Ik gebruik natuurazijn.
Wat leuk dat jij haar boek hebt, ik twijfel om het ook te bestellen. Hoe vind je het? Heb je haar andere boek(en) ook?
Wat leuk! Nu staan ze nog hoger op mijn lijstje, haha.
Ja ik hoor over die Pure Magic hele goede dingen inderdaad! Ik ben momenteel alles wat ik aan schoonmaakmiddelen heb aan het opmaken en wil dan ook niet meer zo’n vol kastje. Gewoon een paar middelen die goed zijn voor het milieu en goed werken.
Oh wat leuk dat dit boek ook gewoon via bol.com te koop is. Ik heb haar kook/bakboek maar die kon je echt alleen via haar zelf bestellen (voordeel daarvan is wel dat hij gesigneerd is).
Ik heb HG reiniger gebruikt die geschikt is voor zo’n apparaten! Heb zelf geen hoogpolige tapijten dus ervaring daarmee kan ik helaas niet delen. Wel een wollig tapijt dat beetje bobbelig wordt als het nat is en dat is gewoon goed gekomen toen het droog was!
De volgende keer zou je ook nagellakremover kunnen proberen😀 hele leuke fles! Ik zag ze vanmiddag ook bij Sostrene.
Ik heb nagellakremover tot nu toe gebruikt op (geverfde) deuren, wasmachine, houten tafel en vensterbank en alles ziet er nog top uit! Ik doe altijd een paar druppels op een watje en lichtjes wrijven et voila!
Een van de slangen van mijn wasmachine is kapot gegaan door het gebruik van azijn. De reparateur zei dat je echt geen azijn moet gebruiken omdat dit het rubber aantast. Slang was ook helemaal ‘weggevroten’
Ik vind deze net in de krochten van mijn wasmiddel voorraad. Maar deze is volgens internet nergens meer verkrijgbaar.
Iemand die hem toevallig nog ergens heeft zien staan? Bij zo’n voordeelmuis oid wat niet via internet verkoopt.
Edit: lekker scherpe foto ook 🥹
Dank, ik heb beide boeken besteld.
Binnenkort verbouwen we onze keuken en nemen we een vaatwasser. Ik heb echter nog nooit een vaatwasser gehad (weleens gebruikt van mijn ouders, maar nooit echt zelf aangeschaft / lang in gebruik gehad). Waar moet ik op letten en welke merken / modellen zijn aanraders? Het moet in een keukenkastje van IKEA passen van 60 cm, Metod.
Ik heb gewoon de goedkoopste van de Ikea en gaat al 7 jaar mee.
Ik koop in Duitsland altijd schoonmaak spul (komt langzaam naar Nederland nu) en dit gebruikt ik een keer per maand.
Altijd even kijken of er niet zoveel etensresten achterblijven.
Dank! Wat voor schoonmaakspul gebruik je?
Ik kijk zo even of ik het nog heb
Ik gebruik al jaren azijn ipv wasverzachter en voor schoonmaken, en als je het niet eet kun je gewoon schoonmaakazijn gebruiken. Is aanzienlijk goedkoper!
Ik gebruik ook sinds een paar weken natuurazijn en werkt gewoon goed! Heb dan zelfs het idee dat de was mog frisser en schoner is. Goeie tip van de schoonmaakazijn!
Voordat iedereen nu schoonmaakazijn in z’n wasmachine, koffiezetapparaat ed gaat gooien: dat is funest voor je apparaten dus niet doen. Is veel te agressief voor apparaten, je moet echt alleen gewone azijn / natuurazijn gebruiken.
Ik heb een extra hoge van IKEA die ik heel fijn vind. Proffsig, uit mijn hoofd. Deze heeft een besteklade in plaats van bakje en ik vind dat zoveel ruimte schelen. En omdat hij extra hoog is verlies je ook weinig ruimte in de hoogte op de twee verdiepingen eronder. Ik vind het ook wel handig dat hij de tijd weergeeft op de vloer maar dat is geen must voor mij.
Geen concrete tips, maar ik zou een vaatwasser nemen met besteklade ipv mandje. Dat scheelt heel veel ruimte en ik vind het met inruimen ook makkelijker. Een lampje oid aan de onderkant die aangeeft wanneer de machine klaar is, is ook fijn zodat je hem niet per ongeluk open maakt terwijl ie nog moet drogen.
Wil je een inbouw of een ‘losse’ vaatwasser?
Indeling heel belangrijk voor de ruimte die je hebt! besteklade is wellicht fijn als je vaak grote kommen etc erin wilt zetten.
Welke programma’s heb je nodig
Wil je dat hij en lampje op de vloer schijnt wanneer klaar? Of een tijdsindicatie?
De goedkoopste van IKEA raad ik af omdat je daar maar 2 jaar garantie op krijgt. De rest van de apparatuur heeft 10 jaar garantie bij IKEA.