Huishoudtopic #2

En @dblauw en @Chief
Hebben jullie dan zo eentje of een andere?
Ik wil ook heel graag zo’n ding omdat ik een bloedhekel heb aan mn ramen doen (waardoor ik het niet doe en mn ramen er niet uit zien). Maar heb geen flauw idee waar ik op moet letten en wat pro’s en cons zijn van de verschillende opties

https://www.coolblue.nl/en/product/772726/karcher-window-vac-wv-5-premium-yellow.html

Ik heb deze, maar dat is denk ik de oudere versie van die jij linkt. Ik vind het een prima ding hoor! Moest er gewoon even handig in worden.

2 likes

https://geweldigschoon.nl/product/geweldigschoon-raamdoekenset-m?channable=41630a6964003439b5&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwsc24BhDPARIsAFXqAB1_YwbFVd9TFUhV3uTkzQUlOea6Il8NZWn74I--hA3saKz5ehHeyO4aAhaIEALw_wcB

Ik vind dit heel fijn voor de ramen, van die doeken. Ik heb er echt een hekel aan en doe het dan ook heel lang niet. Met dit ben ik in een halfuur klaar voor de benedenverdieping, en dat is nog ruim genomen.

Het is niet perfect maar beter dan helemaal niet :grimacing: en geen strepen én goedkoper dan zo’n apparaat.

4 likes

Ik krijg bijna alle vlekken (behalve natuurlijk bellenblaas :rage:) wel uit kleding, maar geplette banaan in kinderkleding vind ik echt een drama om schoon te krijgen. Heb inmiddels al een aantal kledingstukken met zwarte vlekjes die ik er niet meer uit krijg. Heeft iemand een gouden tip?

Niet voor banaan maar wel voor de bellenblaas vlekken.

Eerst koud uitspoelen en dan pas in de machine.

Zo spoel je de glycerine van de bellenblaas uit de kleding. Dit geeft namelijk een reactie op het wasmiddel.

Heb je met koud water uitspoelen en daarna een nachtje laten weken in biotex al geprobeerd? Op bellenblaas na, krijg ik eigenlijk alles wel weg met biotex.

1 like

Wie heeft er een PVC vloer? Waarmee reinigen jullie deze?

Gebruiken jullie een stoomreiniger? Of een dweil? Of iets anders?

1 like

Ik doe gewoon stofzuigen en dweilen. Stoomreiniger lijkt me wel satisfying maar die heb ik niet haha

En dan gewoon met normale allesreiniger

1 like

Wij hebben een verlijmde PVC vloer en stoomreiniger wordt afgeraden omdat de lijm dan kan loslaten door de hitte. Dus wij dweilen met PVC reiniger van James en koud water. Dacht dat allesreiniger vlekken zou achterlaten, maar dat kan dus wel @Sneakers?

2 likes

Oh geen idee, hier niet opgevallen moet ik zeggen. Alhoewel ik niet heel veel dweil. Maar geen last van haha.

Lauw warm water zeiden ze hier voor reinigen pvc

@Neena Allesreiniger wordt afgeraden op PVC vloer omdat het een laagje achterlaat en daardoor spekglad kan worden. Er is PVC reiniger, bijv van HG (ook geschikt voor laminaat) die prima is.

1 like

Ik gebruik ook een dweil van Leifheit en gewoon allesreiniger. Ziet er prima uit daarna. Alleen soms heb ik wel het idee dat er toch nog viezigheid in die groefjes zit.

1 like

Ik ben de wanhoop nabij. 2 maanden geleden heeft mijn zoon op de bank gebraakt. Mijn man heeft dat toen schoongemaakt met speciale meubel reiniging spray die we nog hadden van de aankoop 3 jaar geleden. Sindsdien zijn er kringen ontstaan, wel van de plekje waar het spuug lag en waar hij dus had schoongemaakt. Zie foto hieronder.

Ik heb al geprobeerd: goed stofzuigen, met zo’n pannendeksel en een microvezeldoek schoonmaken, nogmaals de meubel reiniger; deppen, niet boenen etc.

Ik heb al eens eerder voor een andere vlek een tapijt reiniger gehuurd bij de Hornbach, maar dat ding vond ik, nou matig werken, en er bleef toen ook alsnog een kring zitten ( wel een stuk lichter dan onderstaande kringen). Het kan natuurlijk alsnog hoor, als niks helpt, maar ik zou graag eerst nog iets anders willen proberen aangezien we niet perse in de buurt wonen van een bouwmarkt.

Heeft iemand nog DE tip?

1 like

Wij hebben verlijmd dus inderdaad geen stoomreiniger.

Wij doen gewoon dagelijks stofzuigen en wekelijks dweilen met koud water en een scheut vloerreiniger van blue wonder.

1 like

Is het een hoes van een kussen die eraf kan? Misschien dat een stomerij/dry cleaning kan helpen?

4 likes

Wij hebben dit ook gehad na een spuugincident van de oudste op onze microlederen bank. Kreeg ook de geur er niet uit.

Uiteindelijk eraf geritst en in de wasmachine gegooid op een wolwasprogramma en laten drogen, omdat ik niets meer te verliezen had. Ik dacht dat ik 'm ging verprutsen, maar kwam er gewoon ongeschonden maar schoon uit. (Daarom uiteindelijk zelfs alles gewassen wat ik er af kon ritsen). Kan je 'm afritsen?

1 like

Misschien baking soda erop, zo lang mogelijk laten liggen en dan opzuigen met de stofzuiger? Die tip zie ik vaak bij vieze matrassen dus misschie werkt het hier ook.

2 likes

Ik gebruik waterstofperoxide op het matras voor vlekken, misschien werkt dat? Geen idee of dat wit uitslaat hoor, mijn matras is wit dus dat zie je niet.

1 like

Waterstofperoxide wordt gebruikt om te bleken dus dat zou ik op een grijze bank niet doen!! Op een witte matras heb je daar geen last van maar op een gekleurde bank zou ik dat toch niet doen.

4 likes