Is mij nog nooit gelukt verven hielp ook niet.
In laten weken in koud water met flink wat zout. Daarna gewoon in de was.
Koud water met veel zout erin! Nachtje weken en dan in de wasmachine.
Het water heeft het meeste er al uit gedaan. Nu schoon water met een scheut zout. Ik ben wel heel benieuwd wat dat zout precies doet
Pff echt drama dus. Is dit dan een fout van de broek dus winkel of iets wat ik verkeerd heb gedaan?
Het zijn waarschijnlijk zeepresten, dus niet de fout van de winkel. Gebeurt alleen wel vaker bij goedkope broeken, heb ik gemerkt.
Alleen hoe je het precies voorkomt… ander wasmiddel wellicht?
Dit is helaas iets wat heel vaak voorkomt bij zwarte broeken, echt mega irritant! Ligt denk ik aan de verf die ze gebruiken ofzo. Ik probeer broeken sowieso altijd zo min mogelijk te wassen.
Ossengalzeep vind ik bij bloedvlekken ook altijd goed werken, ook als het er al even in zit.
Ik heb dit ook heel vaak! Bij mij komt het vaak door een te volle wasmachine waardoor het wasmiddel niet goed verdeeld. Een extra spoel cyclus helpt soms wel en dus een minder volle machine. Hoop dat het voor jou ook helpt!
Ik heb dat ook in mijn nieuwe broek. Gaat er maar niet uit
Zwarte broeken was ik eigenlijk nooit met zeep, omdat je dus vaak witte strepen kwijgt. Ik gooi ze op 40 graden in de wasmachine met een scheut azijn.
Als ze echt smerig zijn doe ik een heel klein beetje zeep er bij (theelepeltje, meer niet).
Hebben jullie aanraders voor het reinigen van een fluwelen bank? Ik kan een bank van iemand overnemen maar omdat hij tweedehands is zou ik hem, voor zover dat kan, willen diepreinigen. Maar ik weet niet hoe makkelijk dat gaat met deze stof, want heb er verder geen ervaring mee. Tips zijn erg welkom dus!
hoe slecht is het voor mijn wollen truien als ik ze was met een normaal wasmiddel?
Ik leer nu pas dat er apart wasmiddel voor is
Ik was altijd met gewoon wasmiddel maar dan maar een klein beetje en op wolprogramma. Gaat echt al jaren goed.
Slecht, want wollen truien hebben relatief veel vet in de vezel. Dus als je het met normaal wasmiddel wast (wat bedoeld is om vet uit kleren te wassen), dan tast je de vezel aan. Dus liefst zo min mogelijk wassen (doordat wol dus vettig is het ook best vuilafstotend!), en als je het wast met echt een klein beetje wolwasmiddel.
Is er dan ook nog verschil in kwaliteit van woswasmiddel?
https://www.forumfeminarum.nl/t/durf-te-vragen-7/35440/2316?u=marquez
Krijg je hiermee ook gele vlekken bij de oksel en kraag weg?
Ja! alle vlekken gaan hier altijd uit bij ons.
Ik heb twee lichte (geen witte) katoenen tshirts en een donkere jeans die onder het bloed zitten. Heeft er een paar uur opgezeten voor ik er iets mee kon, want naar de HAP had prioriteit.
Het staat nu in koud water. Die jeans geloof ik wel dat het eruit gaat, die tshirts hebben denk ik wel wat extra behandeling nodig. Ik ken de truc met melk, maar het was natuurlijk al ingedroogd. Neig zelf naar vannacht weken in biotex en morgenochtend koud wassen en dan drogen in de zon (hopelijk).
Iemand ervaring mee / tips die werken bij al ingedroogd bloed?