de pers. Mijn vriend is de persgebruiker in huis en die gooit de rest ook weg.