Huishoudtopic #2

Ja ik rasp knoflook op de microplane inderdaad, dat is met de hand het chillste! Of even fijn hakken in de spice grinder, dat is helemaal handig.

1 like

Jaaaa deze heb ik ook en echt een life saver! Vooral omdat je er niet met je handen aan hoeft te komen, dus je schraapt met het groene gedeelte alles eraf/schoon. Hij is alleen uit het assortiment en dus alleen voor woekerprijzen te koop helaas :frowning:

2 likes

Hier heb ik dus het ijzer uitgeduwd uiteindelijk

3 likes

Wij hebben een LG. Heel tevreden over, was destijds een aanbieding bij Coolblue. Wat ik persoonlijk handig vind is dat de deur nog open kan, na het starten, om een gevallen item erbij te stoppen. Dat gebruik ik zeer regelmatig. Verder geen hippe functies. Mis ook niets :sweat_smile:

Ik heb gewoon zo’n keuzehulp op coolblue ingevuld en gekozen voor degene die in de aanbieding was. Werd een samsung ecobubble, helemaal prima

4 likes

Toen wij een droger kochten hadden we ook op zeer korte termijn een nieuwe wasmachine nodig. Toen we die droger lieten bezorgen raakten we aan de praat over wasmachines en de grootste tip die we kregen van cool blue was: ‘Doe geen samsung, 9 vd 10x als we een wasmachine weer moeten ophalen voor een ruiling/reparatie is het samsung.’
Verder heb ik geen tips haha, uiteindelijk hebben wij een AEG L8FB86ES ÖKOMix. Interesseerde me echt niets wat er kwam en mn man wel dus hij mocht zich er in verdiepen en koos deze. Volgens mij heeft hij ook nog vergelijkingen van de consumentenbond gelezen, misschien is dat nog een idee?

Of het een fatsoenlijke kort programma heeft. Dat vind ik een hele belangrijke.

Verder hebben we nu eentje met stoom, niet speciaal op geselecteerd, maar ik zou niet meer zonder willen. De werkblousen van m’n vriend doe ik na het wassen op het stoomprogramma en daarna hang ik ze op aan een hanger om te drogen. Sindsdien heb ik ze niet meer hoeven strijken.

Wij hebben ook een AEG, welke weet ik niet precies, maar wel eentje met oko mix.
En net als hierboven wordt gezegd, koop geen Samsung. Die van ons was ook na 3 jaar kapot en dat was volgens een vriend die in de witgoed zit geen uitzondering met een Samsung. Maar nog steeds mis ik de addwash, ideaal was dat.

4 likes

Nou, wat een onzin, het kan ook zijn dat dat merk gewoon het meest wordt verkocht. Zonder inhoudelijke argumentatie niet echt toetsbaar. Misschien is er wel een slechte batch van 1 type geleverd, je weet het niet.

9 likes

Ik gebruik het korte programma meestal voor kleine wasjes waarbij ik het zonde vind om een heel programma te draaien. duurt ± een uur. Mijn rode/roze was gaat standaard op dat programma.

Sommige korte programma’s zijn alleen voor kleding die niet heel vies zijn. Dus als ik dan een rood shirt zou hebben dat erg vies is zijn dan zou ik dat programma dan niet kunnen gebruiken.

Door te kijken of het een standaard kort programma heeft of een speciaal kort programma (bij de AEG heet het bijvoorbeeld oko mix).

2 likes

Was jij je ondergoed in

• 60 graden (katoen/stoomprogramma)
  • Bij de dagelijkse was erbij

0 stemmers

1 like

Samen met handdoeken en sokken op 60 graden

11 likes

Ik zou niet per se een Miele doen. Hoor van meerdere mensen dat de modellen van de laatste jaren niet meer hetzelfde zijn als die van jaren terug die 15-20 jaar meegingen.

2 likes

Wij hebben een aantal jaar geleden (denk inmiddels 4) een Miele gekocht. Daarvoor hadden we een Samsung maar had een kleine trommel (6kilo geloof ik) na 12 jaar was die wel echt op en stuk gegaan. Nu hebben we een trommel inhoud voor 9 kilo en dat is wel echt een aanrader zeker als je ook met meerdere gezinsleden bent. Meer wasprogramma’s, vind ik fijn want heb geen zin om voor elk type was uit te zoeken hoe ik dat het beste kan draaien. Er is ook een dosseer systeem gebruik ik nu niet meer maar in het begin wel, ook handig en zuinig in gebruik maar ik gebruik nu liever waspoeder.
Vind het ook fijn dat je tussendoor nog kleding kan toevoegen soms als je iets vergeten bent is dat wel handig. Verder maakt deze ook bijna geen herrie wat met name tijdens het centrifugeren fijn is.

Ik ben heel tevreden over deze van Hoover (al eens vaker hier gepost): Hoover HWE 49AMBS/1-S - Wasmachines - Coolblue
Zelf rond Black Friday voor €399 gekocht.

Ik vind dat er veel functies op zitten. Wat ik fijn vind is het dag & nacht programma, dan wordt je was meteen gewassen maar laat de machine het in een laag water staan tot je de volgend ochtend weer op start drukt, dan gaat hij pas afpompen en centrifugeren. Vind ik heel fijn om bijv. muffe uitgaanskleding meteen in te doen nadat ik thuis kom. Er zit natuurlijk ook uitgestelde start op maar ik vind het fijn om die kleding dan wel meteen gewassen te hebben zonder geluidsoverlast van het centrifugeren. Er zitten meerdere goede korte programma’s op van ca. 50 minuten en korter.
Stoomfunctie zit er ook op.
Daarnaast vind ik de app die er bij zit echt heel fijn. Toegang tot heel veel wasprogramma’s, makkelijk aan te passen, extra opties toevoegen, melding als je was klaar is etc.
Vind ik veel fijner dan dat gepriegel met knopjes waarbij je nooit toegang lijkt te hebben tot alle mogelijkheden haha

1 like

90 graden was. Anders blijft de candida maar om mn oren vliegen.

2 likes

Ik heb een pot groene zeep maar op de verpakking staat dat het gevaarlijk is. Dit vind ik eigenlijk best irritant want dat weerhoudt me er best van het even snel te gebruiken als ik me eerst helemaal moet inpakken alsof ik in een methlab ga werken ofzo.
Wat is jullie ervaring hiermee?

GEVAAR Veroorzaakt ernstig oogletsel. Veroorzaakt huidirritatie. Bevat Potassium Hydroxide. Buiten het bereik van kinderen houden. Bij het inwinnen van medisch advies, de verpakking of het etiket ter beschikking houden. Na het werken met dit product handen grondig wassen. Beschermende handschoenen, oogbescherming en gelaatsbescherming dragen. BIJ CONTACT MET DE OGEN: Voorzichtig afspoelen met water gedurende een aantal minuten. Conctactlenzen verwijderen, indien mogelijk. Blijven spoelen. Onmiddellijk een ANTIGIFCENTRUM/arts raadplegen. Bevat limonene. Kan een allergische reactie veroorzaken.

Huh groene zeep is toch juist 1 van de meest milde schoonmaakmiddelen ooit? Al die waarschuwingen verbazen me wel ja

1 like

Dat dacht ik ook. En lees hier ook best vaak erover dus daarom dacht ik effe vragen hier.
Het is gewoon van driehoek. Mijn man heeft het gekocht, anders had ik het misschien wel laten staan als ik het in de winkel had gelezen.

2 likes

Waar wil je het voor gebruiken? Is de waarschuwing niet zodat men het niet op het gezicht oid gebruikt?
Wij maakten vroeger in de tuin een glijbaan met groene zeep en water :rofl: Misschien is het net wat ander spul?

Oh ja die van driehoek is gewoon prima!