Huishoudtopic #2

Dat er water uitkomt als je het filter wil schoonmaken is normaal. Haal je ook het troep uit het filter en doe je weer de stop op dat buisje waar het water uitkomt?

1 like

Nee er komt standaard water uit als ik een wasje draai.

Dus als het goed is zit er nog een filter in? Dan ga ik daar nog even naar kijken, anders weet ik het ook niet

Mijn ouders komen in mijn huis logeren aankomend weekend, dus ik ben zondagavond al begonnen met een deep cleanse :grimacing: Keukenkastjes gesopt, kasten uitgeruimd, schoenenkast gestofzuigd, nu was aan het doen en de badkamer ontkalken en ontschimmelen. En mijn seksspeeltjes opgeborgen. Plintjes gesopt, gedweild, koelkast schoon etc.
Morgen de keuken en oven boenen. Niet dat ze het erg zouden vinden als het niet zo schoon was, maar poetsen met een doel is ook wel lekker

23 likes

Wij hebben dit ook een oeer gehad en toen had ik het filter gewoon niet goed dichtgedraaid🤣 Super blond. Wellicht is het zoiets onschuldigs?

We hebben een hele grote koelkast maar eigenlijk zijn de laden te diep. Wat onderop ligt wordt dus vaak vergeten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch goed overzicht hou van wat erin ligt? Ik wil wel alle ruimte optimaal benutten dus maar één laagje onderop neerleggen vind ik zonde.

Ik gebruik nu papieren zakken die ik dan zo erin prop en daar groenten/fruit in leg/zet, maar is toch niet helemaal ideaal.

2 likes

Van die kleine kratjes en op elkaar stapelen?

Kun je iets met verdeelbakjes of een ladeverdeler net zo hoog als de la zodat je spullen ‘hoger’ opstapelt?
Ik vind dit moeilijk uit te leggen, maar zeg maar zo:

Zodat je er van bovenaf inkijkt

3 likes

Putjeprogressfoto

Samenvatting

28 likes

heb je gecheckt of de waterslang bij het wasmiddelbakje misschien een beetje los is gekomen?

2 likes

Ohhh ja zoiets is een goed idee!

@marley op zich ook een idee maar ik denk toch dat ik met hetzelfde probleem eindig haha. Vooral fruit gaat zo vaak verloren in de krochten van mijn koelkast, ik vergeet dan echt totaal dat ik nog perziken heb bijvoorbeeld.

2 likes

Hahaha ja met passie! Herkenbaar, en ach, heb je wel lekker een fris huis :relaxed:

Mijn ouders komen bijna nooit naar mij dus mijn huis moet wel een goede indruk maken

1 like

De hele la eruit halen en in plaats daarvan kleinere doorzichtige bakken kopen die je erin kan zetten bij wijze van la. Bij de Action hadden ze tijdje terug fijne bakken. Ik sorteer dan in een bak fruit, losse groenten, verpakte groenten. Of die bakken in de lade zetten, bij ons past dat niet.

4 likes

Zijn er meer mensen die hun Dyson drie jaar of langer hebben?
Wij hebben de V11 nu drie jaar en de accu is heel slecht geworden.
Je kunt er nu de benedenverdieping niet eens meer helemaal mee doen, terwijl we voorheen drie verdiepingen deden en dan was er nog batterij over.

Ik weet dat je die accu los kunt kopen maar voor een stofzuiger van bijna 700 euro vind ik drie jaar wel echt kort :grimacing:

Hoe heb je dit dan precies ingedeeld? Ik heb het een paar keer geprobeert maar ik heb zoveel spullen in de diepvries dat wilde helemaal niet. Of doe jij het wat globaal en kies je alleen dingen uit die dan al echt als avondeten klaar zijn?

1 like

Ah oké wel echt alles dus. Ja ik dacht misschien maak je verschil in voorraad dingrn als bijv doperwten, tuinbonen en de dingen die je al klaar hebt gemaakt bijv soep, cake enz.

Ik heb maar twee lades meer, maar die zitten echt vol met heel veel verschillende dingen. Dat wordt echt een hele lange lijst die je dan constant aan moet passen. Maar misschien is dat gewoon doen en dan went het wel en is het niet zo erg.

Is dit beter of nog steeds vaag? :sweat_smile:

ik denk dat je beter de vloer opschuurt en behandelt met een olie of vernis (wat je maar wilt), je kan machines huren via bouwmarkten vaak of Boels Rental waardoor het al een stuk betaalbaarder wordt, een vakman is al snel €50 eur per m² naar mijn ervaring

4 likes

Ik heb het een tijdje gedaan met post-its en ook met een uitwisbaar bord (anders echt zonde van de post-its de hele tijd) en dat werkte wel goed! Je moet jezelf wel echt aan kunnen wennen dat je dat steeds aanpast, dat lukt mij dus niet zo goed dus ik ben er weer mee gestopt. Maar eigenlijk is het saperhandig!

4 likes

Ik ga straks schoonmaakspullen kopen voor mijn nieuwe huis. Eerste keer “echt” op mezelf als in dat ik alle ruimtes zelf schoon moet maken en er nog geen producten in huis zijn :smile:

Hebben jullie tips voor goede en het liefst ook betaalbare schoonmaakmiddelen, dweilsysteem etc.?
Kan me voorstellen dat dit al wel eens eerder gevraagd is, heb wel op enkele termen gezocht maar kan nog niet echt een ultimate tips post vinden haha. Dus als zoiets wel bestaat hoor ik graag waar ik op moet zoeken.

Ik koop het het liefst in de winkel en naast de meeste bekende supermarkten zit hier ook een Blokker, Zeeman, Wibra, Action.

2 likes

Eigenlijk heb je maar een paar dingen nodig. Allesreiniger (eventueel met aparte spray zodat je zelf je allesreinigerspray kan maken). (Natuur)azijn om te ontkalken, dweilen en als wasverzachter. Bleek voor de wc. Iets van een schuurmiddel voor de kookplaat en de wasbak. Eventueel een antibacterial iets voor de handgrepen. Action heeft sowieso heel veel fijne schoonmaakmiddelen!:grinning: veel plezier

5 likes

image

Koop deze. Ruikt goddelijk en redelijk duurzaam en betaalbaar. doe ik vrijwel alles mee: schoonmaken, afwassen, en heb er een tijde ook mee gedweild haha. Maar daar gebruik ik nu HG laminaat reiniger voor.

Voor sportkleding is natuurazijn als wasverzachter ideaal inderdaad, haalt alle gore geurtjes weg. Schuursponsjes, microvezel schoonmaakdoekjes zijn altijd handig om in huis te hebben en kan je prima bij de Lidl kopen.

Ik heb Dettol doekjes voor de WC en voor de handgrepen e.d.

En deze gebruik ik voor het dweilen, heel tevreden mee.

6 likes