Huishoudtopic #2

Wellicht een sopje met wat dreft en schoonmaakazijn?

1 like

Geen tips maar ik had het bedrijf gebeld die het geplaatst heeft, dit hoort toch niet zoveel afdrukken te geven.

2 likes

Ik vrees dat het er niet af gaat. Wij hebben zulke vlekken op onze douchewand en die zijn na 4 jaar nog steeds niet weg.

1 like

Nouja het gaat met hele grote zuignappen… snap wel dat dat een soort vlek achterlaat. Hoe moeten ze anders een raam van 100+ kg erin hijsen?Leek me eigenlijk niet heel gek deze kringen. Maargoed ze gaan er tot op heden niet af haha. Zal eens azijn proberen idd.

1 like

Jaa dat is wel heel logisch maar je koopt geen lichtstraat voor heel veel geld om vervolgens tegen deze vlekken aan te kijken. Misschien heeft zo’n bedrijf wel de juiste tips.

3 likes

Mijn broer heeft recent nieuwe ramen laten plaatsen. Bedrijf geeft aan dat ze allerlei middelen geprobeerd hebben maar dat niets het wegkrijgt. En dat het na verloop van tijd weggaat. Kan jaren overheen gaan. Wij hebben in 2020 raam laten plaatsen en pas sinds een jaar zien we het niet meer.

2 likes

Wow bizar! Wij hebben een serre laten bouwen met triple glas maar hier helemaal geen afdrukken, zou daar ook flink van balen. Maar sorry heb dus geen tips :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Zou het misschien het zo’n krabbertje gaan?

De glazenwasser deed dat hier met een prop droog krantenpapier. En dan als het glas ook droog is. Sindsdien zijn de kringen weg, heeft hier dus wel geholpen iig.

3 likes

Ik zag laatst iemand met een stoomreiniger haar douche schoonmaken op insta en was impressed hoe goed haar douchecabine schoon werd. Misschien dat proberen? Zij deed het met en soort zacht opzetstuk, een beetje microvezel achtig denk ik?

Ik heb dit er een keer met Dasty af gekregen. Misschien dat proberen?

2 likes

Een keer in de zoveel tijd komt mijn was uit de machine helemaal ruikend naar een soort motorolie ofzo. Heel raar. De ene keer meer dan de andere keer en soms is de geur weg na het drogen van de was. Nu kwam het weer heel sterk ruikend uit de was en heb ik het nog een keer gewassen, maar geen verschil. Ik gebruik 1 dopje robijn wasmiddel en een flinke scheut natuurazijn als wasverzachter. Hiervoor nog beddengoed op 90 graden gewassen, dus lijkt me geen vetluis. Herkent iemand dit?

1 like

Dit heb ik ook gehad, vlak voordat mijn wasmachine het begaf :sweat_smile:
Was iets kapot in de motor van de wasmachine en daar kwam die gekke geur vandaan.
Maar als je het niet elke keer hebt, dan lijkt de kans me eigenlijk klein dat het zoiets zou zijn.

Is het toevallig een donkere was? Soms wordt er bepaalde zwarte verf gebruikt die stinkt. Ik had ooit een zwarte broek die ik hierdoor heb weggegooid. Specifiek motorolie geur weet ik niet meer, alleen dat die broek bleef stinken ook naar een paar keer wassen.

4 likes

Ja hij doet het al een tijdje en soms niet en soms wel echt raar.

@SleepingBeauty Dit herken ik wel, maar dat is t niet! Waren allemaal kleren die dit normaal niet hebben en (shame on me) ook alles door elkaar qua kleur.

4 likes

Kan het eventueel zijn dat er iets van metaal in het filter zit? Krijg je ook een soort roest/motorolie geur van.

Ik had dit ook wel eens, maar meer een rubbergeur dus misschien is het iets anders. Volgens mij komt het dan omdat de trommel eigenlijk te vol zit, en dan heeft hii echt moeite met centrifugeren. Sinds ik erop let dat de trommel niet te vol zit heb ik het eigenlijk niet meer.

3 likes

@Iertie @yojojo @simsalabim bedankt voor jullie reacties! Alle opties zijn mogelijk, dus ga binnenkort wel even kijken of ie misschien stuk is. Ook even letten dat ie niet te vol zit, want dat zou ook goed kunnen!

1 like

Ugh ik heb steeds problemen met een lekkende wasmachine. Eerst bij de deur, nu ook het zeepbakje. Die laatste ga ik zo nog eens goed schoonmaken, hij sluit ook niet goed. (Edit: geen greintje vuil te bekennen, maar bakje sluit niet goed)

Heeft er iemand ervaring met HG onderhoudspul?

Wat ik al heb geprobeerd:

• minder was
  • minder wasmiddel
  • wasmiddel direct in trommel
  • af en toe kookwasje met azijn
  • net nog gecheckt of het waterpas staat

Mijn was ruikt ook nooit écht lekker naar wasmiddel, maar dit had ik bij mijn oude wasmachine ook. Dus ik doe iets fout denk ik :sweat_smile: Ik gebruik eigenlijk ook altijd de hoeveelheid wasmiddel zoals aangegeven. Het enige wasmiddel wat bij mij fris blijft ruiken is Dreft.

5 likes

Droogt je was niet gewoon te langzaam?

1 like