Huishoudtopic #2

Ik heb de BK Qlinair (wat een kutnaam), superchill met koude greepjes en deksel die blijft zitten als je afgiet :ok_hand:t2:

3 likes

Ik denk dat dat echt dikke prima is. Ik heb al 20 jaar de BK Conical+ set, en die houdt zich geweldig. Kan ook prima in de vaatwasser, echt fijne pannen.

2 likes

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn doucheramen ontkalkt…

1 like

Glansspoelmiddel al geprobeerd? Zag via insta een keer iemand die daar veel dingen mee schoon krijgt

2 likes

Jep ook al gedaan.

1 like

En zo’n glas krabber?

3 likes

deze moet je altijd met pannenlappen vastpakken want die grepen worden loeiheet denk ik. en ik vind het ook handig als ze een klein tuutje hebben om dingen af te gieten, dus een inkeping bovenin. dat hebben deze niet. en: ik zou ook een deksel bij het steelpannetje willen, want die gebruik ik denk ik het vaakst van allemaal. dus ehh ja succes

4 likes

Ik maak nu al 5 jaar gebruik van de BK Premium+ pannen en ze bevallen goed!
Een handige afgietrand/deksel, glazen deksels waardoor je makkelijk in de pan kan kijken en hoge handgrepen die niet snel heet worden.
Bij mijn set van 4 pannen zat ook een deksel bij de steelpan.

1 like

Ik heb een droogoven: een soort oventje met een grote fan die je ergens op 50 tot 80 graden zet om eten te drogen. Dat duurt uren, dus vroeg ik me af: zouden jullie dat aan durven laten staan terwijl je niet thuis bent?
Er zit geen timer op helaas dus hij blijft draaien tot ik m ga uitzetten. Maar het is in principe wel gemaakt om dus uren aan te blijven staan, en wordt niet zoooo gigantisch heet.

• Ja kan best
  • Nee, alleen wanneer je thuis bent

0 stemmers

Ja de droger durf ik ook wel! Maar die stopt in principe vanzelf wanneer hij klaar is, en de droogoven dus niet

1 like

Zou het zelf niet zo snel aan laten, maar qua timer zou je er eventueel een tijdschakelaar aan vast kunnen koppelen? Of zo’n smart stekkerdoos die je op afstand uit kan zetten?

7 likes

Heb jij nog een link van jouw set?

Ik bestel denk ik gewoon die van hierboven, maar wil het prijsverschil wel zien!

Oh helaas is mijn wokpan waarvan ik dacht dat die nieuw was, ook al gebruikt op gas dus die moet ik ook vervangen.

Iemand ervaring met deze op inductie? Ik ben normaal niet zo tefal fan maar de reviews klinken positief.

2 likes

Ik zou echt niet kiezen voor anti aanbak, zeker niet voor een wok, wat je met hoge temperaturen gebruikt. Dat houdt de laag niet, en zodra die aantast, komt het in je eten. Niet goed voor je en voor het milieu. Ik ben heel blij met mijn gietijzeren wok. Zodra deze goed is ingebrand, brandt deze nooit meer aan.

3 likes

Oh thanks voor de uitleg. Welke heb jij/hebben jullie dan?

Zoiets:

2 likes

Ik zou je wokpan eerst even testen op inductie.
Het is niet altijd zo dat hij het dan niet doet!

Gietijzer kun je sowieso na gas op inductie gebruiken.
Ik gebruik mijn koekenpannen ook nog. Die geven alleen een gek geluid, maar doen het wel.

Ik heb verder mijn kookpannen wel nieuw.
Deze heb ik

Kunnen in de vaatwasser, handig afgieten, handgrepen worden niet heet, en pretty.

5 likes

Zoals @Nova al zegt zou ik ze eerst even testen. Mijn pannen doen het allemaal op inductie behalve één oud/goedkoop steelpannetje. Bij een pan met een dunne bodem kan de bodem krom trekken door gas en maakt hij onvoldoende contact met de plaat, waardoor hij het niet doet. Van mijn Fissler kookpannen wist ik al dat ze het zouden doen, maar zelfs mijn koekenpannen van de action deden het ook gewoon.

3 likes

Deze pannen bedoel ik:

Later heb ik de soeppan nog bijgekocht, maar de 4 delige set staat ook op de site.
Kan alleen niet vinden of bij de steelpan ook een deksel zit (dat had ik wel in mijn set).

Nog een toevoeging: de deksels hebben wel een hoge rand, waardoor ze minder makkelijk in de vaatwasser passen (lees: niet tussen het bordenrek passen). Persoonlijk vind ik dat geen groot probleem.

4 likes

Nog een losse tip: mocht je in je RVS pannen een (regenboog)verkleuring hebben, een scheutje azijn in de droge pan en de verkleuring trekt gelijk weg.

10 likes