Huishoudtopic #2

Wij hadden ook een lekkage bij de deur en toen bleek die rubberen rand om de deur kapot, die is vervangen en dat verhielp de lekkage… wb die geur is herkenbaar voor mij, mijn was ruikt ook zelden écht lekker, vaak gewoon neutraal. Jammer is dat… wasparfum kan wel helpen, soms… ik had een van Rosaodor die goed werkte, maar die is wel erg duur dus twijfel over opnieuw bestellen

2 likes

Betreft de geur. Maak je het filter ook af en toe schoon? Dat schijnt te helpen… maar moet zeggen dat mijn vorige wasmachine (van Bosch) ook het probleem had dat het nooit echt lekker rook. Terwijl ik niks anders deed dan bij andere machines (behalve regelmatiger schoonmaken). Dus ik geloof best dat het ook aan de machine kan liggen.

en @Pandabeer Ja mijn was droogt goed, ik heb het ook als het gewoon in 2 uur in de brandende zon staat te drogen. Het stinkt niet maar het is gewoon niet… lekker fris? Toevallig vandaag wel, toen had ik er ook net iets te veel wasmiddel ingedaan. Mijn hele huis ruikt ook naar wasmiddel, maar mijn was zelf uiteindelijk vaak minder. Op dit moment heb ik ook een heel droogsysteem om het zo snel mogelijk droog te krijgen :rofl:

En filter maak ik ook schoon maar grappig genoeg is die NOOIT vies. Echt misschien een klein vlekje zwarte drek, maar ik was ook geen heel vieze kleding (als in, heb geen huisdieren of baby’s, alleen wat zweet en af en toe een eetvlekje :joy:)

@Rosalala Ja mijn rubber lijkt dus nog heel, heb 'm nog eens goed schoongemaakt… ik heb net weer een wasje gedraaid en toen had ik weer 0 lekkage. Heb soms ook het idee dat 'ie niet zo lekker staat in mijn nieuwe huis, maar er is maar 1 plek in een klein hokje waar 'ie precies kan staan. En staat ook waterpas. Dus moet goed zijn :sweat_smile:

Thanks allen! Toevallig hierna nog een was gedaan en die lekte weer niet. Ik denk goed opletten met doseren wasmiddel en de trommel driekwart vol doen (of minder nog). Dan maar vaker wassen, droogt ook weer beter met dit weer :sweat_smile:

1 like

Dat van de geur herken ik, maar dat ligt volgens mij aan de stand die je gebruikt. Mijn vorige (12 jaar oude) wasmachine liet wasgoed wel lekker ruiken als ik wasverzachter gebruikte. Mijn nieuwe wasmachine doet dit op de ecostand niet, ik denk omdat ie dan te veel spoelt en de geur er dus uitgespoeld wordt. Want handdoeken was ik op een andere stand en die komen er wel lekker ruikend uit. Dus ik denk dat die stand minder spoelt.

1 like

Ahh! Mmm. Ik gebruik altijd een korte stand (dus dat het programma 1 tik korter is, 1,5u.). Ik dacht vandaag nog om eens een ander programma te proberen, een langere. Maar dat vond ik te lang :joy: Maar jouw ervaring is dus dat het met een langer programma juist minder lekker ruikt?

1 like

Ja! Maar ik denk dus dat het aan de mate van spoelen ligt. En een langer programma betekent niet per se meer spoelen (kan wel, maar hoeft niet). Dus ik zou gewoon eens wat proberen!

2 likes

Iemand nog tips voor kalkaanslag in de wcpot?

@ciselering Eens een wasje draaien op 90 graden? Werkt bij ons eigenlijk altijd. En niet teveel in de trommel.

Trommel en zeepbakje open zetten als je de wasmachine niet gebruikt

2 likes

Misschien werkt dit?

5 likes

Deze een nacht in de wc laten zitten!

5 likes

De kalk zit zeg maar boven het water. Dus ik weet niet of het gaat werken daarvoor. Maar ik kende dit niet dus ga het iig proberen!

3 likes

Puimsteen komt ook vaak voorbij als tip

3 likes

Ja dit doe ik allemaal al, maar bedankt :slight_smile:

2 likes

@Chicago Dit werkt zeker, Pure Magic is de krachtigste wc-reiniger die ik ken. Het gelinkte filmpje van Nancy spreekt boekdelen, en het is geen bewerkt of gedramatiseerd beeld. Pure Magic werkt echt.

4 likes

Bespaar jezelf de moeite van een puimsteen, vorige keer een half uur zitten schrobben. Nu een speciale fles van Dasty gekocht voor kalkaanslag in je wc en het is fantastisch, zo weg!

2 likes

Hoe maak je zo’n vloer goed schoon? (Het ligt in mijn volledige badkamer) En dan vooral die witte aanslag? Gebruik nu groene zeep en zo’n borstel, want het ziet eruit als een gevoelige ondergrond, maar die witte waas verdwijnt eigenlijk nooit.

Hoe noem je überhaupt zo’n vloer?

2 likes

Granito vloer is het!
Maar over het algemeen liggen deze vloeren al best wat jaren in woningen (wordt de laatste tientallen jaren niet veel meer gelegd) dus schoon krijgen zal ook wel steeds moeilijker worden aangezien het jarenlange opbouw is.

1 like

Ik doe dit regelmatig:
Giet wat soda in de wc en giet het schoonmaakazijn er overheen.* Door de chemische reactie gaat het mengsel schuimen. Ga ook hier met de wc borstel doorheen en laat een paar uur intrekken . Als het goed is, zal het kalk oplossen en makkelijke weg te spoelen zijn

3 likes

Dank! Gok dat hij nogal oud is inderdaad!

1 like

Je zou kunnen overwegen om hem te laten polijsten, maar ik heb geen idee wat de kisten daarvoor zijn

1 like

Het is een sociale huurwoning, het uiterlijk maakt mij ook niet uit. Meer dat get vies lijkt. Maar polijsten gaat mij echt te ver

2 likes