Ik heb groene zeep gekocht in zo’n pot en er staat op de verpakking dat het huidirritatie kan veroorzaken maar ik dacht dat het juist zo’n natuurlijk/milieuvriendelijk product was? Kan het echt kwaad als je geen handschoenen aanhebt?
Het droogt je handen heel erg uit omdat het zo ontvetten werkt. zelf poets ik mijn splint/bitje tegen tandenknarsenermee. Dan is het wel behoorlijk verdund en toch voelen mijn handen na die tijd droog en trekkerig. als je een tijdje moet poetsen zou ik zeker wel handschoenen aan doen.
Heeft iemand hier een air purifier? Ik heb altijd zóveel stof in huis (iedereen in dit gebouw wel) en ik heb ook het gevoel dat het best vaak ronddwarrelt of zo. Vraag me af of een air purifier daartegen helpt?
Oke nou overtuigd. Ik heb de Dyson v8 aangeschaft haha
Ik gebruik geen speciale droogdoek, maar een trekker voor de wanden en een gewoon handdoekje en daar droog ik de kraan en het rekje enzo altijd mee af na het douchen. En dat werkt wel goed want heb nooit kalkaanslag. Dus het weghalen van water werkt sowieso, maar denk niet dat een speciale droogdoek toegevoegde waarde heeft?
Ik ben de hele tijd aan het bedenken wat jouw split is??
Dat snap ik want ik zou het niet weten. Typefout. Ik bedoel zo’n splint/bitje tegen tandenknarsen. Die kan je beter niet met tandpasta schoonmaken.
Dat weet ik ook niet haha. In de video op insta ziet die speciale doek er heel dik en fluffy uit alsof het echt super goed vocht opneemt zonder dat je er ook maar een beetje moeite voor hoeft te doen.
Hoe krijgen jullie witte hadoeken weer echt wit? Die van mij worden grauw, heb ze net al gewassen met biotex waspoeder ipv de robijn color tabs die ik normaal gebruik, maar heeft niet echt verschil gemaakt. Moet ik er bleek bij gooien ofzo?
Ik gebruik vanish, daar zit voor de witte was geloof ik inderdaad iets in wat bleekt. Je moet er ook geen andere kleuren bij gooien want dat wordt er niet mooier op.
Oh dan ga ik dat halen! Vind het wel gek dat de handdoeken grauw worden maar wit beddengoed gewoon spierwit blijft, heb bijna het idee dat de handdoeken niet echt schoon schoon worden en er gewoon huidschilfers ofzo in zitten
Melissa’s Wardrobe heeft er dit artikel over geschreven. Heb het zelf nog niet getest, koop ook geen witte handdoeken om die reden maar wil het wel proberen met witte kleding:
How to Keep Your Whites White [Ultimate Guide] - IALH (itsalifestylehun.com)
@Spaarlamp ik kan dit beamen! ik heb een keer een klein schepje van die oxi white van the pink stuff bij mijn handoeken gegooid en toen werd zelfs mijn heel zacht roze (zo had ik hem gekocht) handdoek wit!
Dit, maar dan van de action. Kost €2,75 volgens mij voor 5 zakjes.
Alle vlekken uit de witte was krijg ik er hier ook mee uit. Inclusief kwijlvlekken van baby’s in slaapzakken die erg hardnekkig zijn.
Klinkt als microvezel. Iig, daar heb je hetzelfde effect mee. Snel en effectief droog en schoon.
Mijn huis is zo een puinhoop dat ik een dagje vrij hem genomen op alles op te ruimen en schoon te maken. Ik heb echt een weekrooster nodig want als er nu iemand in huis zou komen dan zou je echt denken dat inbrekers alles uit de kasten hebben gehaald. Ik ga zo beginnen en dit wordt een hele huis reset. Hoe houden jullie alles bij?
Hiermee!
Wat mij vaak belemmert is het idee dat het nooit allemaal tegelijk netjes is en blijft. Dus bijv dat zowel boven als beneden alles opgeruimd en schoon is, geen enkel ongevouwen was meer ligt, etc. Dat lukte me vroeger in m’n appartement (en zonder gezin ) wel. En dan heb ik al geen zin meer om eraan te beginnen.
Nu pakken mijn man en ik (soms samen en soms los) meerdere keren per week een halfuurtje per keer verschillende plekken in het huis aan. Het is meer een cyclus dan elke week met 0 kunnen beginnen. Ik kijk per keer gewoon wat de meeste prio heeft.
Ik denk dat mijn probleem juist is dat ik alleen woon. Tijdens COVID ging het goed want toen had ik zo behoefte aan organisatie en regelmaat. Ik denk altijd dat mijn huis een goede reflectie is van mijn hoofd. Ik heb zo veel te doen dat even schoonmaken en opruimen voelt als tijdverliezen. Maar thanks voor de tip van het boek!!
Ik gebruik de app todoist hiervoor. Je kunt hier terugkerende taken aanmaken, dus bijvoorbeeld elke dag, elke week, elke twee weken, elke maand etc. Wanneer je een taak dan afvinkt worden ze opnieuw aangemaakt op het volgende moment dat ze weer moeten.
Voor mij echt een fijn overzicht waardoor ik niet elke week moet nadenken wat er op het schema staat.
Ik heb meerdere apps geprobeerd die speciaal voor huishouden waren maar die waren veel onoverzichtelijker.