Huishoudtopic #2

Ik ken greenpan niet, maar ik had wel de vorige pannen van hun actie en ik ga dat nooit meer doen. Uiteindelijk ook zonde van het geld want je moet toch best wat bijbetalen, tenzij je het echt voor tijdelijk wilt gebruiken…maar voor de lange termijn is het niet waard.
Mijn ervaring is dat de supermarkt spaar pannen vaak heel dun zijn en inderdaad alles brand aan, wordt ook niet geleidelijk warm. Zowel op gas als op inductie dit probleem gehad.

Laatst alle pannen vervangen met een actie bij bol.com en nu gewoon goede pannen gehaald en merk echt verschil. Hoop dus ook dat deze pannen 10+ jaar meegaan.
Heb een pannenset van BK, koekenpannen van Demeyere, zo een gietijzeren pan model van Tefal en een hapjespan van westwood.

4 likes

Ja denk het wel, zie deze lijn van de AH (Chefs collection) ook niet op de site van Greenpan staan…

2 likes

Vraaagje: mijn vriend heeft een vet vlek in z’n overhemd. Wat is de beste manier om het er weer uit te krijgen? :see_no_evil:

1 like

Ik krijg vrijwel alle olie- en vetvlekken uit kleding door een mix van afwasmiddel en baking soda op de vlek te smeren, even in laten trekken en dan wassen.

6 likes

Dasty ontvetter!

1 like

Afwasmiddel helpt hier bij alle vetvlekken heel goed, beetje op de vlek doen en dan wassen als normaal. Ik heb ook wasbenzine in de kast staan, dat schijnt ook te helpen, maar dat heb ik nog nooit nodig gehad. Afwasmiddel is altijd al afdoende.

4 likes

Ik had dit weekend een vetvlek in een nepsatijnen blouse. Normaal krijg ik die er met Dasty uit, dus dat er nu opgespoten en daarna een nacht in biotex. Dat had niet geholpen, dus vervolgens ingesmeerd met ossengal, laten drogen, natgemaakt en weer ingesmeerd met ossengal, laten drogen en toen uitgespoeld. Toen was het eruit! Normaal doet ossengal niet veel bij mijn vlekken maar nu dus gelukkig wel.

5 likes

Wie heeft de gouden tip voor verwijderen van kalkaanslag op de douchekoppen/cabine? Allerlei schoonmaakmiddelen en azijn gebruikt, maar het wordt er niet beter op.

Blauwe wc eend

3 likes

Die ken ik nog niet, ga het proberen. Dank!

2 likes

Pas alsjeblieft op als je witte strepen/vlakken op het glas in je douchecabine hebt (zeg maar ter decoratie). Ik heb heel enthousiast deze forumtip gevolgd maar de blauwe wc eend blijft dus licht zichtbaar op dat witte. :smiling_face_with_tear: niet meer eraf te krijgen.

3 likes

Method badkamerreiniger

Is wel bij de ah te koop. Het is vooral een geduld werkje. Volgens mij las ik hier eens dat het allemaal laagjes zijn en dat moet je wegpoetsen. Zelf heb ik vrij hardnekkige plekken weggekregn door consequent om de zoveel dagen even wat er op te spuiten tijdje latrn weken en wegpoetsen met afwasborstel/tandenborstel/doek.

Weet je zeker dat het kalk is en geen beschadiging? Ik dacht dat de douchedeur heel veel kalk had maar die was gewoon zo dof geworden door beschadigingen. Daar is niet tegen op te poetsen.

1 like

Glansspoelmiddel!

4 likes

Oh oh, dank voor de waarschuwing. Dat hebben we idd, dat is niet helemaal de bedoeling haha. Extra voorzichtig dus

2 likes

Dat is een goede, het is een oude douche dus dat zou het ook kunnen zijn. Ik ga het iig proberen met jullie tips

3 likes

Ik gebruik altijd afwasmiddel en water!

1 like

Owh dit had ik ook inderdaad, maar dan op de witte voegen :skull::skull:
Is bij ons overigens met de tijd wel weg vervaagd, maar is natuurlijk ook ander materiaal.

Ik heb echt tijden een baby blauwe douche gehad in ieder geval hahah

3 likes

Ik zag laatst een hack met bakpapier (voor de douchekop dan). Misschien proberen waard.

Ik heb een zwarte broek gekocht bij C&A & na het wassen zwarte strepen erin gekregen en een witte. Nu heb ik hem nogmaals gewassen alleen zit die witte streep er nog steeds in. Heb dus al gespoeld en de wasmachine is echt schoon(net nieuw) en heeft geen zeepresten. De broek was maar 20euro maar toch, terugbrengen gaat helaas niet zonder kaartje en wassen. Iemand idee hoe ik die witte streep eruit krijg?

1 like

Wie oh wie heeft dé tip voor bloedneus vlekken? Nu in koud water laten weken iig

5 likes