Huishoudtopic #2

Ik weet dat er al vaak over dyson steelstofzuigers is gepost maar met de zoekfunctie vond ik toch niet zoveel ervaringen met deze types, ik twijfel tussen v12 en v15.

Ik zou het af laten hangen van hoe groot je huis is. V12 is goedkoper, minder zwaar, maar de batterij gaat ook een stuk minder lang mee. Ik kan mijn appartement van 60m2 er makkelijk mee doen, maar voor een heel huis is het te weinig.

1 like

Hooooi
Heeft er iemand een wasdroog combi van Samsung? Hoe gebruik je ALLEEN het droogprogramma? Ik kom er echt niet, ook na 3 uur googelen uit

1 like

Ja ik ben aan het logeren hier dus ik heb die app niet.

Het ziet er zo uit.
Elke keer als ik denk dat ik het heb uitgevonden gaat hij weer wassen

OOOO WAUWWW ik zie net dat het een LG is
Omg

5 likes

Bij LG ook de tip om de app te downloaden! Heb geen was droog combi maar je kan zoveel programma’s downloaden. Zo laat ik ‘m altijd nog extra centrifugeren via de app.

1 like

Als ik inzoom op de zwarte display zie ik links onderin heel vaag “drogen” staan. Kun je daar niks mee?

In dit filmpje ziet de machine er vergelijkbaar uit: https://m.youtube.com/watch?v=IFRDJWAHrq0
Maar mogelijk ben je dit al tegengekomen haha als je al zoveel gezocht hebt

2 likes

Ja het is gelukt. Ik moet als ik de wasmachine aanzet echt direct op drogen drukken. Dan werkt her

1 like

Hoe krijg ik muurverf uit kleding? Ik heb al geprobeerd het eruit te schrapen, maar dat lukt niet. Ik durf het niet goed nat te maken, omdat ik bang ben dat ik het dan helemaal verpest.

1 like

Als het verf op waterbasis is lukt het juist met water, anders terpentine ofzo maar dat verpest mogelijk de stof

2 likes

Er zit een soort aanslag in m’n mokapot en nu smaakt m’n koffie niet lekker. In het waterbakje zit een soort zwarten aanslag. Ik heb al azijn geprobeerd omdat ik dacht dat het misschien kalkaanslag icm koffieresten maar dat deed niks. En ook schrobben met zo’n schuursponsje haalt niet veel uit, kan er ook niet zo goed bij.
Ik denk dat het iets verbrand is. Vergeet namelijk weleens water erin te doen en zet m dan zo op het vuur :thumbsup:

Maar hoe krijg ik dit weer schoon?

2 likes

Misschien zo’n staalspons? Op tiktok zie ik dat bakpoeder combinaties het ook goed doen voor hardnekkige aanslag maar geloof dat dan weer niet zo

2 likes

In pan water uit laten koken met citroen(zuur) of azijn?

2 likes

Is het het bovenste deel? Als azijn en een schuursponsje niet werkt, zou ik een pan met water, waarin je dit deel kan helemaal onder water kan zetten, en dan een flinke schep sodazout (van die kristallen, dus geen baksoda) tegen de kook aan laten sudderen voor een half uur. Met soda krijg ik de ergst aangebrande pannen of ovenschalen schoon. Als je een oven heb, kun je die ook op 90 graden zetten en de pan met water daarin. Zo weet je zeker dat het niet kookt en over kookt, maar dat het wel goed warm is en rustig zijn werk kan doen.

3 likes

Ik heb een broek eigenlijk een maat te groot gekocht 🥹. Althans, bij passen zat hij perfect maar na 1 keer dragen is hij helemaal uitgelopen al, en had hij heel goed een maatje kleiner gekund. Heeft het zin om hem een keer heet te wassen?

1 like

Ik heb dat ook eens gedaan maar uiteindelijk bleek de broek te groot en moest het alsnog met een elastiekje in de taille. :frowning:

3 likes

Ik zou dan bang zij dat ie ook in de lengte krimpt, maar laten innemen kan meestal wel!

1 like

Wat vinden jullie een fijn dweilsysteem? Gebruikte hiervoor een Swiffer Wetjet maar die werkt niet meer… dus nu wil ik iets zonder batterijen. Zat te kijken naar de Vileda 1.2.spray (ook zo’n vloerwisser maar zonder batterij) maar anderzijds kan ik misschien beter een ‘echte’ dweil kopen? Mijn appartement is wel klein en ik draag nooit schoenen binnen. Ik dweil ook niet super vaak of zo.

2 likes

de gewone swiffer met de natte doeken?

2 likes

Ik heb dit ding, werkt prima. Lijkt wel wat op jouw swiffer alleen deze bedien je met de hand.

4 likes

Bij die dweilen met zo’n sproeifunxtie vind ik vaak de vloer plakken daarna

4 likes