Huishoudtopic #2

Dat dacht ik ook. En lees hier ook best vaak erover dus daarom dacht ik effe vragen hier.
Het is gewoon van driehoek. Mijn man heeft het gekocht, anders had ik het misschien wel laten staan als ik het in de winkel had gelezen.

2 likes

Waar wil je het voor gebruiken? Is de waarschuwing niet zodat men het niet op het gezicht oid gebruikt?
Wij maakten vroeger in de tuin een glijbaan met groene zeep en water :rofl: Misschien is het net wat ander spul?

Oh ja die van driehoek is gewoon prima!

Ik wil in eerste instantie groene aanslag op ecru parasol verwijderen. Had gelezen waar je het nog meer voor kon gebruiken dus dacht yay kopen dat spul!

2 likes

Haha ja wij hadden met de zes kamp met Koninginnedag ook ieder jaar een soort schans met groene zeep waar je sowieso sop in je smoel kreeg.

1 like

Ja leuk toch voor kinderen haha en niemand had prikkende ogen toch?

3 likes

Nee ik lees eigenlijk nooit bij allesreiniger ofzo hoe je het moet gebruiken. Maar groene zeep is nieuw voor me en het is een gelei substantie dus ging even kijken hoe ik dat moest mengen.

Bij ajax allesreiniger staat zoiets niet.

Haha nee niet voor zo ver ik mij kan herinneren.

3 likes

Ik kreeg zelfs het advies van de tandarts om mijn bitje tegen tandenknarsen één keer per week te reinigen met groene zeep, lijkt me niet dat ze dat adviseren als het zo agressief is…

3 likes

Ik heb wel eens redelijk heftige allergische reactie gehad na zo’n groene zeep schans. Maar goed dat zal ook niet heel vaak voorkomen

1 like

Ok ja daar staat vooral voor ogen. Maar op groene zeep staat dus ook dat je beschermende handschoenen en gezichtsbescherming etc aan moet maar ja. Mensen die groene zeep gebruiken hoeven niet hele lichaam en hoofd/ogen af te dekken zeggen jullie. Gewoon zoals allesreiniger gebruiken dan. Ik zal het proberen.

2 likes

Ik maak regelmatig schoon met groene zeep zonder handschoenen en heb daar echt nooit last van gehad. Schoonmaakazijn brand bij mij veel meer als het op mijn hand komt. Sowieso geldt toch gewoon voorzichtig met alle schoonmaakmiddelen tenzij je alleen water gebruikt ofzo :crazy_face:

4 likes

Don de jong (youtuber) heeft ooit gek gedaan met groene zeep en glijden in zijn huis en zat daarna onder de rode plekken volgens mij.

Ik vind wel dat het je handen erg droog maakt/ontvet. Maar dat doet de badkamerreiniger van method ook en elk ander schoonmaakmiddel.

Oh en dat iets natuurlijk is betekent niet dat het niet gevaarlijk is want natuurlijk. Mild is het denk ik vooral ook ten opzichte van andere schoonmaakmiddelen, maar het blijft schoonmaakspul. Soda is ook natuurlijk maar oppassen voor irritatie.

Het is vast een kwestie van goed indekken Zoals dat er in de handleiding van een magnetron staat dat je er geen levende dieren in moet doen. Ik kan mij indenken dat als je ls fabrikant weet dat er zeepbanen gemaakt word je daar voor wil waarschuwen om geen problemen te krijgen. Wellicht is de kans klein maar je hebt dan gewaarschuwd.

2 likes

Heb je al gewoon een doekje met water geprobeerd?

3 likes

Ossengalzeep met een borsteltje of oude tandenborstel en ik doe mijn air max wel in de wasmachine op een handwas en laat ze in open lucht drogen.

2 likes

Het beste is shampoo (gewoon voor je haar. Alles behalve antiroosshampoo is ok) en een zachte borstel (bv nagelborstel), en ze egaal natmaken (overal, anders kan je kringen/vlekken krijgen). Aan de lucht laten drogen (dus niet in de zon of onder een verwarming)

2 likes

Voor alle mensen die al een tapijtreiniger hebben gehuurd: zit daar dan ook schoonmaak middelen bij of moet je dat los kopen? En igv dat laatste: wat koop je dan? Ik wil dit ook gaan doen maar heb strucrureel weinig tijd voor dit soort klussen dus moet het dan echt goed plannen

3 likes

Je koopt het los en ik gebruik altijd HG tapijtreiniger (zowel voor het reinigen van tapijt als meubels).

2 likes

Met vanish werkt ook goed!

2 likes

Heeft iemand nog een briljant idee om rode pastasaus uit een witte sneaker te krijgen? Bovenstaande middeltjes zijn niet afdoende, het zit ook helemaal in de schoen. Stel maar geen vragen verder :smiling_face_with_tear:

3 likes