Ik zou een sopje van biotex proberen en inderdaad goed de hele stof natmaken.
Heb je al contact gehad met de winkel waar je de bank hebt gekocht? Misschien hebben zij nog tips wbt schoonmaken.
Wat bij mij altijd helpt: inderdaad het hele kussen schoonmaken met heet water met een scheut ammoniak, vrij nat maken. Niet inhaleren, want het is troep.
Oh biotex is een goed idee! Dit ga ik toepassen.
@Marquez ja zij bieden een service aan, á 100 euro om met zo’n tapijtreiniger langs te komen, zonder garantie op effect…
@Peachpuff oooo kijk dit verklaart een hoop. Toen wij de tapijtreiniger een jaar geleden hadden gehuurd rook dat ding zo vreselijk naar ammoniak, maar waarschijnlijk heeft een voorganger dit dan dus gebruikt.
Oh thanks voor al jullie reacties en meedenken
Ik heb laatst dit spul ontdekt in Frankrijk. Je strooit het op een vlek. Laat het een paar uur liggen, stofzuigen en het is weg. Op onze wollen bank bij een oude vlek. Echt weird en magisch? Gewoon droog en niet alleen bij vetvlekken. Kost ook geen drol.
Hé?! Oké dit ga ik dan kopen.
Hoelang heb je het laten liggen?
Dus gewoon over de vlek strooien, laten liggen en daarna opzuigen?
Ik lees ook nog wat over wrijven en dippen, maar dat heb jij dus niet gedaan begrijp ik?
Ja gewoon een paar uur laten liggen. Niet deppen idd. zag dat ze het ook bij Dille en Kamille verkopen.
Iemand nog een tip om was snel te laten drogen? Ik heb nu 2 wasrekken beneden staan wat nog een beetje vochtig is. Word er gek van .
Als ik snachts de airco aan het staan gaat het wel sneller, maarja wil eigenlijk ook niet de hele nacht dan ding aan laten staan. Misschien toch een half uurtje in de droger of krimpt kleding dan alsnog?
Een kleine ventilator erop zetten om de lucht erlangs te bewegen misschien?
Ohja dat kan ik misschien wel proberen.
En een luchtontvochtiger neerzetten? Dat helpt hier heel goed!
Ik hem meestal een raam open en ik draai kledingstukken die langzaam drogen soms na een paar uurtjes om. Want vaak is de bovenkant al helemaal droog, maar de andere kant van een trui of broek niet. En ik probeer het op te hangen met ruimte tussen de kledingstukken zodat het niet tegen elkaar hangt. Daarnaast gebruik ik hangers voor sommige dingen en die hang ik aan de gordijnroede.
Iemand een oplossing voor een natte vloer in ded badkamer? Het stukje net buiten mijn douche wordt altijd super nat en dat is ook precies het stukje waar ik voor de spiegel sta. Eerst had ik daar een badmat liggen maar die werd dan ook helemaal doorweekt en daar gleed ik wel eens over uit. Nu leg ik meestal een handdoek op het natte gedeelte, maar dat vind ik er zo slordig uit zien en dan zit je met zo’n doorweekte handdoek die je eerst moet laten droger voordat je ‘m in de wasmand gooit. Slippers kan maar ik laat die meestal overal in huis slingeren
Enige dat ik kan bedenken om de oorzaak aan te pakken. Dus of een langer douchegordijn of de dichting van de douchewand beter afsluiten.
Eventueel een dorpel bij de douche maken.
Verder zal het toch bij handdoeken of matten blijven.
Ik gebruik meestal een vaatdoek om de natte plekken op te vegen (de kraan en vlak naast de glazen deur). Ik laat het drogen op de radiator, vind dat voor nu het beste werken
Ik gebruik om precies deze reden een houten badmat, zodat het water daaronder blijft staan en de bovenkant niet nat wordt. Enige nadeel is dat het het water van je voeten ook niet opneemt.
Zoiets:
Wat wij hebben gedaan is de stand van de douchestraal aanpassen. De straal gaat nu niet recht naar beneden maar gaat schuin naar rechts, in de richting van het doucheputje.
Ik overweeg zo’n spray vloerwisser te kopen voor rondom de kattenbak, omdat ik het toch wel echt eigenlijk even elke dag schoon wil maken daar. Maar ik kom er niet helemaal uit of het nou iets is wat handig is of alleen handig lijkt? Als je nou gewoon genoeg van die doekjes hebt zodat ze elke dag meteen in de was kunnen, is dit dan een handig systeem? Het is hierbij goed om te weten dat ik schoonmaken haat en lui ben. Dus als dit in de praktijk 1% tegenvalt ga ik het nooit doen
Ja is echt ideaal! Ik gebruik het in de keuken omdat er tijdens het koken etc altijd druppels water op de vloer vallen en je dat heel duidelijk blijft zien. Echt weinig moeite om te gebruiken.
Hoera dit wilde ik horen