Huishoudtopic #2

Ik heb mijne laatst naar de schoenmaker gebracht met dezelfde soort vlekken (op grijs suède) en het was daarna helemaal weg. Geen idee wat ze ermee gedaan hebben hoor maar misschien een tip

3 likes

Hebben jullie bakken/mandjes/rekjes in jullie koelkast?

De mijne is wat onhandig qua ruimte (plankjes zijn niet voldoende schuifbaar) en ik krijg de spullen er niet handig in. Er is nu vele loze ruimte.

Als ik google of op pinterest zoek, krijg ik van die prachtige Amerikaanse koelkasten vol bakjes.
Maar dat werkt natuurlijk niet in een Nederlandse koelkast…

2 likes

Ik heb een paar van deze in de koelkast:

Eentje voor broodbeleg en een voor sauzen en nog een voor wat losse potjes. Zorgt er wel voor dat ik makkelijker dingen kan vinden en minder potjes vergeten worden die dan achterin staan, dus vind het wel een aanrader.

2 likes

Ik heb ze zelf niet, maar zag dat ze er nu bij Ikea hebben. Ze leken me wel handig.
Klippaktus heet de reeks.

2 likes

Yes, love de action bakjes! @Issaaa
Soms niet verkrijgbaar in het handigste formaat, de lage bakjes werken beter dan de hoge. Maar echt fijn!

1 like

Heeft iemand een tip voor een hand stoomreiniger? Heb de zoekfunctie al gebruikt maar heel veel is er niet te vinden. Ik zou er een willen en ik zo’n er niet al te veel geld aan willen besteden omdat het voor erbij zou zijn, bijv schoonmaken van de badkamer. Ik dacht hooguit €50 en er zijn gewoon heel veel opties! Maar wellicht iemand met een eigen ervaring?

Edit: heb er nu eentje (€38) besteld op Amazon! Ben benieuwd

2 likes

Hier ben ik ook benieuwd naar! Ik kijk al uit naar jouw review

2 likes

@mensen die recepten van Nancy maken (of het voor andere dingen gebruiken natuurlijk), waar halen jullie alcohol? Je hebt die flesjes bij de drogist, maar die zijn zo klein.

Wij hebben een zwarte schimmel plek in het plafond :triumph:. Die begon ooit heel klein, door kind die met een douchekop ging spelen. Daarna heb ik het geprobeerd schoon te maken te maken met soda maar die plek is alleen maar groter geworden. Wie heeft nu echt dè oplossing :sob:?

2 likes

Washcat van Action erop spuiten en het is binnen no time weg

3 likes

Wat @MeGusta zegt. Wat ik wel liever doe, is de washcat op een sponsje spuiten en op het plafond deppen. Dan heb je minder kans dat je kleding of handdoeken door het chloor uitbijten. En goed ventileren want het kost je wel je longen.

1 like

Ik heb op het plafond in de badkamer een licht oranje vlek. Is dit ook schimmel?

2 likes

De oranje-achtige voegen waren dat bij mij wel, dus zou best kunnen.

1 like

Ja dat kan een schimmel zijn

1 like

Of een bacterie (Serratia marcescens):

3 likes

Op het plafond?

Edit: ik heb het even opgezocht en ben meteen een beetje bang :sweat_smile:

1 like

Het is dat ik dit lees hier en mij bedank dat, ik een roze oranje vlek op het plafond heb in de badkamer. Dacht eigenlijk dat dit een gekke kleur voor een lekkage was (maar kon mij al niet voorstellen hoe) is het schimmel. Weet wat mij te doen staat en proberen te verwijderen zo snel mogelijk.

3 likes

Hoe ga jij dit aanpakken?

3 likes

Ik had nog hg schimmelspray staan en heb dat er meteen opgespoten en morgen doe ik het denk ik nog een keertje.

1 like

@MeGusta en @Virago bedankt voor de tip! Het was echt vrijwel direct weg inderdaad. Hopelijk blijft het ook weg. Stom dat ik er zelf dan weer niet aan gedacht heb maar weer ging stoeien met huis- tuin- en keukenmiddeltjes :joy:

4 likes