Ik gebruik altijd een bakje met appelazijn en daar vershoudfolie over waar je heeeele kleine gaatjes in prikt, werkt bij mij altijd! Denk doordat het appelazijn is en geen gewone azijn.
Ohja op dat koffiezetapparaat herken ik, daar zitten ze hier ook als we ze hebben.
Ik doe schaaltjes met appelazijn en wat gesneden appel erin (of meestal gewoon klokhuis van een appel die ik heb gegeten) en dan huishoudfolie en mrt gebaksvorkje paar gaatjes prikken. En die zet ik dan echt op/bij het koffiezetapparaat. Duurt vaak een dag of 2 voor het effect heeft, heb het idee als het fruit wat begint te rotten ze er extra op af komen.
De elektrische vliegenmepper pakt er ook een hoop trouwens, boven het koffiezetapparaat houden en dan erop tikken (terwijl je de knop in gedrukt hebt natuurlijk). Zijn de meeste iig ff weg, maar ze vermeerderen zo snel.
Ik heb een val van het kruidvat! En daar zitten er echt veel in nu, lijkt wel een kerkhof. Het duurde wel even maar nu na een paar weken geen last meer, en ik bewaar nu fruit in plastic zakken. Ziet er niet uit maar er kwamen zo veel vliegjes op de fruitschaal af.
Weet je zeker dat het fruitvliegjes zijn en geen rouwvliegjes (varenrouwmug)?
@pastelzwart @Vloeistof @Suikerklontje bedankt voor de tips. Ik ga het allemaal proberen. Desnoods tegelijk.
@Mort ze hebben een rode kop. Heb een foto opgezocht van een fruitvliegje en daar lijken ze wel op.
Die tip van de Kruidvat val is de enige die hier ook helpt!
Ik pak regelmatig ff de stofzuiger bij om alle vliegjes die ik zie op te zuigen, is voor m’n gevoel effectiever dan zo’n val
Er zit een vieze vlek in mijn wandelrugzak omdat er nog een zakje met een verrot klokhuis in de tas zat, krijg ik dat er nog uit? Met groene zeep?
Wel voorzichtig zijn, maar wij maakten soms een steekvlammetje. Met een aansteker en deobus. Zijn ze zo allemaal weg. Was wel in m’n studentenhuis.
Hahaha, ik vind hem goed bedacht. Maar deze sla ik wel over.
Dit doe ik ook. Ik heb echt het idee dat die beesten zo ontwikkeld zijn dat ze niet meer in mijn vallen trappen.
Ik heb een granieten aanrecht/spat wand en ik heb het volgens mij helemaal verneukt. Ik heb het niet anders schoongemaakt dan normaal maar het is heeeeeelemaal dof geworden. Heeft iemand een tip hoe ik dit weer mooi zwart krijg?
Misschien met groene zeep? Daar maak ik mijn granieten vensterbank altijd mee schoon.
Mijn vochtvreter is omgevallen. Ik dscbf dat er eens iemand was hier die dat had, maar ik kon alleen vinden dat het een ramp was om schoon te krijgen. Daar was ik achter, het plakt ook wat heel vies allemaal stof wat er bij blijft.
Maar goed heeft iemand een goede tip om dit makkelijk schoon te krijgen? Ik las al iets met veel water spoelen maar het ligt op laminaat en dat kan niet tegen veel water. Is dan de enige optie natriumsulfaat of is er nog iets anders makkelijkers?
Dit werkt hier echt top tegen fruitvliegjes!
Ik heb dat toen gehad in mijn vloerbekleding. Natriumsulfaat was het enige wat hielp. Dat spul in een vochtvreter blijft oneindig water aantrekken, dus je moet dat echt deactiveren.
Echt ondingen. Ik haal ze nooit meer in huis
Om nog ff het succes van de appelazijnval aan te tonen: deze heb ik er rond half 7 neergezet, en het is nu 9 uur. Je hebt echt maar een heel dun laagje appelazijn nodig. De fruitvliegjes zijn slim genoeg om via de kleine gaatjes naar binnen te kruipen, maar te dom om er weer uit te kruipen.
Welke geurstokjes of geurblokjes gebruiken jullie voor de wc? Die van bolsius en ambi pur heb ik al een keer gekocht. Maar ik heb het idee dat ik het na een week al niet meer ruik. Die van rituals vind ik te duur voor de wc haha
De linnen variant van Hema
Ik zie dat ze niet meer online verkocht worden maar de winkelvoorraad is wel prima volgens mij. Lekker subtiel geurtje en blijven best lang ruiken vind ik.
Amberblokjes ruiken best lang vind ik