Oh ik voel met je mee, echt zo naar deze k-beesten die maar op blijven duiken terwijl je zo je best doet
Nog even terugkomend hierop:
Het werkt heel goed om vlekken te verwijderen maar ik heb het laatst op mijn hand gekregen en toen kreeg ik een hele vervelende reactie er op. Witte blaasjes op mijn vingers, jeukerig en branderig. Niet fijn. Ook als je een klein wondje hebt op je hand brandt het behoorlijk.
Sindsdien gebruik ik het met handschoenen aan maar dan nog, ik koop het niet opnieuw omdat het zo agressief is. Ik heb ook in een FB-groep gelezen dat mensen er allergische / gevoelige reacties op hadden.
Ik baal er wel een beetje van want het werkte ook goed op de sokken van mijn dochter (3,5). Na spelen / zandbak etc heeft zij regelmatig behoorlijke vlekken op o.a. haar sokken en die gaan er met een normaal wasprogramma niet uit. Nu heb ik een paar keer die sokken in een emmer gedaan met handwarm water en een flinke scheut vloeibare Biotex (groen), en dat laat ik dan 24 uur trekken. Als ik de sokken daarna op een kort of koel wasprogramma was, zijn de vlekken er alsnog uit.
Welk schoonmaakmiddel is veilig voor een pvc vloer? Hebben jullie aanraders? Ik wil niet alleen schoonmaken met lauw water want dat kan mijn smetvrees niet aan. Met een beetje schoonmaakazijn zou nog wel een optie zijn
Ik lees juist op internet overal dat ik zeep zoveel mogelijk moet vermijden dus dat durf ik niet 🫢. Ben eigenlijk meer opzoek naar een aanrader voor een specifieke PVC reiniger.
Heb je van de leverancier niet een product gekregen? HG heeft ook een speciale pvc reiniger.
Nee helaas niet! Heb die van HG inderdaad gezien, wellicht dat ik die nog koop.
Je kunt het ook vragen aan de leverancier, wellicht heeft hij/zij een idee of beveelt een product aan.
Heeft er iemand ervaring met een ramenwas robot?
HELP
Hele suffe vraag en als ik 'm ergens anders moet stellen, hoor ik dat graag. Maar ik ben aan het verhuizen en probeer m’n bistrosetje in te klappen. Hoe moet dat?! Krijg het niet voor elkaar.
Het is er zo eentje met een zogenaamd veiligheidsmechanisme (waarvan ik dus niet begrijp hoe het werkt):
Kun je een foto sturen van hoe het mechanisme eruit ziet?
Of misschien op YouTube kijken?
Vaak zit er dan een haakje wat je in moet duwen/omhoog moet schuiven voor je de stoeltjes kan inklappen. En ze klappen in vanaf de achterkant van het zitdeel omhoog langs de rugleuning - dus het deel waarop je met het achterste deel van je billen zit beweegt naar boven en het deel waar je bovenbenen rusten schuift naar beneden.
We have a winner!! Ik moest inderdaad een haakje/knopje induwen en dan omhoog schuiven. Mijn dank is groot!
Ah wat goed dat het gelukt is! Zijn echt rotdingen als je ze niet begrijpt haha!
Oké, ik wist even niet waar ik dit precies moest plaatsen maar je administratie is ook onderdeel van het huishouden toch?
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de laatste jaren voornamelijk brieven in een doos gooi zodat ik ze bewaar en dan blijven ze ook maar in die doos zitten . (Vind het maar gedoe en gedeeltelijk krijg je nu dingen online + hoe lang bewaar je sommige dingen ook? Echt het is gewoon teveel
) Hoe hebben jullie je administratie georganiseerd èn opgeborgen? Ik had normaal de dozen en mappen (ooit was ik wel netjes met mappen/tabbladen etc) in onze kast beneden maar daar moet nu plaats gemaakt worden voor speelgoed van ons kind.
Mijn man en ik hebben mappen per onderwerp, o.a.:
- huis (en hypotheek)
- belasting
- auto’s
- verzekeringen
Sommige onderwerpen hebben natuurlijk overlap (wegenbelasting, autoverzekering etc) maar die komen dan in de map auto’s. We hebben een paar oldtimers en youngtimers dus het is het handigst om het onderwerp auto’s apart te houden.
We bewaren documenten over belasting etc max 7 jaar.
Vroeger had ik overigens een stuk meer administratie dan nu, tegenwoordig krijg ik het meeste via Mijn Overheid.
Ik bewaar helemaal niks, soms een nota voor de verzekering maar dan bewaar ik die in de cloud.
** dan moet ik er wel nog bij vermelden dat ik in mijn geval niets hoef te bewaren want van de bank of belastingdienst kun je alles digitaal terugvinden. Rekeningen die ik per post krijg betaal ik direct en gooi ik dan weg, want die zijn ook altijd online nog terug te vinden. Verder krijg ik eigenlijk bijna geen post gelukkig.
Ik heb zo’n lademandje met drie vakjes. De bovenste is voor binnengekomen dingen waar ik nog iets mee moet (facturen, afspraken, weetikwat), zodra ik er mee gedaan heb wat moest en ik het wil bewaren doe ik het in het vakje eronder als afgehandeld. Zodra dit vakje vol zit perforeer ik de stapel en stop ik het in een ordner bij het tabblad waar het hoort: bank, verzekeringen, werk, pensioen, hypotheek etc. Meestal doe ik zo’n drie jaar met een ordner tot hij vol is en gooi ik hem in een doos op zolder (evt. eerst even de belangrijkste dingen eruit halen en meeverhuizen naar de nieuwe map). In theorie zou ik de oude mappen inmiddels volgens mij allemaal wel kunnen legen en weggooien, maar daar ben ik tot nu toe te lui voor.
Ik heb digitaal nog niet zo’n fijn mappensysteem trouwens, moet ik nog steeds eens aanmaken, want heel veel post krijg ik inmiddels alleen digitaal (jaaropgaven en betaalspecificaties e.d.)
Omg ben al 2 uur bezig met het schoonmaken van mijn oven. Moet alleen het rekje nog, die staat nu te weken in Dasty. Ben er echt klaar mee, mijn armen zijn moeee.
Edit 25 min later:
Het is niet perfect, maar wel VEEL beter dan het was. Mede mogelijk gemaakt door the Pink stuff en Scrub daddy. Omg-en mag bij de before foto.
Oh wat satisfying!
Ik heb exact dezelfde oven, heb je die scrub daddy gebruikt voor die aangekoekte, zwarte vettigheid onderin? En zo ja: waar koop je zo’n scrub ding?
Begonnen met de scrub daddy, geëindigd met schrapen met een lepel. Zelfs de scrub daddy en the pink stuff kwamen er niet doorheen, oeps. De scrub daddy heb ik gekregen van een vriendin, zij had ze via amazon gekocht.
Wist je al dat je de deur vrij makkelijk los kunt maken? Dat maakt het schoonmaken veel makkelijker. Mocht je dat nog niet weten, dan stuur ik je wel even een pb met een tiktok die het uitlegt.