Werkt dit een beetje? Ik twijfel of ik moet investeren in een wokpan voor inductie of dat ik gewoon moet accepteren dat wokken op inductie niet werkt zou het liefst een wokbrander ernaast hebben, maar dat is (voor nu) geen optie.
Het is wel anders op gas, maar je kan deze pan heel goed heet laten worden op inductie, door het materiaal.
Deze zijn ook fijn.
Alleen niet de pannenset bestellen hiervan. Zitten drie koekenpannen in die in afmeting minimaal van elkaar verschillen en in z’n geheel veel te klein zijn.
Goed om te weten. Ik heb een wok en een koekenpan en ben daar verder wel tevreden over.
Ik heb de laatste tijd weer erg veel last van m’n huisstofmijtallergie. Ik heb al de nodige maatregelen genomen als nieuwe kussens kopen, beddengoed wekelijks op 60 graden wassen en 1 a 2x per week m’n bed verschonen. Elke dag lucht ik m’n huis, ik stofzuig om de dag en dweil 1x per week. Ik zou het aantal keer dweilen nog willen verhogen, maar de dweil die ik nu gebruik vind ik niet echt handig, waardoor ik het niet doe. Ik gebruik nu de Leifheit Vloerwisser XL, zonder de bijbehorende emmer, dus ik moet zelf steeds de wisser er afhalen, natmaken etc. Ik heb helaas geen ruimte om een extra dweilemmer in m’n huis op te slaan. Wel heb ik de ruimte voor een staand product, dus ik zat er aan te denken om een stoomreiniger te kopen. Is dat een beetje handig in gebruik? Aan het begin van de rit een waterreservoir vullen is geen probleem, als ik dan niet tussendoor nog verschillende handelingen moet doen zoals met een dweil. Een snoer is ook geen probleem, want ik woon niet zo groot en met genoeg stopcontacten. Ik heb een laminaatvloer, dus dat zou ook moeten kunnen.
TL;DR : Heeft iemand aanraders voor een stoomreiniger?
Ja ik heb er eentje, maar dan zo’n stofzuiger model. Toen ik nog veel last had (voor ik met allergeen desensibilisatie begonnen ben) stoomde ik ook regelmatig mijn matras. Dat schijnt ook echt te helpen, ik heb er zelfs wetenschappelijk artikelen over opgezocht. Bij huisstofmijt is de grootste boosdoener je bed want daar ben je ip het langst. Ik zou dus kiezen voor een model dat je ook daarvoor kan gebruiken. Of met allergeen desensibilisatie beginnen want sindsdien kan ik weer ademen door mijn neus
Mijn wasmachine stinkt verschrikkelijk. Het ruikt naar natte schimmel zeg maar, de hele bovenverdieping ruikt nu zo, best heftig.
Ik had hem vanmorgen leeg aangezet op 90 graden met alleen wat wasmiddel erin. Wat kan ik nog doen? Bakje schoonmaken en de rubbers. maar kan me niet voorstellen dat daar zo’n lucht van komt.
Linksonder zit ook een klepje, mijn moeder heeft daarachter wel eens schoongemaakt maar ik krijg die niet open?
Noob hier… haha
Ik denk dat dat het zal zijn dan. Maar zit er een knop of een push to open? Ik kan met mijn vingers niet achter het klepje komen.
Zou ook zeker een 90graden prog met een speciale wasmachinereiniger proberen ipv wasmiddel. (Teveel) wasmiddel is juist niet goed, kan gaan ophopen/stinken en vetluis veroorzaken, een wasmachinereiniger gaat dit tegen.
Vaak zit er aan de binnenkant van het bakje waar je wasmiddel in doet een plastic dingetje waarmee je het klepje kunt openmaken. Anders kan je er ook een pinpas tussen doen en hem zo open klikken (als je tenminste het klepje bedoelt dat je niet openkrijgt, het draaiding is gewoon draaien met kracht als het vast zit).
Ik heb dit ook en bij mij is het push to open. Dus erop drukken en dan klikt ie open.
Ik heb deze, destijds bij Action gekocht, en vind m gewoon prima. Enige nadeel vind ik dat je het stoomknopje de hele tijd ingedrukt moet houden, zou het fijner vinden als het gewoon een aan/uit schakelaar zou zijn.
Ik heb ook een dweil met sprayfunctie, zoiets
Misschien is dat ook nog een optie voor je?
Die van mijn is ook push to open,maar je kan ook even opzoeken op model wasmachine hoe die open moet. Houd wel een oude handdoek paraat als je het filter eruit haalt komt er wat water uit stromen!
Jaaaa @Konijntje een dweil met sprayfunctie is echt een game changer voor mij! Ik had altijd een schurft hekel aan dweilen omdat je dan steeds die dweil doek eraf moet halen, weer in de emmer etc… Nu vind ik het oprecht niet meer vervelend om te dweilen Ik heb er een gekocht bij de Lidl webshop, van aquapur, die staat er wel regelmatig op.
Goed om te lezen! Toevallig gister pannen van dit merk binnengekregen
Er wordt wel afgeraden om een laminaatvloer schoon te maken met een stoomreiniger. Ik dacht ook dat is ideaal, maar doe het toch voor de zekerheid maar niet. Maar misschien gaat het ook wel gewoon goed hoor!
“Een stoomreiniger is een schoonmaakapparaat dat hete stoom afgeeft, wat tussen de naden van het laminaat komt. Door de stoom wordt niet alleen de onderkant van het laminaat vochtig, maar ook de ondervloer. Door het vocht is de kans groot dat de vloer gaat uitzetten en dus omhoog komt. Laminaat schoonmaken met een stoomreiniger raden we dan ook af.” Laminaat reinigen: groene zeep, stoom of soda | LaminaatenParket.nl
Bij die van mij heb ik een mes nodig (een gewoon bestek mes, niets scherps of zo)
Eens een hete was met azijn doen. Of met soda (niet samen). Stinkende was(machine) komt meestal door vetluis.
Iemand een gouden tip om een transparant siliconen telefoonhoesje weer iets schoner/minder bruin te krijgen?