Huishoudtopic #2

Ik heb een wit shirt met print, maar er zitten gele vlekken in (de welbekende zweet/deoplek bij oksels)

Nachtje weken in azijn heeft niks uitgehaald. Daarna las ik hier ergens dat glansspoelmiddel nog zou kunnen werken in combinatie met zon.

Ik met mijn goede gedrag net in de zon gelegd. Nou het schiet niet meer op nu, want de zon is weg en komt volgens weerapp voorlopig niet meer terug :clown_face:

Iemand nog een tip voor gele okselplekken uit wit met gekleurde print eruit krijgen? Werkt dat HG spul? Of is dat gewoon bleek?

Wachten tot volgende week :sunny::sunny:

1 like

Zijn de mensen met de forumprullenbak (Brabantia bo touch) daar nog blij mee? Ik lees wel veel slechte reviews over de deksel, met name beschadigingen en vingerafdrukken. Daarom twijfel ik over de pedaalemmervariant, maar ook die hebben volgens de reviews snel krassen en deuken.

2 likes

Ik heb 'm al een jaar of 4 en nog geen krassen of deuken, vingerafdrukken vind ik ook wel meevallen

3 likes

Ossengalzeep en in de zon daarna. Volgende week wordt het weer zonnig.

2 likes

@Patagonia , oke dankjulliewel! Dan stellen we het nog maar een week uit dit klusje😆.

3 likes

Ja dat HG spul (als je tenminste die spray bedoelt) werkt inderdaad goed en is veilig voor kleur is mijn ervaring!

4 likes

Met glansspoelmiddel hoeft niet in de zon. Ik spuit de vlek goed in zodat het doordrenkt is met glansspoelmiddel, dan gooi ik het shirt in een emmer vul het met water tot dat het onderwater staat en laat het 24 uur weken. Daarna meteen in de wasmachine met de rest van de witte was.

Heb zo al heel veel shirtjes schoon gekregen.

2 likes

Ik heb dezelfde ervaring als @Pax. Heb de mijne nu een jaar of 3, sowieso geen krassen of deuken en eigenlijk ook geen vingerafdrukken. De zon staat vol op de mijne dus je ziet echt alles haha, maar dat is vooral stof of een vlek als ik iets heb gemorst, maar geen vingers iig.

2 likes

Ja, omdat ik toch al bezig was heb ik het gister nog langer laten weken in de glansspoel. Gewassen en het is al stukken minder. Ook de print niet echt vervaagd/gebleekt, dus dat is positief!

Het gele is nog niet helemaal weg, dus ga het nog wel herhalen bij een volgende was. Maar ben echt verrast!

1 like

Klopt, ik heb dit apparaat ook! Mijn ouders hebben na meer dan 10 jaar gebruik dezelfde ook opnieuw gekocht omdat het een fijn en makkelijk apparaat is

Werkt dat spul van HG goed tegen zweetgeur in kleding? Heb er sinds/na zwangerschap meer last van en nu blijft de geur in shirts hangen na het wassen. :weary:

3 likes

Ja ik vind het goed helpen. Gewoon een beetje bij het normale wasmiddel erbij.

3 likes

Heeft iemand ervaring met een tapijtreiniger zoals een bissell? Mijn kat heeft op het kleed gekost en heb al van alles geprobeerd je blijft een lichte vlek zien.

Ik heb ooit een geleend bij de bouwmarkt, dat was niet echt een succes.

1 like

Wij hebben een bissel en ben heel tevreden. Heb al meerdere keren vlekken uit een (donkere) bank gekregen.

3 likes

Glansspoelmiddel werkt ook kwam ik achter.

1 like

Ik gebruik wel eens vaker HG voor sportgeurtjes, maar laat de was dan voorweken. Daarna gewoon met de was mee. (Het water dat ik daarna weg schud :sob::sob:)

Probeer deze eens. Niet duur en hier successen mee geboekt met het verwijderen van wijn/huisdierkots/kurkuma.

6 likes

:smile::orange_heart:

3 likes

Thanks ga het vanmiddag gelijk kopen.

1 like