Ik heb er as we speak een gewone vuilniszak in gedaan. Weet even niet hoeveel liter, en herinner me dat ik wel een paar versies heb geprobeerd. Maar het gaat wel, hij zit alleen niet perfect strak.
Morgen maar even met een vuilniszak naar de Blokker
Mijn brabantia touch heeft geen binnenbak, alle 60 liter zakken passen er in, soms een beetje trekken.
Oh nou nooit gemerkt en de deksel zit prima. Ik heb gewoon vuilniszakken van de AH.
Vlekkenvraag: ik heb een gele broek van mijn kind met aardevlekken erin veel te lang in de wasmand laten liggen (omdat de broek afgeeft). Nu eindelijk gewassen en gaan die vlekken er natuurlijk niet uit. Ik had er al dit op gesmeerd:
Daar zijn de vlekken wel wat lichter van geworden maar ze zijn nog steeds goed zichtbaar. Heeft iemand een goed idee?
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een broek die gisteren op de opvang helemaal zwart is geworden van aarde. Dus dat lang laten liggen maakt niet uit denk ik.
Ik heb ook ossengal gebruikt en laten weken in biotex, maar het gaat er idd niet goed uit.
Oei! Ik kwam net toen ik googlede naar een plaatje van het spul dat ik gebruikt had wel nog vlekkenduivel natuur en cosmetica tegen, van hetzelfde merk, o.a. tegen aardevlekken. Misschien werkt dat.
Echt minimaal een dag in biotex katen weken, daarna insmeren met een blok ossegalzeep, ook paar uur laten intrekken en dan in de wasmachine
Oh thanks! Ga ik proberen
Wat een gedoe zeg! Maar bedankt, ga het proberen!
Vind het wel echt stom van de opvang dat ze niet gewoon laarzen en regenpakken aan hebben gedaan (die hebben ze). Nu moeten alle ouders poetsen.
Groene zeep! Op school bij m’n kind hebben ze zandbakzand met leem en hij speelt ook graag inde bosjes met gewone aarde. Veel vieze broeken dus, en ik deed het eerst ook altijd met biotex en ossengal enzo, maar dan bleef je het vaag zien.
Toen las ik ergens (misschien wel hier) dat groene zeep helpt. Nu al een paar keer gebruikt en helpt echt goed!
Eerst de broek vochtig maken, groene zeep op een borstel of je handen doen en licht inmasseren. Dan kan je het nog 30 min in laten trekken ofzo, maar hoeft niet. Gewoon meewassen met je reguliere was en dan is het er hier altijd uit.
Ik heb echt zo’n ouderwetse pot groene zeep gekocht van Driehoek.
Oh top, dankjewel! Ik heb wel vloeibare groene zeep in huis maar geen pot. Ik weet wel wat je bedoelt, daar ga ik even naar op zoek.
Vloeibare werkt denk ik net zo goed, is alleen wat lastiger te doseren.
Weet niet of de vraag hier het beste past, maar is er hier iemand die een schoonmaker had en daarmee is gestopt? We zijn niet meer tevreden met onze schoonmaker en twijfelen of we het niet beter zelf kunnen doen, maar ben bang dat ik te veel tijd kwijt ga zijn aan schoonmaken.
Ik haal hiervoor altijd blauwe vuilniszakken op rol bij action.
Misschien open deur maar… heb je nooit eerder schoongemaakt dat je dat niet kunt inschatten of? Of is dat je vraag niet
Wij zijn zelf verhuisd waardoor we onze schoonmaakster zijn kwijtgeraakt. Ik doe het nu denk ik 1 jaar zelf en dacht eerst dat dit wel prima was; maar merk nu toch wel dat het mij veel stress geeft en tijd kost die ik ook aan andere dingen kan besteden ( ik ben me er van bewust hoe verwend dit klinkt overigens). Nu dus weer op zoek naar een nieuwe… ( en dan maar hopen dat we er tevreden mee zijn).
Haha, nou ik denk wel dat ik niet super goed ben in schoonmaken, maar ik heb deze schoonmaker al bijna 7 jaar, dus ben het bijvoorbeeld niet meer gewend om te dweilen of dat soort dingen.
Meer wat @Uprooted onder jou zegt, dat het toch wel veel tijd kost.
En het is natuurlijk echt een luxeprobleem, dat weet ik.
En het gesprek aangaan met je schoonmaker over de dingen waar je ontevreden over bent is geen optie? Misschien zou het met wat extra tijd bijvoorbeeld beter kunnen zijn of speelt er iets anders.
Maar je weet toch hoe lang de schoonmaker erover doet? Dan kan je die tijd toch reserveren+ evt een uur extra als je denkt dat jij minder snel werkt. En dan bedenken of je die (ervoor over) hebt.