Huishoudtopic #2

Hoi! Ik lees vaak mee in dit topic, maar hier even een tip van mij :rofl: ik had dit ook na mijn zwangerschap. En dat poeder tegen nare geurtjes helpt inderdaad super goed. En ik heb nu deo van Rexona wat super goed werkt om het te voorkomen: deze

Water met citroenzuur erop sprayen? Zo heb ik laatst roest van keukengerei afgekregen (door in een bak water met citroenzuur te weken)

5 likes

Blijft een gekleurde Dopper van RVS mooi in de vaatwasser? Of gaat dat verflaagje er op den duur af?

• Ja blijft mooi
  • Nee, verflaagje is beschadigd / niet meer isolerend
  • Ik was m met de hand af

0 stemmers

2 likes

Ik heb de zwarte RVS dopper en die blijft prima in de vaatwasser

3 likes

Ik was niet helemaal duidelijk, maar je hebt idd “kale” RVS Doppers, maar ook met een verflaagje in een gezellige kleur.

4 likes

Wat is een beetje een fatsoenlijk merk voor hoeslakens? Ik zoek er eentje met elastiek, maar niet eentje die na een paar wasbeurten op 60 graden al helemaal geen vorm meer heeft.

3 likes

Ik vind Hema altijd wel prima. Ik heb ook hoeslakens van Vandyck, daar ben ik ook tevreden over.

Ik heb ze van Leen Bakker, omdat die hoeslakens hebben die ook geschikt zijn voor dikkere matrassen en die blijven ook goed.

2 likes

Ikea

5 likes

Walra en hema

4 likes

HEMA maar ze hebben volgens mij wel verschillende varianten, de iets duurdere volgens mij of idd IKEA altijd goed haah

2 likes

Ik zat te wachten op jouw Walra-antwoord haha. En bedoel het leuk hoor haha! Ik associeer het merk Walra nu standaard met goede hoeslakens en met jou :grin:

3 likes

Heeft iemand tips hoe ik vuile vlekken uit (lichtgekleurde) hoogpolig tapijt krijg? Ik heb gewoon warm water en afwasmiddel geprobeerd maar dat werkt niet.

2 likes

Waar komt de vlek door en welke kleur is het tapijt? Lichte kleur als in crème of een andere kleur?

1 like

Mijn vriend heeft het laatst met afwasmiddel eraf kunnen krijgen

4 likes

Viezigheid van onder schoenen is het! En het tapijt is crème wit

2 likes

Ik zou het proberen met een sopje van biotex.

1 like

Hema en h&m home zijn mn favoriet!

1 like

Dankjulliewel voor de tips op deze vraag! Ik heb dat potje gekocht en omg zo fijn om weer echt schone kleding te hebben.

2 likes

Graag advies.
Partner rookt zelf niet maar zijn familie zijn een bende extreme binnenkettingrokers 24/24 die in huis roken (ik heb op zich niks tegen die mensen).
Partner heeft nu zijn zitzak “Fatboy” merk naar zijn nieuwe woning.
Stinkt UREN in de wind dat ik er tranen van in de ogen krijg en zelfs een luchtreiniger en textielverfrisser geen fluit afdoet. Een aangetrouwd fam v dat gezin rookt ook wiet toen mijn partner daar jarenlang in ouderlijke woning verbleef dus ook verdomde wietgeur in dat ding getrokken helaas en wierrrooklucht erbij!!!
Hoe krijg ik die afschuwelijke STANK daaruit???
Ieder meubel of object tot zelfs de nieuwe BAKBLOEMZAK STINKT zolang dat object in die ruimte staat.
Buitenzetten en verluchten lost ook niks op…
Graag hulp…

eveneens graag hulp over hoe rooklucht uit zijn leren vest en regenjas te krijgen. Textielverfrisser doen hierop ook niks af. Zelfde met matten zelfs tapijtenreiniger en die vervloekte tapijten in wasmachine op 30 graden 2x wassen met extreem veel poeder doet niks af… :hot_face: :face_with_symbols_over_mouth: :rage: :angry:

1 like