En als aanvulling, het is geen ramp als er een beetje overlap tussen het wasgoed is dan duurt het drogen iets langer maar dat is ook alles. Als het erg vochtig is is het wat minder handig en hou ik soms extra ruimte er tussen kan er wel minder op maar als je meerdere torens hebt of andere wasrekken is dat prima te doen.
Geen idee of je benieuwd bent maar hieronder hoe je het zou kunnen ophangen.
Uitleg hoe je je was zou kunnen verdelen
Bijv aan een kant hang ik lange handdoeken, dat zijn dacht ik 6 stuks. Ik hang ze helemaal uit, dus niet dubbel. Soms hang ik dan op het onderste rekje nog wel wat maar liever niet.
Dan trek ik aan de andere kant het middelste rekje uit, daar doe ik theedoeken, handdoeken en gastendoekjes aan. Als je alles aan een kant hangt zeg rechts, dan kan je de onderste ook uittrekken om daar aan de linkerkant vaatdoekjes, washandjes of onderbroeken te hangen. Is er iets van overlap maar heel weinig.
En op het bovenste rekje kunnen dan bijv onderbroeken, 12 stuks maar als je ze anders ophangt zou je meer kwijt kunnen. Omdat je die stang er tussen hebt zijn de uiterste draden opgesplitst maar daar kan je vaak ook wat ophangen. En als je wilt kan je nog aan de zijkant van elk rekje iets er tussen hangen bijv washandjes zonder dat het elkaar in de weg zit.
Je hebt ook nog van die haakjes aan de zijkant waar je nog kleerhangers met shirts aan kan doen. Of je doet zo’n broekhanger waar je handdoeken aanhangt.
Nja geen idee of het duidelijk is zo maar er kan heel veel op een zo’n rek! Zelfs een heel dekbedovertrek zou je op een toren kunnen hangen zonder dat het drogen super lang duurt. Het voordeel van een toren vind ik is dat je het gewicht van je wasgoed beter kan verdelen doordat je een wasmand er onder kan zetten waar je beddengoed in kan liggen terwijl je het op hangt. Bij een rek aan de deur/trapreling zweeft het en komt al het gewicht op je armen aan wat een stuk zwaarder is vind ik.
Shirts enzo hang ik meestal aan kledinghangers op een kledingrek. Maar als je de toren uitklapt en de rekjes ingeklapt houd kan je nog heel wat shirts kwijt aan de bovenste stang. En dan kan je aan de zijkanten nog wat ophangen en aan het onderste rekje kan je dan kleine dingen kwijt.
Het is soms wat puzzelen