Huishoudtopic #2

Ik bewaar helemaal niks, soms een nota voor de verzekering maar dan bewaar ik die in de cloud.

** dan moet ik er wel nog bij vermelden dat ik in mijn geval niets hoef te bewaren want van de bank of belastingdienst kun je alles digitaal terugvinden. Rekeningen die ik per post krijg betaal ik direct en gooi ik dan weg, want die zijn ook altijd online nog terug te vinden. Verder krijg ik eigenlijk bijna geen post gelukkig.

2 likes

Ik heb zo’n lademandje met drie vakjes. De bovenste is voor binnengekomen dingen waar ik nog iets mee moet (facturen, afspraken, weetikwat), zodra ik er mee gedaan heb wat moest en ik het wil bewaren doe ik het in het vakje eronder als afgehandeld. Zodra dit vakje vol zit perforeer ik de stapel en stop ik het in een ordner bij het tabblad waar het hoort: bank, verzekeringen, werk, pensioen, hypotheek etc. Meestal doe ik zo’n drie jaar met een ordner tot hij vol is en gooi ik hem in een doos op zolder (evt. eerst even de belangrijkste dingen eruit halen en meeverhuizen naar de nieuwe map). In theorie zou ik de oude mappen inmiddels volgens mij allemaal wel kunnen legen en weggooien, maar daar ben ik tot nu toe te lui voor.

Ik heb digitaal nog niet zo’n fijn mappensysteem trouwens, moet ik nog steeds eens aanmaken, want heel veel post krijg ik inmiddels alleen digitaal (jaaropgaven en betaalspecificaties e.d.)

5 likes

Omg ben al 2 uur bezig met het schoonmaken van mijn oven. Moet alleen het rekje nog, die staat nu te weken in Dasty. Ben er echt klaar mee, mijn armen zijn moeee.

Edit 25 min later:
Het is niet perfect, maar wel VEEL beter dan het was. Mede mogelijk gemaakt door the Pink stuff en Scrub daddy. Omg-en mag bij de before foto.

Before & after

58 likes

Oh wat satisfying!

Ik heb exact dezelfde oven, heb je die scrub daddy gebruikt voor die aangekoekte, zwarte vettigheid onderin? En zo ja: waar koop je zo’n scrub ding?

1 like

Begonnen met de scrub daddy, geëindigd met schrapen met een lepel. Zelfs de scrub daddy en the pink stuff kwamen er niet doorheen, oeps. De scrub daddy heb ik gekregen van een vriendin, zij had ze via amazon gekocht.

Wist je al dat je de deur vrij makkelijk los kunt maken? Dat maakt het schoonmaken veel makkelijker. Mocht je dat nog niet weten, dan stuur ik je wel even een pb met een tiktok die het uitlegt.

Omg nee dat weet ik niet? Vertel!

2 likes

Weet iemand wat nou de perfecte (betaalbare) vuilniszakken zijn voor de brabantia touch bin 30l?

Ik blijf maar de verkeerde kopen die dan te breed zijn

1 like

De hele week was mijn werkkamer een bende en uiteraard was dit in een kwartier opgeruimd maar in mijn hoofd doe ik hier een halve dag over en stel ik het steeds uit tot ik ‘de tijd heb’…

3 likes

Gewoon een AH huismerk zak met trekbandsluiting. Wat bedoel je precies met ‘te breed’?

5 likes

Dat ze wel 30l zijn maar wat korter en breder in plaats van wat langer en smaller.

Ik doe meestal boodschappen bij de plus maar daar hebben ze niet de goede en bij de ah heb ik laatst perongeluk 35l gehaald en dus ook te groot

4 likes

Deze:

2 likes

Zowel bij de appie als bij de action koop ik 30 liter zakken en dan de extra lange versie!

2 likes

Ah zo! Ik gebruik ook de zakken die @croissant noemt, vind ik helemaal prima.

2 likes

Thanks! Dat extra lang/hoog is mij nooit opgevallen dus ik ga daar eens op letten! Ik doe vaak boodschappen bij de plus maar daar hebben ze echt weinig variatie. Dus ik moet even een voorraadje inslaan bij de Ah

2 likes

De 30 liter trekband van Blokker gebruiken wij, ook prima!

1 like

Wij hebben prachtige nieuwe keukenkastjes die een matte finish hebben. Uiteraard zie je daar dus al je vette vingers op.
Wie o wie heeft de tip om dat er af te krijgen? Gewoon allesreiniger + doekje werkt niet helaas.

Ik moet zeggen dat hier alles eraf gaat met kokend water en dreft…. Maar je kunt evt licht poetsen met een wondersponsje? Dat kregen wij aangeraden van de keukenzaak. :raising_hand_woman:t3:

2 likes

Wij hebben een mat zwarte keuken en kregen ook de tip van de keukenman wondersponsje en dan droogmaken met een theedoek. Werkt heel goed hier. Misschien klein stukje even uitproberen?

Cillit bang ontvetter werkt ook goed

Dasty van de Wibra! Werkte super op onze mat zwarte badkamermeubels.