Huishoudtopic #2

Ik overweeg zo’n spray vloerwisser te kopen voor rondom de kattenbak, omdat ik het toch wel echt eigenlijk even elke dag schoon wil maken daar. Maar ik kom er niet helemaal uit of het nou iets is wat handig is of alleen handig lijkt? Als je nou gewoon genoeg van die doekjes hebt zodat ze elke dag meteen in de was kunnen, is dit dan een handig systeem? Het is hierbij goed om te weten dat ik schoonmaken haat en lui ben. Dus als dit in de praktijk 1% tegenvalt ga ik het nooit doen :nail_care:

Ja is echt ideaal! Ik gebruik het in de keuken omdat er tijdens het koken etc altijd druppels water op de vloer vallen en je dat heel duidelijk blijft zien. Echt weinig moeite om te gebruiken.

3 likes

Hoera dit wilde ik horen

Ja ben ook enthousiast! Het is echt easypeasy sprayspray veegveeg en klaar 🫶🏼🫶🏼🫶🏼🫶🏼

4 likes

Zo’n badmat die weer droog wordt vanzelf en snel (een harde plaat is dat), maar ik weet dan even niet waar je op moet zoeken. Zie het veel voorbij komen op IG als “Amazon find”.

Oke goedemorgen het is een stenen ding

1 like

Ik krijg dit met geen mogelijkheid weg.

1 like

Dat lijkt op kalkaanslag wat ik ook had op mijn zwarte tegels. Bij mij ging het heel goed weg met schoonmaakazijn. Er op gieten, even laten inwerken en daarna wegvegen. Eventueel nog schrobben.
Maar misschien heb je dat al geprobeerd hoor… Dan heb ik niks gezegd.

Yes al geprobeerd. En ook Pinkstuff en glansspoelmiddel.

3 likes

Dit heb je echt al zo vaak gepost? Zag het gelijk aan je foto Oh dat is weer whitecactus. En je oudste post erover is uit 2020. Maar wat wil je nu horen? Want als mensen tips geven is het Werkt niet, heb ik al geprobeerd ik heb alles geprobeerd.

13 likes

Nieuwe leden, nieuwe trucs?

Zeikerd

:joy:
nieuwe leden kom er maar in met het wondermiddel tegen kalk dat er al jaren op zit.

2 likes

Waar ieder product al op gesmeerd is wat niks heeft gedaan. :joy:

Nieuwe tegels is denk ik dé oplossing als je ieder ontkalk product dat er bestaat (ook producten die die werking hebben maar er niet voor bedoeld zijn in principe) hebt geprobeerd.

Is ook alleen maar erger geworden dus niet dat er in de tussentijd goed schoongemaakt wordt om het erger worden tegen te gaan. Maar vraag vooral om meer tips tegen kalk.

3 likes

Nou @Whitecactus, misschien ken je deze nog niet :sweat_smile:, je zou citroenzuur kunnen proberen. Nadeel is wel dat het je voegen aan kan tasten als je het veel gebruikt.

Vloer natmaken, citroenzuur erop in laten werken (2 uur ofzo) en dan schrobben met borstel oid. Wegspoelen.

Eerst testen op klein stukje want is heftig spul.

4 likes

Misschien handig om erbij te zetten wat je allemaal al hebt geprobeerd voordat iedereen dingen gaat roepen wat je al hebt gedaan

3 likes

Mocht je toevallig Reddit hebben dan kun je het daar proberen > r/CleaningTips

2 likes

Je moet een paar plakjes brie erop leggen, de hele nacht erop laten en volgende dag boenen met een zeepje & schoonspoelen. You are welcome.

28 likes

Maar niet doordeweeks want brie is voor het weekend

9 likes

Nee dat is helmbrie

1 like

Kalk- en cementsluierverwijderaar :thinking:

2 likes