Huishoudtopic #2

Hebben jullie tips voor een weekplanner voor huishoudelijke taken? Mijn vriend ziet geen werk liggen en vergeet alles. Hij wil graag een papieren planner waar ik alle taken op kan noteren.

1 like

Ja kijk op drukke dagen heb ik geen zin om de was op te hangen dus dan wil ik het gewoon in de droger doen. Dus dan zorg ik dat het een droger proof was is (beddengoed of handdoeken of hydrofielen). Dan zit de wasmachine wel vol.

Maar de rest is allemaal onderscheid van soorten was en dat is niet altijd vol maar ook niet 1 kledingstuk ofzo, witte wasje, dreumes was is vaak wel halfvol maar ik ga ook niet dat bewaren totdat de machine vol zit. Overigens werk ik ook wel veel thuis, dus kan soms tussendoor ook wat vouwen enz dat scheelt denk ik ook wel.

1 like

Wij hanteren hetzelfde ritme!

Mijn man en ik proberen vaak dezelfde dingen te doen. Vooral het leeghouden en opruimen van de keuken / woonkamer ‘s avonds is echt een prio. En het vooral direct doen. Dan is het ‘s ochtends zo fijn om de dag te starten.

Boven heb ik een apart mandje met schoonmaakspullen neergezet zodat ik soms ook even “snel” boven de wc en wasbak kan schoonmaken. Dan hoef ik er niet nog weer los voor naar beneden te lopen.
Hetzelfde geld voor een draadloze stofzuiger beneden en met kabel boven, scheelt weer sjouwen.

Vensterbanken e.d. schieten er wel geregeld bij in en ook dweilen zou vaker moeten :sweat_smile: maar je kan niet alles. Soms zet ik ook gewoon een timer op 15minuten, je krijgt dan best veel gedaan en het oogt direct weer fris(ser).

En ook hier is het overdag gewoon een gezellige chaos.

3 likes

De was heb ik weer onder controle door de luierwas want daardoor moet ik wel wassen en ach dan gooi ik er daarna nog een gewone was in waardoor de was automatisch is verspreid over 3 dagen in de week.
Het scheelt heel veel dat de was hier in een dag droog is, dat was in ons vorige huis wel anders wat het bijhouden van de was veel moeilijker maakt.

Het opruimen van de was stagneert nog wel eens maar sinds ik extra wasmanden heb neergezet voor de schone was is dat geen groot probleem meer. Er staat voor elke ruimte een wasmand waar ik de was vanaf het droogrek in gooi. Mocht ik ergens misgrijpen dan weet ik precies welke stapeltje hoognodig moet worden opgeruimd ipv een mega berg schone was waar geen beginnen aan is. Positieve gevolg hiervan is dat man zijn eigen was opvouwt (en opruimt maar dat deed hij al) en ook kleuter weet zijn wasmand te vinden als iets niet meer in zijn kast ligt.

2 likes

Wat voor draadloze stofzuiger hebben jullie? Ik wil even kijken of ik echt per se een Dyson moet kopen, of dat jullie goede alternatieven hebben.

We hadden eens een bosch, maar ik vond de accu zo snel leeglopen :frowning:

1 like

Moet het perse papier zijn? Ik heb voor mezelf zo’n kleine whiteboard van Flying Tiger, wil niet elke keer hetzelfde opschrijven maar ik haal wel voldoening aan vinkjes zetten. Aan het eind van de week haal ik alle vinkjes weg. Niet alles is een wekelijkse taak - maar ik heb een systeem :smiley: Maar sowieso veel opties bij Flying Tiger en Hema.
Bijvoorbeeld

1 like

Philips, niet te duur en bevalt prima!

2 likes

Hier ook Philips!

2 likes

Wij hebben een heel fijne whiteboardsticker op de koelkast.
We hebben de ‘familieplanner’ (met z’n tweetjes, haha, maar ze hebben ook andere) en gebruiken die vooral voor klusjes, werkt bij ons heel goed!

3 likes

Ik heb de Dyson V15 en het is de allerbeste stofzuiger die ik ooit heb gebruikt. Heb ook ervaring met andere merken en die kunnen er naar mijn mening niet aan tippen. Het is een prijzige stofzuiger maar zou hem direct weer kopen.

1 like

@Ishq hier ook fulltime banen maar dit doen mijn vriend en ik ook. Vind dat niet heel gek? Ik vind zelf het fijn wanneer het huis clean is en dat ene halfuurtje even knallen in de avond vind ik zelf geen belasting. Overdag is het wel een bende rommelig maar uiteindelijk ga ik als mijn huis niet schoon is met een onrustig gevoel naar bed

5 likes

Ik maak echt een diepe buiging voor jullie allemaal. Ik ben dolgelukkig als het huis twee keer per week opgeruimd wordt en er een stofzuiger doorheen gaat :joy:

20 likes

Xiaomi Mi Vacuum Cleaner G10 steelstofzuiger. Ben er heel blij mee! Stofzuigen kost nu een stuk minder energie en moeite, je pakt hem er zo bij en heeft genoeg zuigkracht.

1 like

Grundig die bij lidl te koop is nu wordt veel aangeprezen, misschien onderzoeken waard

2 likes

Wij doen ook elke dag even iets en vind dat weinig belasting. Elke dag even bijhouden is echt heel veel minder werk dan alles laten liggen, en dan 1 keer per week opzien tegen een hele berg opruimen en schoonmaken. En wat er al eerder gezegd werd: alles een eigen plek en weinig spullen. Hier gaat alles in kasten en lades en blijft er niets slingeren op de koffietafel/eettafel/kasten. Dan is het eigenlijk direct al opgeruimd.

4 likes

Ik denk dat wel/geen kinderen en wel/niet thuiswerken ook heel veel uitmaakt. Het enige wat ik ‘s avonds in de woonkamer moet opruimen is mijn glas in de vaatwasser zetten als ik op de bank heb gezeten en de afstandsbediening terug bij het tv meubel leggen. En als ik een boek of mijn laptop ofzo heb gepakt leg ik die gelijk weer terug als ik er klaar mee ben. Dus dan creeĂ«r je ook weinig rommel haha. Denk dat jij hier een veel grotere klus aan hebt.

2 likes

Heeft iemand dé tip voor een val tegen fruitvliegjes?

We hebben al zelfgemaakte vallen gemaakt met water, azijn en afwasmiddel, fruit en een folie erover en de val van HG.
Maar echt niets helpt. Waar ze vandaan komen weten we niet want we hebben nu niets meer op het aanrecht staan. Ze zitten telkens in de wasbak en die maken we nu elke keer schoon zodra we de kraan gebruiken met afwasmiddel zodat er geen restjes eten enzo in zitten.

We worden er helemaal gek van en hebben er inmiddels een stuk of 100 rondvliegen.
Bij de val van HG zitten ze wel op de rand maar ze gaan er dus niet in

Ik hoop dat we het kunnen oplossen voordat we op vakantie gaan omdat ik echt bang ben voor een invasie zodra we terug zijn.

We hebben horren en in de ventilatieroosters hebben we ook horgaas zitten.

1 like

Heb je wel je prullenbak binnen staan? Het lijkt mij dat als er nergens afval is dat ze dan geen reden hebben er te zijn?

1 like

Al een keertje kokend water door je afvoer gegooid? Misschien nog wat soda erbij?

3 likes

Ook al niet meer, we gooien alles nu direct in de container.

Het enige waar ze zitten is de wasbak en op de bovenkant van het koffiezetapparaat. Maar het koffiezetapparaat is helemaal schoongemaakt en de bonen zitten in een luchtdichte bak.

We worden er echt een beetje hopeloos van
 :sweat_smile: