Huishoudtopic #2

Thanks @Krabsalade @Ovenschaal en @mikselke!

Waar ik een beetje bang voor ben is dat als het zooo nat wordt, mijn vloerkleed niet meer mooi terug valt zegmaar. Is best wel hoogpolig en ben bang dat het daarna zo hard wordt?

En hebben jullie er zelf een soort reinigingsmiddel in gedaan nog?

Heb verschillende offertes aangevraagd voor professioneel laten reinigen maar Omg dat is gewoon kapot duur. Zeker €130 meer kwijt. Mijn kleed is 3 bij 2 haha.

Bij mij ging het ook om een hoogpolig tapijt en dat kwam wel goed hoor, heb het wel buiten laten drogen. Je zag daarna ook echt wel dat ie witter was, maar ik hoopte echt in een soort Tell Sell-reclame te belanden en dat effect bleef uit. :wink:

1 like

Ik wil misschien afstappen van wasverzachter en azijn gaan gebruiken. Google maakt me niet duidelijk of ik nou gewone eet-azijn in de wasmachine moet hooien of schoonmaakazijn, wie heeft het verlossende antwoord? En zowel azijn als wasparfum heeft geen zin denk ik he?

8 likes

Ik doe al jaren gewone keukenazijn in het bakje van de wasverzachter.

En sinds een aantal weken doe ik daar een kneepje wasparfum vuh

2 likes

Heft de azijn niet de geur op van de wasparfum? Ik vroeg het me af omdat ik las dat azijn geurtjes neutraliseert.

2 likes

Ik gebruik natuurazijn.

2 likes

Wat leuk dat jij haar boek hebt, ik twijfel om het ook te bestellen. Hoe vind je het? Heb je haar andere boek(en) ook?

Wat leuk! Nu staan ze nog hoger op mijn lijstje, haha.
Ja ik hoor over die Pure Magic hele goede dingen inderdaad! Ik ben momenteel alles wat ik aan schoonmaakmiddelen heb aan het opmaken en wil dan ook niet meer zo’n vol kastje. Gewoon een paar middelen die goed zijn voor het milieu en goed werken.

3 likes

Oh wat leuk dat dit boek ook gewoon via bol.com te koop is. Ik heb haar kook/bakboek maar die kon je echt alleen via haar zelf bestellen (voordeel daarvan is wel dat hij gesigneerd is).

1 like

Ik heb HG reiniger gebruikt die geschikt is voor zo’n apparaten! Heb zelf geen hoogpolige tapijten dus ervaring daarmee kan ik helaas niet delen. Wel een wollig tapijt dat beetje bobbelig wordt als het nat is en dat is gewoon goed gekomen toen het droog was!

3 likes

De volgende keer zou je ook nagellakremover kunnen proberen😀 hele leuke fles! Ik zag ze vanmiddag ook bij Sostrene.

Ik heb nagellakremover tot nu toe gebruikt op (geverfde) deuren, wasmachine, houten tafel en vensterbank en alles ziet er nog top uit! Ik doe altijd een paar druppels op een watje en lichtjes wrijven et voila!:grinning:

2 likes

Een van de slangen van mijn wasmachine is kapot gegaan door het gebruik van azijn. De reparateur zei dat je echt geen azijn moet gebruiken omdat dit het rubber aantast. Slang was ook helemaal ‘weggevroten’

2 likes

Ik vind deze net in de krochten van mijn wasmiddel voorraad. Maar deze is volgens internet nergens meer verkrijgbaar.
Iemand die hem toevallig nog ergens heeft zien staan? Bij zo’n voordeelmuis oid wat niet via internet verkoopt.
Edit: lekker scherpe foto ook 🥹

Dank, ik heb beide boeken besteld. :heart:

Binnenkort verbouwen we onze keuken en nemen we een vaatwasser. Ik heb echter nog nooit een vaatwasser gehad (weleens gebruikt van mijn ouders, maar nooit echt zelf aangeschaft / lang in gebruik gehad). Waar moet ik op letten en welke merken / modellen zijn aanraders? Het moet in een keukenkastje van IKEA passen van 60 cm, Metod.

3 likes

Ik heb gewoon de goedkoopste van de Ikea en gaat al 7 jaar mee.
Ik koop in Duitsland altijd schoonmaak spul (komt langzaam naar Nederland nu) en dit gebruikt ik een keer per maand.
Altijd even kijken of er niet zoveel etensresten achterblijven.

1 like

Dank! Wat voor schoonmaakspul gebruik je?

2 likes

Ik kijk zo even of ik het nog heb

2 likes

Ik gebruik al jaren azijn ipv wasverzachter en voor schoonmaken, en als je het niet eet kun je gewoon schoonmaakazijn gebruiken. Is aanzienlijk goedkoper!

1 like

Ik gebruik ook sinds een paar weken natuurazijn en werkt gewoon goed! Heb dan zelfs het idee dat de was mog frisser en schoner is. Goeie tip van de schoonmaakazijn!

3 likes