Heeft iemand een tip voor zweetvlekken en zweetgeur? Zojuist de waskamer ingelopen en het ruiky naar de kleedkamer van een voetbalclub. Het zijn vooral shirts en ondershirts.
Voor zweetgeur spray ik natuurazijn op de oksels van shirts /truien (gewoon zo’n spuitflesje van de ikea) en gebruik ook azijn i.p.v. wasverzachter. Helpt een hoop! Hoewel ik in bepaalde kledingstukken het idee heb dat de geurtjes bij dragen toch weer geactiveerd worden. Dus kijk hier even mee
HG Zweetvlekken verwijderaar!
Heb eerst ook witte natuurazijn geprobeerd, maar hielp niet echt. Er bleef toch een lichte walm hangen, ook na meerdere keren intrekken.
Toen een ander shirt met zweetvlekken/geur gesprayd met dit spul en de geur en vlek was in 1 keer weg.
Ik heb het idee dat dit altijd gebeurt als je de zweet in het shirt getrokken is. Voor mijn gevoel gebeurt dat eigenlijk als je bijv een shirt twee x draagt en de keer daarvoor (zonder dat je het door had) licht gezweet hebt. Als ik dit ruik of als ik het idee heb dat die geur heractiveert wordt zodra ik een shirt aan doe, dan doe ik het volgende en het werkt als een tierelier:
- Oksels van shirts in sprayen met azijn (ik heb standaard natuurazijn in een spuitflesje bij de wasmachine staan)
- Emmer vullen met 200 ml natuurazijn + rest met water.
- Shirts doe ik dan 24 uur in de emmer met water-azijn.
- Daarna gewoon wassen op 30 graden in de wasmachine.
- Als de was klaar is ruik ik even aan de oksels of de geur er uit is. Als dat zo is, dan doe ik niks. Als ik nog een lichte walm ruik spray ik de oksels in met HG Zweetvlekken verwijderaar, laat dat 15 minuten intrekken en draai nog een wasje.
Succes gegarandaard. Ik gebruik standaard azijn als wasverzachter. En draag shirts eigenlijk nooit vaker dan 2x, maar vaak ook maar 1x omdat ik snel zweet. Dus zodra ik een beetje gezweet heb op een dag gaat een shirt diezelfde avond de wasmand in. Ik merk wel dat de geur er veel moeilijker uit gaat als ik het shirt dan vervolgens lang in de wasmand laat liggen.
Sportkleding gooi ik ook standaard na het sporten in zo een emmer met azijn, en die laat ik dan vaak langer dan 24 uur staan (omdat ik wacht op nog een set sportkleding van de volgende dag om samen te wassen).
Dit
alleen ik laat zelf 24 uur weken in pure azijn
Ik zal nu vast gelyncht worden, maar soms knal ik de shirts van mn vriend gewoon op 60 graden in de was. Dat doodt dan de bacteriën die de zweetlucht veroorzaakt en dan kunnen ze er weer even tegenaan. De shirts komen er precies hetzelfde uit als op 30 graden verder.
Pff haha
Moet je vriend maar niet zo stinken
Eens.
Ik weet dat er al vaak over dyson steelstofzuigers is gepost maar met de zoekfunctie vond ik toch niet zoveel ervaringen met deze types, ik twijfel tussen v12 en v15.
Ik zou het af laten hangen van hoe groot je huis is. V12 is goedkoper, minder zwaar, maar de batterij gaat ook een stuk minder lang mee. Ik kan mijn appartement van 60m2 er makkelijk mee doen, maar voor een heel huis is het te weinig.
Hooooi
Heeft er iemand een wasdroog combi van Samsung? Hoe gebruik je ALLEEN het droogprogramma? Ik kom er echt niet, ook na 3 uur googelen uit
Ja ik ben aan het logeren hier dus ik heb die app niet.
Het ziet er zo uit.
Elke keer als ik denk dat ik het heb uitgevonden gaat hij weer wassen
OOOO WAUWWW ik zie net dat het een LG is
Omg
Bij LG ook de tip om de app te downloaden! Heb geen was droog combi maar je kan zoveel programma’s downloaden. Zo laat ik ‘m altijd nog extra centrifugeren via de app.
Als ik inzoom op de zwarte display zie ik links onderin heel vaag “drogen” staan. Kun je daar niks mee?
In dit filmpje ziet de machine er vergelijkbaar uit: https://m.youtube.com/watch?v=IFRDJWAHrq0
Maar mogelijk ben je dit al tegengekomen haha als je al zoveel gezocht hebt
Ja het is gelukt. Ik moet als ik de wasmachine aanzet echt direct op drogen drukken. Dan werkt her
Hoe krijg ik muurverf uit kleding? Ik heb al geprobeerd het eruit te schrapen, maar dat lukt niet. Ik durf het niet goed nat te maken, omdat ik bang ben dat ik het dan helemaal verpest.
Als het verf op waterbasis is lukt het juist met water, anders terpentine ofzo maar dat verpest mogelijk de stof
Er zit een soort aanslag in m’n mokapot en nu smaakt m’n koffie niet lekker. In het waterbakje zit een soort zwarten aanslag. Ik heb al azijn geprobeerd omdat ik dacht dat het misschien kalkaanslag icm koffieresten maar dat deed niks. En ook schrobben met zo’n schuursponsje haalt niet veel uit, kan er ook niet zo goed bij.
Ik denk dat het iets verbrand is. Vergeet namelijk weleens water erin te doen en zet m dan zo op het vuur
Maar hoe krijg ik dit weer schoon?
Misschien zo’n staalspons? Op tiktok zie ik dat bakpoeder combinaties het ook goed doen voor hardnekkige aanslag maar geloof dat dan weer niet zo