Huishoudtopic #2

Zou het misschien het zo’n krabbertje gaan?

De glazenwasser deed dat hier met een prop droog krantenpapier. En dan als het glas ook droog is. Sindsdien zijn de kringen weg, heeft hier dus wel geholpen iig.

3 likes

Ik zag laatst iemand met een stoomreiniger haar douche schoonmaken op insta en was impressed hoe goed haar douchecabine schoon werd. Misschien dat proberen? Zij deed het met en soort zacht opzetstuk, een beetje microvezel achtig denk ik?

Ik heb dit er een keer met Dasty af gekregen. Misschien dat proberen?

2 likes

Een keer in de zoveel tijd komt mijn was uit de machine helemaal ruikend naar een soort motorolie ofzo. Heel raar. De ene keer meer dan de andere keer en soms is de geur weg na het drogen van de was. Nu kwam het weer heel sterk ruikend uit de was en heb ik het nog een keer gewassen, maar geen verschil. Ik gebruik 1 dopje robijn wasmiddel en een flinke scheut natuurazijn als wasverzachter. Hiervoor nog beddengoed op 90 graden gewassen, dus lijkt me geen vetluis. Herkent iemand dit?

1 like

Dit heb ik ook gehad, vlak voordat mijn wasmachine het begaf :sweat_smile:
Was iets kapot in de motor van de wasmachine en daar kwam die gekke geur vandaan.
Maar als je het niet elke keer hebt, dan lijkt de kans me eigenlijk klein dat het zoiets zou zijn.

Is het toevallig een donkere was? Soms wordt er bepaalde zwarte verf gebruikt die stinkt. Ik had ooit een zwarte broek die ik hierdoor heb weggegooid. Specifiek motorolie geur weet ik niet meer, alleen dat die broek bleef stinken ook naar een paar keer wassen.

4 likes

Ja hij doet het al een tijdje en soms niet en soms wel echt raar.

@SleepingBeauty Dit herken ik wel, maar dat is t niet! Waren allemaal kleren die dit normaal niet hebben en (shame on me) ook alles door elkaar qua kleur.

4 likes

Kan het eventueel zijn dat er iets van metaal in het filter zit? Krijg je ook een soort roest/motorolie geur van.

Ik heb dit een tijd gehad toen de trommel blijkbaar stuk was gegaan. Ik had beddengoed waarin allerlei kledingstukken in waren gegaan tijdens het wassen, dat werd 1 grote bol en de trommel kon dit niet meer aan. Heb je ook zoiets gehad toevallig?

Ik had dit ook wel eens, maar meer een rubbergeur dus misschien is het iets anders. Volgens mij komt het dan omdat de trommel eigenlijk te vol zit, en dan heeft hii echt moeite met centrifugeren. Sinds ik erop let dat de trommel niet te vol zit heb ik het eigenlijk niet meer.

3 likes

@Iertie @yojojo @simsalabim bedankt voor jullie reacties! Alle opties zijn mogelijk, dus ga binnenkort wel even kijken of ie misschien stuk is. Ook even letten dat ie niet te vol zit, want dat zou ook goed kunnen!

1 like

Ugh ik heb steeds problemen met een lekkende wasmachine. Eerst bij de deur, nu ook het zeepbakje. Die laatste ga ik zo nog eens goed schoonmaken, hij sluit ook niet goed. (Edit: geen greintje vuil te bekennen, maar bakje sluit niet goed)

Heeft er iemand ervaring met HG onderhoudspul?

Wat ik al heb geprobeerd:

• minder was
  • minder wasmiddel
  • wasmiddel direct in trommel
  • af en toe kookwasje met azijn
  • net nog gecheckt of het waterpas staat

Mijn was ruikt ook nooit écht lekker naar wasmiddel, maar dit had ik bij mijn oude wasmachine ook. Dus ik doe iets fout denk ik :sweat_smile: Ik gebruik eigenlijk ook altijd de hoeveelheid wasmiddel zoals aangegeven. Het enige wasmiddel wat bij mij fris blijft ruiken is Dreft.

5 likes

Droogt je was niet gewoon te langzaam?

1 like

Wij hadden ook een lekkage bij de deur en toen bleek die rubberen rand om de deur kapot, die is vervangen en dat verhielp de lekkage… wb die geur is herkenbaar voor mij, mijn was ruikt ook zelden écht lekker, vaak gewoon neutraal. Jammer is dat… wasparfum kan wel helpen, soms… ik had een van Rosaodor die goed werkte, maar die is wel erg duur dus twijfel over opnieuw bestellen

2 likes

Betreft de geur. Maak je het filter ook af en toe schoon? Dat schijnt te helpen… maar moet zeggen dat mijn vorige wasmachine (van Bosch) ook het probleem had dat het nooit echt lekker rook. Terwijl ik niks anders deed dan bij andere machines (behalve regelmatiger schoonmaken). Dus ik geloof best dat het ook aan de machine kan liggen.

en @Pandabeer Ja mijn was droogt goed, ik heb het ook als het gewoon in 2 uur in de brandende zon staat te drogen. Het stinkt niet maar het is gewoon niet… lekker fris? Toevallig vandaag wel, toen had ik er ook net iets te veel wasmiddel ingedaan. Mijn hele huis ruikt ook naar wasmiddel, maar mijn was zelf uiteindelijk vaak minder. Op dit moment heb ik ook een heel droogsysteem om het zo snel mogelijk droog te krijgen :rofl:

En filter maak ik ook schoon maar grappig genoeg is die NOOIT vies. Echt misschien een klein vlekje zwarte drek, maar ik was ook geen heel vieze kleding (als in, heb geen huisdieren of baby’s, alleen wat zweet en af en toe een eetvlekje :joy:)

@Rosalala Ja mijn rubber lijkt dus nog heel, heb 'm nog eens goed schoongemaakt… ik heb net weer een wasje gedraaid en toen had ik weer 0 lekkage. Heb soms ook het idee dat 'ie niet zo lekker staat in mijn nieuwe huis, maar er is maar 1 plek in een klein hokje waar 'ie precies kan staan. En staat ook waterpas. Dus moet goed zijn :sweat_smile:

Thanks allen! Toevallig hierna nog een was gedaan en die lekte weer niet. Ik denk goed opletten met doseren wasmiddel en de trommel driekwart vol doen (of minder nog). Dan maar vaker wassen, droogt ook weer beter met dit weer :sweat_smile:

1 like

Dat van de geur herken ik, maar dat ligt volgens mij aan de stand die je gebruikt. Mijn vorige (12 jaar oude) wasmachine liet wasgoed wel lekker ruiken als ik wasverzachter gebruikte. Mijn nieuwe wasmachine doet dit op de ecostand niet, ik denk omdat ie dan te veel spoelt en de geur er dus uitgespoeld wordt. Want handdoeken was ik op een andere stand en die komen er wel lekker ruikend uit. Dus ik denk dat die stand minder spoelt.

1 like

Ahh! Mmm. Ik gebruik altijd een korte stand (dus dat het programma 1 tik korter is, 1,5u.). Ik dacht vandaag nog om eens een ander programma te proberen, een langere. Maar dat vond ik te lang :joy: Maar jouw ervaring is dus dat het met een langer programma juist minder lekker ruikt?

1 like

Ja! Maar ik denk dus dat het aan de mate van spoelen ligt. En een langer programma betekent niet per se meer spoelen (kan wel, maar hoeft niet). Dus ik zou gewoon eens wat proberen!

2 likes