Huishoudtopic #2

Ik geniet zo keihard van jouw berichten over vaatwassers!! Het is echt onbetaalbaar dit.

8 likes

Nog een extra item voor op je plaatje: vaatwasserzout

2 likes

Die van Brabantia vervormde hier ook in de vaatwasser! Heb verder geen tip haha sorry.

3 likes

Ik heb een sort & go en die vervormt inderdaad in de vaatwasser. Ook al als je er even heet water in laat weken trouwens. :smiling_face_with_tear: Ik doe zelf keukenpapier onderin en dan een gft zakje erin, dan wordt ie ook niet zo gauw smerig.

1 like

Ik heb de sort & go en die mag niet in de vaatwasser! Ik doe er altijd gft zakjes in dus alleen het deksel wordt vies maar dat was je er zo af met een sopje.

3 likes

Deze! Die kan in de vaatwasser.

Deze basic lichtgrijze van de Ikea, heel blij mee qua formaat en kleur.
21yBN7E2B4L

2 likes

Ik gebruik er een bloempotje voor! Kan in de vaatwasser en past qua kleur mooi bij de keuken. Maar als je er 1 met deksel wilt niet handig natuurlijk.

1 like

Wij sorteren braaf PMD, rest, karton (GFT is geen ding hier in de binnen’stad’), maar heb er best veel rommel van aangezien oud papier maar 1x in de maand wordt opgehaald en de ondergrondse container voor restafval best een stukje lopen is (dus we brengen het minder vaak weg). Hoe organiseren jullie dit in jullie huis?

1 like

Hier twee prullenbakken met elk twee vakken voor pmd/rest/papier/glas. Als de bak vol is dan legen in de container. Gft op het aanrecht tot bakje vol is en dan in de container.

image

Had dit gekocht want in een bonte was hadden een paar kleding stukken een grauwsluier gekregen. Denk van een blauwe trui.
Als eerst een licht gele legging ermee gedaan, ging prima en ziet er weer fris uit dus heb ik twee andere kledingstukken erin gedaan en die zijn totaaaal verpest

De legging. Prima dus, weer fris geel

En dan dit vestje

Is nu dit:

En de roze legging van dit setje is nu dit:

Ik raad dit spul dus echt heel erg af, kan gewoon twee kledingstukken weggooien en ik ben juist tegen weggooien.

10 likes

Op internet lees ik er ook slechte verhalen over. Ik zou een klacht indienen met foto’s erbij en op zijn minst het geld van het HG-product terugvragen als je de bon nog hebt. Dit is echt zonde.

2 likes

Ik heb de Calypso en ik doe hem vaak in de vaatwasser maar hij vervormt totaal niet bij mij! Is juist heel stevig materiaal. Zelfs bij spoelen onder de kokend waterkraan gebeurt er niks

1 like

Ohja goed idee. Ik heb een mail gestuurd naar HG. Ik heb het via bol gekocht en ik vind niet dat die verkoper er iets aan kan doen eigenlijk. Vind het gewoon heel zonde en jammer!

4 likes

In mijn stad kun je sinds vorig jaar je GFT scheiden, ze hebben er speciale containers voor neergezet. Nu doe ik dat sindsdien ook door mijn GFT in een klein prullenbakje te doen (in zo’n speciaal afvakzakje dat vergaat) maar onder in dat bakje zit nu altijd vocht. Hoe voorkomen jullie dat? Ik denk dat het bakje ongeveer elke week geleegd wordt bij ons. Ik wil het niet elke dag of 2 dagen legen want die speciale zakjes moet je ook kopen natuurlijk. Iemand dé tip?

Volgens mij las ik in een topic laatst om een keukenpapiertje op de bodem vh bakje te leggen. Mss kan zo’n geel doekje ook wel, en dan steeds in de was gooien.

2 likes

Oude krant?

1 like

Bij mij valt het reuze mee nu ik een paar pagina’s van de krant als bodem gebruik! Je hebt ook gft zakjes, maar die scheurde bij mij vrij snel.

1 like

Werkt dat nou echt, zwart wasmiddel om je zwarte kleding mooier te houden? En zo ja, maakt het merk nog uit?

Wat is een goed/mooi bestek merk?
Weet niet echt in welk topic dit het beste thuishoort.
Met zoeken-knop niet echt iets gevonden

2 likes