Huishoudtopic #2

Iemand de tip voor een mascara vlek uit een witte tru :face_exhaling:i (die maar max op 30 graden gewassen mag) te krijgen? Heb al ossengalzeep, SHOUT en vlekverwijderaar geprobeerd

Voor hopeloze gevallen gebruik ik Pink Stuff Oxi:

3 likes

Misschien heb je dit al geprobeerd, maar het langer laten inwerken? Ik krijg het meestal wel weg met wat jij noemt. Ik gebruik meestal shout of die gel van vanish, of beide. Maar ik laat het wel vaak een paar uur staan (oke ik ga wat anders doen en vergeet het meestal) voordat het was.

3 likes

Ik zou de vlek denk ik verzuipen in micelair water. Geen idee wat dit doet met je kleding maar bij mascara denk ik aan make up remover. Hopelijk krijg je het er nog uit!

8 likes

Ja, ik dacht ook meteen aan make-up remover.

3 likes

Ik zou denk ik geen make up remover gebruiken want dan heb je straks een vetvlek. Heb je al afwasmiddel en daarna dasty geprobeerd? Dasty werkt namelijk ook heel goed voor vlekken.

1 like

Ja ik was bij make-up remover idd bang voor een vetvlek, het is wit en zo gebreid, dus volgens mij heel gevoelig. Ga het eens wat langer in laten trekken!! To be continued :cry:

1 like

Haha ja daar zou ik dan vervolgens dreft op doen. Vetvlekken ben ik niet bang voor, die gaan er altijd wel uit.

2 likes

Reinigingsmelk werkt top voor witte sneakers. Mss ook wel voor truien, gemixt met Dreft idd zoals bovenbuur zegt.

1 like

Ik heb vanmorgen mijn bank, vloerkleed en eetkamerstoelen gereinigd met zo’n meubelreiniger van de Gamma. Pikzwart water kwam eruit :sweat_smile: dus dat is mega bevredigend. Maar er zijn een paar vlekken waarvan ik had gehoopt dat die ook mee zouden gaan, maar die zitten er nog. Heeft iemand tips hoe dat een volgende keer (want ja dit is nu mijn nieuwe verslaving) aan te pakken? Eerst voor behandelen met een ander middeltje (kan die machine daar tegen) of zo?

5 likes

Ik vind ossengal echt voor alle dingen van stof echt heel goed werken. (Ook babypoep uit rompers)

Vooral deze met dat borsteltje bovenop, kun je de vlek een beetje laten inwerken.

11 likes

Voor de tapijt zou je een papje van soda kunnen proberen, flink inboenen en laten intrekken.

1 like

Je kan het altijd even testen op een onopvallend stukje! Of meer deppen ipv in een bakje leggen.

1 like

Ik heb uiteindelijk toch met make-up remover geprobeerd en volgens mij is het nagenoeg weg, het ziet enkel nog een beetje smoezelig (denk ook dat het wat is gaan pluizen door het wrijven). Ben benieuwd als het helemaal droog is… Waarom gebeurt dit toch ook altijd bij net nieuwe kleren met een gevoelige stof en niet gewoon bij een oud pyjama-shirt :pleading_face:

4 likes

Ik snap echt geen kut van deze verwarmingsknop. Staat de verwarming nu op minder dan 10 graden of minder dan 20 graden?

5 likes

Ik zou zeggen op 12,5 graden. Dat streepje tussen de 10 en 20 interpreteer ik als 15.

20 likes

Jaa? Omg
Denk je niet dat 10 of 20 bij een streepje begint. Dat is in mijn hoofd zo veel logischer :joy:

1 like

Nee, ik zou zeggen dat het punt tussen de de 2 cijfers de 10 of 20 graden is. Maar misschien zien anderen er wat anders in?

1 like

Hij staat nu op 12,5 graad inderdaad. Althans zo is het bij onze knoppen wel en die lijken er erg op.

Ja sowieso staat ie nu op 12 graden. Ik zou ook echt niet weten hoe je het anders zou moeten lezen haha. Zo werkt ook mijn verwarming, maar ook mijn snelheidsmeter in mn oude autotje enz!

5 likes