Die inderdaad!
Ik heb deze:
Ik vind niet dat ie goed afsluit want het is gewoon een plat klepje dat dichtvalt (en soms een klein kiertje open laat) maar ik heb geen last gehad van vliegjes of geuren en er past voor 1 of 2 dagen afval in. Ik vind hem ook best ‘mooi’ voor zo’n bakje.
Ik ben ook fan van deze.
Dankjewel voor de tip! Ik heb deze besteld en gelijk de kleine zakjes van de action gehaald.
@Virago goed afsluiten is wel echt een must want ik word nu al helemaal gek van alle fruitvliegjes in huis. Deze is wel heel mooi inderdaad.
Die vna Mepal is heel mooi en qua grootte ook perfect. Alleen die sluit voor geen meter af dus dan heb je en geur en vliegjes als je pech hebt. Ik raad Mepal af. Die van Brabantia is wel heel goed! En de Ikea heeft ook fijne maar die zijn niet de goede kleur.
Ik heb ook de sort & go in combinatie met zakjes van de Action of Lidl! Bevalt goed, maar ik leg vaak wel voor de zekerheid een laagje keukenpapier op de bodem. Hij kan namelijk niet in de vaatwasser en er heet water met sop in laten weken kan ook al genoeg zijn om hem te laten vervormen.
Bedankt voor deze tip. Ik had ‘m sowieso in de vaatwasser gegooid als hij vies was, dus dit scheelt me weer geld.
Ik gebruik vershoudbakjes zonder zakje. Goed afsluitbaar en gaat na het legen in de vaatwasser.
Ik gebruik lege yoghurtpotten. En na een week gaan ze bij het plasticafval.
Ik zoek een duurzaam alternatief voor microvezeldoekjes. Ik gebruik ze nu nog voor allerlei doeleinden, maar zou liever iets hebben dat geen microplastics in het water achterlaat. Iemand een tip?
Gewoon een katoenen vaatdoek?
Doekjes van katoen?
Wat bedoel je precies met een vaatdoek? Ik moet daarbij denken aan die gele doekjes, maar die zijn volgens mij van een synthetisch materiaal gemaakt.
Als je Googled op katoenen vaatdoek zie je allemaal opties bij de Hema, dille kamille (bio katoen) etc en deze kun je gewoon wassen, net zoals je bij microvezel doeken doet. Een vaatdoek is gewoon een poetsdoek, voor je keuken maar ook voor alle andere zaken waar je normaal een microvezel voor zou gebruiken.
Ah ja ik zie het idd, dankjewel. Ik ga het proberen!
@Koffiekopje bedankt voor de tip, maar deze doekjes zien er zo dun uit. Ik zoek echt iets dat in de buurt komt van de microvezel structuur.
Haha ja ik ken de site of doekjes niet meer als een voorbeeldje, hopelijk kun je iets vinden. Of een rondje Blokker, Hema, Dille en Kamille doen en voelen of het prettig is
Ik denk dat dat lastig zal zijn iets te vinden wat er echt op lijkt (die structuur). Maar schoon maken etc zal wel lukken, ook met katoenen doeken.
Misschien badstof?
Hydrofiele doeken zijn ook fijn om mee schoon te maken