Huishoudtopic #2

Ik denk dat wel/geen kinderen en wel/niet thuiswerken ook heel veel uitmaakt. Het enige wat ik ‘s avonds in de woonkamer moet opruimen is mijn glas in de vaatwasser zetten als ik op de bank heb gezeten en de afstandsbediening terug bij het tv meubel leggen. En als ik een boek of mijn laptop ofzo heb gepakt leg ik die gelijk weer terug als ik er klaar mee ben. Dus dan creeër je ook weinig rommel haha. Denk dat jij hier een veel grotere klus aan hebt.

2 likes

Heeft iemand dé tip voor een val tegen fruitvliegjes?

We hebben al zelfgemaakte vallen gemaakt met water, azijn en afwasmiddel, fruit en een folie erover en de val van HG.
Maar echt niets helpt. Waar ze vandaan komen weten we niet want we hebben nu niets meer op het aanrecht staan. Ze zitten telkens in de wasbak en die maken we nu elke keer schoon zodra we de kraan gebruiken met afwasmiddel zodat er geen restjes eten enzo in zitten.

We worden er helemaal gek van en hebben er inmiddels een stuk of 100 rondvliegen.
Bij de val van HG zitten ze wel op de rand maar ze gaan er dus niet in…

Ik hoop dat we het kunnen oplossen voordat we op vakantie gaan omdat ik echt bang ben voor een invasie zodra we terug zijn.

We hebben horren en in de ventilatieroosters hebben we ook horgaas zitten.

1 like

Heb je wel je prullenbak binnen staan? Het lijkt mij dat als er nergens afval is dat ze dan geen reden hebben er te zijn?

1 like

Al een keertje kokend water door je afvoer gegooid? Misschien nog wat soda erbij?

3 likes

Ook al niet meer, we gooien alles nu direct in de container.

Het enige waar ze zitten is de wasbak en op de bovenkant van het koffiezetapparaat. Maar het koffiezetapparaat is helemaal schoongemaakt en de bonen zitten in een luchtdichte bak.

We worden er echt een beetje hopeloos van… :sweat_smile:

Nog niet. Maar wel elke avond het kokende water van het koken. Ik ga het eens proberen met soda, misschien dat dat helpt.

1 like

Oh ja snap ik, frustrerend dat ze nergens vandaan lijken te komen!

1 like

Ik gebruik altijd een bakje met appelazijn en daar vershoudfolie over waar je heeeele kleine gaatjes in prikt, werkt bij mij altijd! Denk doordat het appelazijn is en geen gewone azijn.

Ohja op dat koffiezetapparaat herken ik, daar zitten ze hier ook als we ze hebben.

Ik doe schaaltjes met appelazijn en wat gesneden appel erin (of meestal gewoon klokhuis van een appel die ik heb gegeten) en dan huishoudfolie en mrt gebaksvorkje paar gaatjes prikken. En die zet ik dan echt op/bij het koffiezetapparaat. Duurt vaak een dag of 2 voor het effect heeft, heb het idee als het fruit wat begint te rotten ze er extra op af komen.

De elektrische vliegenmepper pakt er ook een hoop trouwens, boven het koffiezetapparaat houden en dan erop tikken (terwijl je de knop in gedrukt hebt natuurlijk). Zijn de meeste iig ff weg, maar ze vermeerderen zo snel.

4 likes

Ik heb een val van het kruidvat! En daar zitten er echt veel in nu, lijkt wel een kerkhof. Het duurde wel even maar nu na een paar weken geen last meer, en ik bewaar nu fruit in plastic zakken. Ziet er niet uit maar er kwamen zo veel vliegjes op de fruitschaal af.

5 likes

Weet je zeker dat het fruitvliegjes zijn en geen rouwvliegjes (varenrouwmug)?

3 likes

@pastelzwart @Vloeistof @Suikerklontje bedankt voor de tips. Ik ga het allemaal proberen. Desnoods tegelijk. :joy:

@Mort ze hebben een rode kop. Heb een foto opgezocht van een fruitvliegje en daar lijken ze wel op.

Die tip van de Kruidvat val is de enige die hier ook helpt!

2 likes

Er zit een vieze vlek in mijn wandelrugzak omdat er nog een zakje met een verrot klokhuis in de tas zat, krijg ik dat er nog uit? Met groene zeep?

Wel voorzichtig zijn, maar wij maakten soms een steekvlammetje. Met een aansteker en deobus. Zijn ze zo allemaal weg. Was wel in m’n studentenhuis.

6 likes

Hahaha, ik vind hem goed bedacht. Maar deze sla ik wel over. :joy:

Dit doe ik ook. Ik heb echt het idee dat die beesten zo ontwikkeld zijn dat ze niet meer in mijn vallen trappen.

1 like

Ik heb een granieten aanrecht/spat wand en ik heb het volgens mij helemaal verneukt. Ik heb het niet anders schoongemaakt dan normaal maar het is heeeeeelemaal dof geworden. Heeft iemand een tip hoe ik dit weer mooi zwart krijg?

Misschien met groene zeep? Daar maak ik mijn granieten vensterbank altijd mee schoon.

Mijn vochtvreter is omgevallen. Ik dscbf dat er eens iemand was hier die dat had, maar ik kon alleen vinden dat het een ramp was om schoon te krijgen. Daar was ik achter, het plakt ook wat heel vies allemaal stof wat er bij blijft.

Maar goed heeft iemand een goede tip om dit makkelijk schoon te krijgen? Ik las al iets met veel water spoelen maar het ligt op laminaat en dat kan niet tegen veel water. Is dan de enige optie natriumsulfaat of is er nog iets anders makkelijkers?

2 likes