Huishoudtopic #2

Nou als schoonmaker was ik veel sneller dan als ik het thuis zelf deed/doe. Ik kan mijn eigen huis niet in drie uur schoonmaken, maar ik deed grotere huizen wel in drie uur. Toch afleiding/iets extra opruimen of schoonmaken, etc. Dat heb je in een vreemd huis niet.

4 likes

Nou ik denk dat een schoonmaker het wel 2/3 uur sneller kan dan ik :see_no_evil: met focus/routine/minder afleiding

Met wat voor product maken jullie jullie keukenkastjes schoon? En hoe vaak doen jullie dat? :slight_smile:

Met alleen een vochtige melamine spons, op advies van de keukenleverancier. Is denk ik ook een beetje afhankelijk van het materiaal van de kastdeuren. Wij hebben een matte keuken dus dan heb je voornamelijk wat vette vingerafdrukken die je zo wegpoetst; dit doe ik eigenlijk dagelijks even snel na het koken 's avonds. Als ik zin heb doe ik een keer alles.

1 like

Ik ben op zoek naar een kruimeldief! Nou heb ik het topic en forum doorzocht maar vond eigenlijk heel weinig. Ik heb geen idee waar ik naar moet kijken. Ik heb al een gewone stofzuiger, maar een huis met meerdere verdiepingen. Wil gewoon af en toe iets kleins op kunnen zuigen en heb ook niet megaveel ruimte beneden.

Gewoon een standaard Black & Deckertje of zoiets? https://www.amazon.nl/Shark-mini-handstofzuiger-accu-handstofzuiger-multi-oppervlakte-opzetstuk-WV200EU/dp/B00HD2BVGK/ref=sr_1_3?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=K3XIS21GP16K&dib=eyJ2IjoiMSJ9.sVoeJ_bOiwPmE6Qv1fbxFKAsShQWNK5EpFgipVyUzEd0slKLuPRq-cAaRDqsRzu6ap7sH9IkjnHn7Yq4b04Ee7aT8p4KcJCfJ32jW-rg2YnQePsHJP7Al5n98qN251sjh2VnKVG79XjhUdUCb2MSvvUWgh0KPs7dK2eyiwVN2fF36K5uBe2Iiky-6pk5xbixXSWMRzCnOWqBNwOmXdLAIKsBa7j7uMebvDjp50MsTL-sw0FHzUBR6nqNn1jcIUOwuuHHJAXEgZjqd6bymYU-D_n8IreC_GLOJZ6G5FnwsBs.1_Tt1-p4lG3g-ap8O_6gVOqDXh2BP4BWHYjCefjJHSM&dib_tag=se&keywords=kruimeldief&qid=1732381560&sprefix=kruimeldief%2Caps%2C93&sr=8-3

Ik lees gemengde reviews over die laatste maar hij ziet er zo fancy uit, misschien heeft iemand van jullie hier ervaring mee (de Shark Wandvac) of gewoon tips :joy:

3 likes

Ik heb de shark en ben er super tevreden mee. Zuig er even snel de trappen mee of kleine dingen tussendoor. Ik heb nu op elke verdieping een stofzuiger of dus de shark wat echt helpt met dagelijks bijhouden.

2 likes

Heb je toevallig een Feniks keuken? Ik heb dat wel en daar wordt het ook voor aangeraden maar het wordt heel vlekkerig. Heb het idee dat het de kastjes ‘schuurt’ dat vond ik geen fijn idee.

1 like

Het is geen Feniks maar het materiaal is heel erg vergelijkbaar. Ik snap dat je het gevoel hebt dat je de kastjes schuurt hoor, maar bijvoorbeeld een microvezel doek is juist heel slecht voor dit materiaal. Niet teveel druk zetten en de spons niet te nat maken en dan neem ik het daarna af met een katoenen hydrofiele doek en dan heb je dat vlekkerige ook niet. Duurde ook even voordat de juiste techniek had.

2 likes

Voor de mensen met een een schoonmaker/ster, waar of via wat hebben jullie deze gevonden. Want t is echt zoeken naar een speld in een hooiberg, heb ik t gevoel.

1 like

Wij hebben anderen gevraagd die een schoonmaakster hadden en of ze tevreden waren. Daarna hebben ze gepeild of de schoonmaakster nog meer uren wilde werken en zo is ze bij ons terecht gekomen. Via ons is ze ook nog bij een ander stel terecht gekomen.

2 likes

Via een buurtapp.

2 likes

Ik heb 3x gezocht via werksters.nl (die naam :expressionless:). 2x succesvol maar ook 1 die 1x is geweest en daarna niet meer te bereiken was. Kost wel iets van 9 euro per maand abonnementsgeld maar zodra je een gevonden hebt (binnen een paar weken bij mij) kan je dat weer opzeggen.

2 likes

Ik zoek (het liefst een kleine) stoomreiniger, vooral voor voegen in de badkamer. We hebben natuurstenen tegels en loop er echt tegenaan dat je daar weinig qua schoonmaakmiddelen “mag”. Kan iemand eentje aanraden?

Ik zag online een kleintje van Bissel, kent iemand deze?

Deze heb ik, maar ik vind hem niet heel fijn. Het reservoir is snel leeg, waardoor je maar kort veel druk hebt. Ik gebruik hem nu voor het verwijderen van behang en dan vind ik hem wel goed werken, maar voor het schoonmaken van de badkamer viel ie een beetje tegen.

1 like

Oja nee dat klinkt niet als een goede oplossing!

Of van Techweise zie ik ook veel voorbij komen. Ik denk dat ik dan gewoon voor die ga!

In het kader van minder plastic weggooien overweeg ik hier een aantal van aan te schaffen.
Iemand ervaring mee?

https://www.action.com/nl-nl/p/3205464/day-herbruikbare-vershoudzakken/

1 like

Om in plaats waarvan te gebruiken?

2 likes

In plaats van… wegwerpvershoudzakken?

@Issaaa ik heb deze van een ander merk en vind ze fijn! Ik gebruik ze om mijn lunch in mee te nemen

2 likes

Ja, maar … waar gebruik je die wegwerpvershoudzakken nu voor? Dat lijkt me uitmaken.

1 like

Dat had ik er niet bijgezet inderdaad.
Om stukken vlees los in te vriezen, of groenten. Om kaas in te bewaren etc.
Stiekem toch een zakje of 5 a 6 in de week wat de bak in gaat.