Huishoudtopic #2

Zijn de mensen met de forumprullenbak (Brabantia bo touch) daar nog blij mee? Ik lees wel veel slechte reviews over de deksel, met name beschadigingen en vingerafdrukken. Daarom twijfel ik over de pedaalemmervariant, maar ook die hebben volgens de reviews snel krassen en deuken.

2 likes

Ik heb 'm al een jaar of 4 en nog geen krassen of deuken, vingerafdrukken vind ik ook wel meevallen

3 likes

Ossengalzeep en in de zon daarna. Volgende week wordt het weer zonnig.

2 likes

@Patagonia , oke dankjulliewel! Dan stellen we het nog maar een week uit dit klusje😆.

3 likes

Ja dat HG spul (als je tenminste die spray bedoelt) werkt inderdaad goed en is veilig voor kleur is mijn ervaring!

4 likes

Met glansspoelmiddel hoeft niet in de zon. Ik spuit de vlek goed in zodat het doordrenkt is met glansspoelmiddel, dan gooi ik het shirt in een emmer vul het met water tot dat het onderwater staat en laat het 24 uur weken. Daarna meteen in de wasmachine met de rest van de witte was.

Heb zo al heel veel shirtjes schoon gekregen.

2 likes

Ik heb dezelfde ervaring als @Pax. Heb de mijne nu een jaar of 3, sowieso geen krassen of deuken en eigenlijk ook geen vingerafdrukken. De zon staat vol op de mijne dus je ziet echt alles haha, maar dat is vooral stof of een vlek als ik iets heb gemorst, maar geen vingers iig.

2 likes

Ja, omdat ik toch al bezig was heb ik het gister nog langer laten weken in de glansspoel. Gewassen en het is al stukken minder. Ook de print niet echt vervaagd/gebleekt, dus dat is positief!

Het gele is nog niet helemaal weg, dus ga het nog wel herhalen bij een volgende was. Maar ben echt verrast!

1 like

Klopt, ik heb dit apparaat ook! Mijn ouders hebben na meer dan 10 jaar gebruik dezelfde ook opnieuw gekocht omdat het een fijn en makkelijk apparaat is

Werkt dat spul van HG goed tegen zweetgeur in kleding? Heb er sinds/na zwangerschap meer last van en nu blijft de geur in shirts hangen na het wassen. :weary:

3 likes

Ja ik vind het goed helpen. Gewoon een beetje bij het normale wasmiddel erbij.

3 likes

Heeft iemand ervaring met een tapijtreiniger zoals een bissell? Mijn kat heeft op het kleed gekost en heb al van alles geprobeerd je blijft een lichte vlek zien.

Ik heb ooit een geleend bij de bouwmarkt, dat was niet echt een succes.

1 like

Wij hebben een bissel en ben heel tevreden. Heb al meerdere keren vlekken uit een (donkere) bank gekregen.

3 likes

Glansspoelmiddel werkt ook kwam ik achter.

1 like

Ik gebruik wel eens vaker HG voor sportgeurtjes, maar laat de was dan voorweken. Daarna gewoon met de was mee. (Het water dat ik daarna weg schud :sob::sob:)

Probeer deze eens. Niet duur en hier successen mee geboekt met het verwijderen van wijn/huisdierkots/kurkuma.

6 likes

:smile::orange_heart:

3 likes

Thanks ga het vanmiddag gelijk kopen.

1 like

Oke na verder onderzoek ben ik erachter dat ik hiervoor wel echt 2 aparte apparaten nodig zou hebben. Voor matrassen en interieur auto is een tapijtreiniger nodig, voor tegels in de badkamer/wc en vloeren een stoomreiniger. Ik heb besloten dat eerste te laten, want ik wil binnen aanzienbare tijd toch een nieuw bed, en auto heb ik laten schoonmaken.

Dus nu wil ik alleen nog een stoomreiniger, voor de tegels en vloeren. Ik kom hierin op 2 soorten uit, een BLACK+DECKER of een Kärcher. Wie heeft ervaring met deze en plus- of minpunten? Of nog een andere stoomreiniger die ik over het hoofd zie?

2 likes

Ik heb een Kärcher SC2 en het voordeel vind ik dat het gewicht op de grond blijft, dus die hoef je niet vast te houden in tegenstelling tot een steelstoomreiniger. Wel zou ik even nagaan hoeveel je wilt stomen, we kunnen bijv. zo’n 40m2 aan woonkamer doen en dan is het reservoir leeg. Als je grotere oppervlakten wilt stomen dan zou ik een model nemen waarbij je de tank wel tijdens gebruik kunt bijvullen. En naast de vloer doen we hier idd ook de ramen en badkamer mee, maar ook de bank en matrassen heb ik hiermee al onder handen genomen. Ook heb ik een opzetstuk gekocht om er behang mee te kunnen afstomen en die is al door meerdere mensen daarvoor gebruikt. Je kunt er dus echt veel mee!
Ander groot voordeel aan de karcher vond ik dat je onderdelen los kunt bestellen, waardoor je hem makkelijk kunt repareren.
Tipje na gebruik: zorg dat de tank altijd leeg is en leg de dop er los op ipv in de tank gedraaid want die van ons was vast komen te zitten door de kalkaanslag (waardoor we de dop dus moesten vervangen).

3 likes