Er heeft iemand ongeveer een jaartje geleden graffiti naast ons huis gespoten. In eerste instantie dacht ik boeien, maar ik begin me eraan te storen. Daarom zou ik het graag willen weghalen. Heeft iemand daar ervaring mee? Wat voor producten kun je daarvoor het beste gebruiken? Ik vraag me namelijk af of het nog lukt gezien het er al een tijdje op zit.
Als het naast je huis is de gemeente bellen?
Ligt aan de ondergrond. Hoe poreuzer, hoe moeilijker te verwijderen. Wij huren altijd een bedrijf in met de VVE, want de ene graffiti trekt de andere aan. Op baksteen is het bijna niet weg te krijgen.
Werk je hier fulltime of parttime bij?
Geldt dat ook als het gaat om een woonhuis? Het zit niet op een muur van de gemeente, zeg maar. Het zit op een ander huis, maar de huurbaas weet het niet of geeft er niks om. Het huis steekt als het ware een stukje naar voren en het zit op de zijkant van het stuk wat naar voren steekt. De buren zien het dus amper, maar bij ons zie je het erg duidelijk
Het zit gelukkig niet op baksteen, maar op stucwerk. Maar ook dat kan poreus zijn natuurlijk. Goeie om te onderzoeken welke bedrijven hier iets mee zouden kunnen! Thanks
Fulltime, dat is bij ons 36u. Maar dat is niet relevant voor deze routine, straks heb ik zwangerschapsverlof en houd ik dit nog steeds aan.
Wow leip dat het je lukt om dit naast je werk en zorg voor kinderen vol te houden 🫨
Ik dacht dat dit best wel normaal is? Als ik bij mensen kom met kinderen is hun woning altijd tip top in orde. Tenminste de woonkamer dan, daardoor ben ik dit ook wel gaan doen plus ik kan er ook gewoon niet tegen als het niet schoon is.
Zelfs zonder kinderen red ik dit niet. (En heb ik daar ook gewoon geen zin in )
Maar kom je dan ook onverwachts langs? Ik heb geen kinderen en hier is het meestal een zooitje tenzij er bezoek komt
Nouja ons huis is ook opgeruimd en schoon maar er gaat zeeeeeeker niet elke dag een doekje door de badkamer of wc. Wel inderdaad elke avond even opruimen en doekje over vieze oppervlakten (tafel, kinderstoel, keuken, wastafel). Scheelt al zoveel voor het zicht.
Ik heb zo’n set van de Blokker (€6) en vind die ook heel chill! Is hetzelfde idee
Dit doe ik ook inderdaad. Wat voor mij/ons echt werkt bijhouden, zorgen voor weinig spullen en zorgen dat alles een eigen plek heeft zodat spullen niet gaan slingeren overal.
Soms weleens voorgekomen en dan was ik altijd verbaasd dat het zo netjes was.
Maar het is bij ons pas in de avond de zo he, als mijn zoon overdag wakker is en het is geen opvang dag dan ligt er overal speelgoed en kruimels. Dat ruimen we niet steeds tussendoor op ofzo, pas wanneer hij in bed ligt. Sommige dingen tweak ik door tips van anderen. Zoals de was was hier eerst echt een mega stapel en achterstand nou toen hoorde ik dus dat mijn zus elke dag een wasje draait, ben dat sindsdien ook gaan doen en zodoende wel handvatten meegekregen om het makkelijker bij te houden.
En verder maak ik het mij wel makkelijk hè, ik heb een robot stofzuiger dus dat kan gewoon in de avond draaien terwijl we slapen. Steelstofzuiger voor even snel kleine dingen of als ik stof op de plinten zie. Dan pak ik niet mijn grote stofzuiger erbij ofzo. En dus ook schoonmaker die eens in de 2 weken langskomt.
Maar vind het zelf ook fijn om gewoon de volgende dag wakker te worden en naar beneden te gaan het is opgeruimd en schoon. Geeft mij een rustigere start van de dag voorheen werd was ik dan gelijk in de ochtend al geïrriteerd.
Bij mij ook! Ik moet mijn verhuurder nog even inseinen erover…
De was krijg ik voor mijn gevoel dus niet onder controle. Zit je wasmachine altijd vol? Of elke dag de grootste stapel in de was? Wij kunnen 'm ook niet 's nachts laten draaien ivm geluidsoverlast en hebben om de dag sowieso een luierwas, geen droger dus als beddengoed is gewassen een dag geen droogcapaciteit op het wasrek en als we dan tegelijk een dag op kantoor zijn of een weekend weg stapelt het gelijk enorm op.
Wat ik wel echt een chille opruimtip vind, is overal een vaste plek voor hebben. Scheelt zoveel nadenken. En ga de box missen als ie er niet meer staat. Kind zit er nooit in, haar spullen wel
De was heeft bij ons ook de neiging om er “ineens” te zijn. Maar ik heb een grooooot washok waar drie droogrekken staan en buiten een droogmolen, dus met een dag flink doorpakken kan ik veel wegwerken.
Wat verder ook hier enorm helpt, is minder spullen. Als ik kijk naar vriendinnen (zowel met als zonder kinderen) valt me op dat het bij degenen met veel spullen in huis, doorgaans minder schoon is en rommelig oogt. Bij ons slingert overdag ook speelgoed rond hoor, maar dat is in een ommezien weer opgeruimd en dan zijn alle oppervlaktes ook nagenoeg leeg, zonder dat de kasten uitpuilen. En echt, je bent een stuk sneller klaar met afstoffen en stofzuigen.
Hebben jullie tips voor een weekplanner voor huishoudelijke taken? Mijn vriend ziet geen werk liggen en vergeet alles. Hij wil graag een papieren planner waar ik alle taken op kan noteren.
Ja kijk op drukke dagen heb ik geen zin om de was op te hangen dus dan wil ik het gewoon in de droger doen. Dus dan zorg ik dat het een droger proof was is (beddengoed of handdoeken of hydrofielen). Dan zit de wasmachine wel vol.
Maar de rest is allemaal onderscheid van soorten was en dat is niet altijd vol maar ook niet 1 kledingstuk ofzo, witte wasje, dreumes was is vaak wel halfvol maar ik ga ook niet dat bewaren totdat de machine vol zit. Overigens werk ik ook wel veel thuis, dus kan soms tussendoor ook wat vouwen enz dat scheelt denk ik ook wel.