Ik heb de laatste tijd weer erg veel last van m’n huisstofmijtallergie. Ik heb al de nodige maatregelen genomen als nieuwe kussens kopen, beddengoed wekelijks op 60 graden wassen en 1 a 2x per week m’n bed verschonen. Elke dag lucht ik m’n huis, ik stofzuig om de dag en dweil 1x per week. Ik zou het aantal keer dweilen nog willen verhogen, maar de dweil die ik nu gebruik vind ik niet echt handig, waardoor ik het niet doe. Ik gebruik nu de Leifheit Vloerwisser XL, zonder de bijbehorende emmer, dus ik moet zelf steeds de wisser er afhalen, natmaken etc. Ik heb helaas geen ruimte om een extra dweilemmer in m’n huis op te slaan. Wel heb ik de ruimte voor een staand product, dus ik zat er aan te denken om een stoomreiniger te kopen. Is dat een beetje handig in gebruik? Aan het begin van de rit een waterreservoir vullen is geen probleem, als ik dan niet tussendoor nog verschillende handelingen moet doen zoals met een dweil. Een snoer is ook geen probleem, want ik woon niet zo groot en met genoeg stopcontacten. Ik heb een laminaatvloer, dus dat zou ook moeten kunnen.
TL;DR : Heeft iemand aanraders voor een stoomreiniger?