Past wel meer bij mijn mood als ik schoonmaak
Na scrubdaddy en scrubmommy heb je nu ook saddaddy hahaha wtf. Heb het ook nog eens gekocht.
Oh lees dit nu pas omdat mn bericht is verplaatst in naar dit topic. Ik vind het ideaal voor de badkamer en keuken. Pannen die je niet in de afwasmachine doet en kookplaat. Ik heb zelf een inductie kookplaat dus dat is vrij makkelijk schoon te houden maar ook op een gasfornuis schijnt ie heel fijn te zijn. Ik vind scrubmommy ook wel een aanrader die heeft een harde en een zachte kant.
Om hierop terug te komen: ik heb een KƤrcher SC 3 Easyfix gekocht en net mijn badkamer ermee gepoetst en omfg waar is dit ding mijn hele leven geweest.
Iemand op lange termijn ervaring met de Jemako raamset handschoenen (dus een handschoen, wafeldoek en een soort microvezel doek)? Ik heb het eenmalig getest via iemand. Op het eerste oog is het handig en snel te gebruiken maar het idee dat je geen schoonmaakmiddel gebruikt en enkel water voelt toch een beetje gek.
Ik heb die set zonder handschoen, maar gebruik er gewoon een sopje bij. Merk wel dat ik hem niet veel meer gebruik, heb best wat ramen in huis en de droogdoek is dan al snel te nat en vind de natte doek op een gegeven moment te vies (helemaal de buitenkant)
Dat is inderdaad zonde dan ja!
Ja ik vind het fantastisch! Ik weet niet waar de handschoen voor dient, maar die gebruik ik om de kozijnen/ramen eerst af te nemen zodat het ergste vuil eraf is en daarna ga ik er goed met de natte doek overheen. Het zou inderdaad fijn zijn om een tweede droogdoek te hebben, maar ook als āie al wat natter is krijg je alsnog een mooi streeploos resultaat. Ik gebruik wel een klein beetje allesreiniger in mijn water.
Door citroensap heb ik bruine verkleuringen in een rvs spoelbak gekregen. Heeft iemand ervaring met het verwijderen van deze vlekken?
Ik krijg bijna alles schoon met deze sponsjes, roestplekjes en aanslag van koffie kreeg ik ermee weg. Misschien dat bij citroensap ook werkt, je hoeft met deze sponsjes geen schoonmaakmiddelen te gebruiken.
Hoe doen jullie dit in godsnaam?
Ik werk fulltime, wanneer doen jullie het huishouden?
Ik heb het idee dat echt iedereen dat er lachend naast doet en alle tijd overhoudt voor leuke dingenā¦
Ik ren de benen uit mijn gat, mijn huis blijft een rommel, stoffig en er is altijd ergens iets van eten over de datum of rot.
#unsuccesfulladult
Weekend en elke dag proberen alles op te ruimen wat ik gebruik (keuken, badkamer, slaapkamer). En in vakanties/lange weekenden een keer dingen echt goed (kasten/zolder etc). Maar ja het blijft een eindeloos ietsā¦
Oh en stoffig is het na een uur al weer dus dat geef ik op (boven 1x pw, beneden iets minder vaak). En koelkast probeer ik eens per week als ik boodschappen erin zet uit te zoeken (maar die struggle heb ik ook heel vaak⦠ik proveer nu een weekmenu samen te stellen en te kopen en dus ook dit bij te houden).
1 klusje per dag helpt bij mij. En gelijk na het eten de afwas doen.
Edit: ik ben echt totaal geen voorbeeld qua schoonmaken, maar word steeds naar dit topic verplaatst
Morgen komt voor het eerst de schoonmaakster
Ik loop vaak vast met opruimen omdat mijn vaatwasser, wasmand of droger nog vol zit met schone vaat/was met als resultaat dat ik niets doe en alles zich ophoopt. Het helpt mij om ervoor te zorgen dat die dingen in ieder geval gedaan zijn, dan zie ik er niet als een berg tegenop en mijn huis is opgeruimder omdat ik mijn vuile vaat meteen kwijt kan, snel een doekje over het aanrecht kan halen, etc.
Volgens mij is dit hartstikke herkenbaar voor de gemiddelde mens hoor. Mijn huis is nooit blinkend schoon en netjes zonder dat er een was aan het drogen is en er ergens stof door de kamer waait. Maargoed, het is een huis en geen museum.
Probeer dingen zoveel mogelijk op te ruimen en om de paar dagen te stofzuigen en dan eens per week een avond of ochtend echt even overal doorheen met een doekje, was wegwerken etc.
Dank voor je reactie. Dan ga ik ām maar bestellen
Voordat ik kinderen had was het paar uurtjes in het weekend grote schoonmaak en verder doordeweeks alleen de keuken en badkamer een beetje bijhouden.
Nu met kinderen stoort het mij gewoon als het niet schoon is en heb ik echt routine gecreƫerd.
Elke avond voordat we gaan slapen vaatwasser aanzetten - elke ochtend uitruimen;
Voordat ik in de avond op de bank neerplof man en ik besteden dan een half uurtje aan opruimen/schoonmaken tenminste de keuken, alle speelgoed weg, evt snel stofzuigen, plaatselijk dweilen en de tafels afnemen;
Meestal draai ik elke dag wel een wasje en sommige wasjes zet ik in de avond al in de wasmachine en programmeer ik het zo dat de was klaar is als ik opsta dan alleen in de droger doen of ophangen.
Badkamer gewoon afnemen met doekje elke dag;
Toilletten doe ik ook gewoon tussendoor bijna dagelijks maar soms om de dag.
Grote klussen zoals stofzuigen hele huis en dweilen dat doet nu een schoonmaker en eens in de week ga ik er even snel doorheen maar dat is meer wanneer ik tijd heb of zie dat het nodig is.
Was opvouwen is echt een ding wat hier blijft liggen en moet ik echt in het weekend doen.
En ja soms ben je gewoon moe en dan laat ik ook echt wel de boel de boel. Een half jaar geleden hadden wij geen schoonmaker en dan was het wel vermoeiender vond ik want dan waren we toch wel een dagdeel van het weekend bezig met alles schoon te maken terwijl ik nu die tijd kan besteden aan mijn gezin. Dus als het kan, maak het je zo makkelijk mogelijk zou ik zeggen.
Iedereen verklaart mij altijd voor gek dat ik dit ook altijd doe, fijn om te lezen dat er meerdere mensen dit doen haha!
Nee joh, de helft heeft een schoonmaker en de andere helft boeit het gewoon niet genoeg/heeft geen hoge schoonmaakeisen.