Huishoudtopic #2

Op marktplaats kan je ook wel voordelig soms droogrekken/torens scoren. Zelf vind ik een droogtoren een uitkomst, neemt weinig plek in kan veel op. Wat ik zelf een voordeel vind is als je ook een kant kan uitklappen, dus niet dat je hem altijd helemaal uit moet zetten. Dat is misschien nog iets om op te letten wanr dat kunnen ze niet allemaal. Buiten dat geen tips want ik heb verschillende merken, allemaal goedkope soorten en vind ze prima werken

Hangkleding doe ik zelf aan een kledingrek of hang ze aan de bovenkant van de toren en klap de rekjes niet uit. Voor sokken vind ik dit ook wel handige dingen. Je moet er wel een beetje handig in worden maar als het eenmaal lukt gaat het heel snel.

Maar als je er ook washandjes aan op wilt hangen is zo’n droogmolen handiger. Ik zou die vlinder droogmolen van de blokker niet kopen. Heel onhandig model

Deze is dat. Geen aanrader

1 like

Die van mij is echt totaal niet wiebelig

1 like

Ik gebruik ook al jaren het droogrek van de Action en ben heel tevreden. Past precies een volle wastrommel op. Ik vind zo’n toren echt vreselijk onhandig. Heel wiebelig.

3 likes

Bij zo’n toren heb ik altijd het idee dat je alleen maar hele korte dingen erop kan hangen? Dus geen broeken of grote truien/shirts omdat het dan op de laag eronder rust? Of valt dat wel mee?

3 likes

Als ik grote dingen heb gebruik ik die onderste laag niet. Dus dan gebruik ik enkel de middelste (voor de lange dingen) en de bovenste (voor de bovenkleding etc). Ik ben dus altijd mn was aan het tellen of het past op het aantal lijntjes

1 like

Broeken gingen bovenaan de toren, en dan doe ik alle korte dingen zoals sokken en onderbroeken. Maar ik was mijn (jeans)broeken ook niet vaak

2 likes

@kali, ik heb exact deze combinatie en vind het ideaal. Het onderste gebruik ik voornamelijk voor lakens/grote handdoeken etc

3 likes

Oké ik weet niet of deze tip hier al is eens is genoemd maar ik heb vandaag met Citroenzuur onze glazen douchewand gereinigd en ALLE kalkaanslag is weg!!:heart_eyes:

Gewoon de citroenzuur van de H&B ( Jacob Hooy?)

8 likes

En als aanvulling, het is geen ramp als er een beetje overlap tussen het wasgoed is dan duurt het drogen iets langer maar dat is ook alles. Als het erg vochtig is is het wat minder handig en hou ik soms extra ruimte er tussen kan er wel minder op maar als je meerdere torens hebt of andere wasrekken is dat prima te doen.

Geen idee of je benieuwd bent maar hieronder hoe je het zou kunnen ophangen.

Uitleg hoe je je was zou kunnen verdelen

Bijv aan een kant hang ik lange handdoeken, dat zijn dacht ik 6 stuks. Ik hang ze helemaal uit, dus niet dubbel. Soms hang ik dan op het onderste rekje nog wel wat maar liever niet.
Dan trek ik aan de andere kant het middelste rekje uit, daar doe ik theedoeken, handdoeken en gastendoekjes aan. Als je alles aan een kant hangt zeg rechts, dan kan je de onderste ook uittrekken om daar aan de linkerkant vaatdoekjes, washandjes of onderbroeken te hangen. Is er iets van overlap maar heel weinig.
En op het bovenste rekje kunnen dan bijv onderbroeken, 12 stuks maar als je ze anders ophangt zou je meer kwijt kunnen. Omdat je die stang er tussen hebt zijn de uiterste draden opgesplitst maar daar kan je vaak ook wat ophangen. En als je wilt kan je nog aan de zijkant van elk rekje iets er tussen hangen bijv washandjes zonder dat het elkaar in de weg zit.
Je hebt ook nog van die haakjes aan de zijkant waar je nog kleerhangers met shirts aan kan doen. Of je doet zo’n broekhanger waar je handdoeken aanhangt.

Nja geen idee of het duidelijk is zo maar er kan heel veel op een zo’n rek! Zelfs een heel dekbedovertrek zou je op een toren kunnen hangen zonder dat het drogen super lang duurt. Het voordeel van een toren vind ik is dat je het gewicht van je wasgoed beter kan verdelen doordat je een wasmand er onder kan zetten waar je beddengoed in kan liggen terwijl je het op hangt. Bij een rek aan de deur/trapreling zweeft het en komt al het gewicht op je armen aan wat een stuk zwaarder is vind ik.

Shirts enzo hang ik meestal aan kledinghangers op een kledingrek. Maar als je de toren uitklapt en de rekjes ingeklapt houd kan je nog heel wat shirts kwijt aan de bovenste stang. En dan kan je aan de zijkanten nog wat ophangen en aan het onderste rekje kan je dan kleine dingen kwijt.

Het is soms wat puzzelen

3 likes

Ik heb die Frost ook al wel 10+ jaar, vind die echt prima en stevig! Ook heel handig die lagere rekjes, met sokken en ondergoed :+1:t2:

1 like

Samsungs staan er om bekend dat de beugel die de trommel vasthoud, vrij snel kapot gaat. Dan is ie total loss. Dat hadden wij 4 jaar nadat we een tweedehands ecobubble gekocht hadden die toen in hele goede staat was.
Voor mij nooit meer een Samsung wasmachine!

2 likes

En als dat het niet is, gaat de printplaat wel precies buiten de garantie kapot, en die is ook niet te repareren.

@colalight Wij hebben nu een AEG, op basis van een test van de Consumentenbond (kun je volgens mij ook even een proefaccount aanmaken als je alleen deze test wil lezen). Maar die was volgens mij wel net boven je budget.

4 likes

Ik gebruik het recept van Nancy Birtwhistle voor pure magic.

1 like

Zijn hier mensen die een elektrische schoonmaakborstel gebruiken voor bijv. de douchecabine? Wij hebben best veel aanslag op de voegen en ik denk dat dat ideaal is om weg te halen met zo’n automatisch ding. Maar als ik Google, zie ik veel AlieExpress/dropship achtige producten en dan vind ik het gelijk lastig oom iets uit te kiezen.

Dus voor de mensen die dit hebben (en bij wie het bevalt): heb je een aanrader?

4 likes

Ik heb er geen ervaring mee maar de Action heeft dat ook in het assortiment (hier iig)

2 likes

Citroenzuur is geweldig om mee schoon te maken, hier vind je tips voor gebruik:

2 likes

Ik gebruik dat voor de voegen en tegels (met verschillende opzetstukken). Ik heb het gevoel dat het wel verschil maakt in combinatie met The Pink Stuff. Die borstel heb ik gewoon bij Action gekocht, voor rond de €7 van “Cleanrite”.

1 like

Was zo klaar met veel moeite doen met ramen lappen en dan alsnog lelijke strepen hebben dus heb een Kärcher ramenreiniger gekocht :ok_hand:t2: Morgen meteen testen

Dan krijg je pas strepen :smiling_face_with_tear:

4 likes

Dat had ik eerst ook, maar nu niet meer. Ik maak de ramen echt goed nat en ga er daarna overheen met dat apparaat. Ik heb gemerkt dat als het raam te droog is er strepen komen. En tussendoor doe ik soms even een doekje over die rubbers zodat ze weer goed zitten. Bij mij zat een keer een rubber een beetje raar en daar kreeg ik ook strepen van. Doe jij het ook op deze manier of gaat er wat anders mis misschien?

5 likes