Huishoudtopic #2

Die heb ik in overvloed hier, zal het eens proberen.

2 likes

Ik had die van de Lidl maar ik heb hem naar de kringloop gebracht. Ik vond dat het echt niet zo strak werd en je bent er net zo lang mee bezig als met strijken. Dus ik vond het meer gedoe dan gewoon strijken (waar ik echt niet gek op ben).

3 likes

Review aub! Zou een makkelijke oplossing zijn. 🄹

2 likes

Sinds we een hoes hebben om de honden dingen in te wassen hebben we eigenlijk geen last meer van haren in de wasmachine. Heb je dat al eens geprobeerd?

2 likes

Heb een kleintje van Philips. Gebruik hem meer dan mijn strijkijzer, maar je moet inderdaad wel geduld hebben want duurt wel langer.
Hij is wel ook super handig om mee te nemen op vakantie

4 likes

Ik wil ook graag weten hoe dit is afgelopen!

3 likes

Ik heb er een van Tristar en heb het idee dat het juist sneller is dan strijken, of in ieder geval makkelijker. Zeker voor dunne stoffen (zoals van bloesjes) is het ideaal; voor dikkere stoffen is strijken misschien beter.

1 like

O ik heb een tip in dezelfde hoek! Voor kopjes en theepotten met van die bruine thee-aanslag: kunstgebitreiniger! Heet water in kopje + pot, dan zo’n tablet erbij en het wordt superschoon.

2 likes

Heeft iemand dan ook een gouden tip voor witte aanslag op glazen? Heb al van alles geprobeerd maar ben in staat nieuwe glazen te gaan kopen…

1 like

Komt de aanslag door kalk? Dan kan je een badje met kunstgebit tabletten proberen. Of anders met een azijn/water mengsel.

Als de aanslag komt door corrosie kan je er geloof ik niks meer aan doen. Je zou ze dan kunnen verven met glasverf, als je een keer echt wat anders wilt

1 like

Welke heb jij? Ik neem nu steeds een mini strijkijzer mee op vakantie, maar een stomer lijkt me wat makkelijker.

2 likes

Ik heb deze

Hij is vrij compact op te vouwen en er zit ook een meeneem zakje bij

4 likes

Merci!

4 likes

Oo leuk! Ik heb een boek van Nancy maar heb de ingrediƫnten nog niet besteld. Welke site gebruik jij hiervoor?

1 like

Die heb ik ook! Vind het heel fijn voor vakantie om vouwen vanuit de koffer eruit te halen. Maar vind het niet goed genoeg werken voor kleding die vol vouwen zit nadat het uit de wasmachine komt, duurt veel te lang dan.

2 likes

Oh perfect, daar wil ik hem inderdaad ook voor! Ik heb voor thuis gewoon een stoomgenerator, maar ik heb wat leuke zomerjurkjes die snel kreuken. Dus zelfs als ze gestreken de koffer in gaan is het het mooiste als ik ze voor het dragen nog even stoom/strijk.

1 like

Heeft iemand hier heel toevallig de Roborock Q Revo robotstofzuiger? Ik twijfel tussen deze en het merk iRobot Roomba haha

1 like

Mijn kleding komt muf ruikend uit de wasmachine.
Ik heb de wasmachine al laten lopen met azijn op 90 graden en een keer met een vaatwastablet.
Ik heb de filter al gereinigd, de binnenkant helemaal schoongemaakt incl. rubbers, maar niks lijkt te werken. Iemand tips?

1 like

Komt het echt muf uit de wasmachine of ruikt het muf na het drogen?

2 likes

Beide! Het komt muf uit de wasmachine en bepaalde kledingstukken blijven die geur houden nadat ze droog zijn