Huishoudtopic #2

@Kusjessoldaat @Popsicle @Quinoa @inezweski

Keukenpapier gebruik ik niet echt en gele doekjes leveren veel was op, dus dat is weer niet zo milieubewust. Kranten hebben we niet dus dat gaat ook niet, maar ik kan inderdaad wel zaagsel van mijn huisdier gebruiken. Thanks!

2 likes

Ik heb het basic bestek van Gero, al 15 jaar. Blijft mooi en geen rare vormen (haat aan lange vorken of gestansd bestek).

4 likes

Hij ziet er ook gewoon uit alsof hij goed knipt! Veel geluk samen.

31 likes

Ik heb een nieuwe RVS wasbak met afdruipstuk. Door de verbouwingen is deze nogal vaal geworden door het stof. Hoe kan ik deze het beste schoonmaken zodat hij weer glanst maar er zeker geen krassen op komen? Op youtube zie ik mensen vaak de schuurkant van een spons gebruiken maar dat lijkt me niet goed qua krassen. Ik heb ook een dampkap van RVS, kan ik de buitenkant gewoon op dezelfde manier schoonmaken?

3 likes

Met Vim?

3 likes

Nee dat is schuurmiddel dat zou ik niet doen.

Ik zou het gewoon schoonmaken met iets ontvettends (keukenreiniger, dasty) en dan met RVS middel en een microvezeldoekje het oppoetsen.

2 likes

Mijn wasbak gaat er altijd van stralen :sun_with_face:

1 like

Ik gebruik altijd zo’n wit sponsje van de action, gaat ie helemaal van glimmen! Alleen geen idee of ie krassen maakt want daar heb ik er al heel veel van :see_no_evil:

Edit; deze dus

2 likes

met azijn poetsen en dan inwrijven met een drupje olie (olijfolie, zonnebloemolie)
had een volledig rvs aanrecht en die olie deed echt wonderen!

1 like

Is natuurlijk heel erg afhankelijk van wat voor soort bestek je zoekt. Ik vind dat Victorinox en Opinel heel mooi modern bestek hebben, maar moet je qua stijl wel van houden en is best duur.

2 likes

Wat is nou echt een fijne dunschiller?

2 likes

Deze! Je kunt hiermee veel sneller schillen dan de standaard dunschillers. Ze zijn nu online uitverkocht bij de Blokker maar ik zag ze vorige week nog bij ons in de winkel liggen. Misschien dat ze online ook wel weer komen omdat het asperge seizoen ook weer begonnen is.

Bij bol zijn ze ook te koop alleen dan zijn ze veel duurder.

4 likes

Deze is fantastisch

2 likes

Thanks voor je antwoord (en @Hermione) :smiling_face_with_three_hearts:

Ik heb zo’n Brabantia Bo Touch Bin met een groter en een kleiner vakje, maar ik kom echt tekort. Mja ding was zo tyfusduur dat ik het zonde vind om 'm weg te doen haha. Wij sorteren trouwens ook glas inderdaad (en uiteraard statiegeld in een shopper haha!)

Wij komen zwaar opbergruimte tekort in de keuken dus zulke afvalbakken zijn wel een idee als we een kast oid erbij hebben!

1 like

Ja ik heb het laatst gevraagd en heb uiteindelijk het hotelkatoenen hoeslaken van de Hema gekocht. Tot nu toe tevreden!

Ik ben echt fan van deze van microplane, heb hem ook aan de rest van mijn gezin en m’n schoonmoeder cadeau gedaan en die zijn ook lyrisch!

6 likes

Ik heb een goede ervaring met deze hoeslakens. Ze zijn niet gekrompen in de droger en ik was ze meestal op 60 graden. En ze hebben elastiek rondom.

2 likes

Ik wil wat babykleren voor de eerste was in de azijn weken. Kan ik alles bij elkaar in 1 emmer doen, of op kleur gesorteerd, of moet het echt per kledingstuk?

Ik heb laatst deze gekocht
Bekijk Vision Hoeslaken - Katoen - 180x200cm - Wit op: Vision Hoeslaken - Katoen - 180x200cm - Wit | bol.com
Er zit geen elastiek rondom, maar het zit wel echt strak om mijn bed. En bij de eerste keer wassen had ik m per ongeluk al in de droger gedaan, niet gekrompen!

9 likes

Op kleur zou ik doen denk ik.

4 likes