Huishoudtopic #2

Ik vind een spray dweil heel erg handig! Juist voor bijvoorbeeld even snel in de keuken of andere plekken die wat sneller vies worden. Nog nooit zo vaak gedweild in mijn leven :joy: elke dag een andere dweil doek erom en gaan met die banaan. Echt heerlijk dat je niet eens elke keer een sopje hoeft te maken in een emmer, want het reservoir gaat best lang mee vind ik.
Ik gebruik het nu trouwens ook gewoon door mijn hele huis, want ik vind het zo makkelijk hahaha

2 likes

@appa @Nefertiti @Strawberry
Bedankt! ik twijfel tussen de swiffer wetjet en de leifheit easy spray.
Even mijn voors en tegens op een rijtje;
Ik vraag me af of er veel verschil tussen zit, de swiffer werkt met wegwerkdoekjes en de leifheit moet je wellicht alsnog zo’n doek uitwringen/wassen. Maar is daardoor duurzamer?
Qua gebruik is de leifheit denk ik wat voordeliger omdat je ook niet telkens die nieuwe strips en navulling moet kopen, al kun je die navulling ook weer hacken door er zelf een spulletje in de toen geloof ik. Lastig kiezen.

2 likes

Ik heb beiden en leifheitt wint wegens stevigere kwaliteit, beter voor het milieu, goedkoper en duurzamer

2 likes

Ik heb er zelf een van Lidl, maar ik zou zeker een systeem kiezen met herbruikbare doeken. Je moet toch wel handdoeken en keukendoekjes enzo wassen, dus dan kan je meteen die dweildoeken erbij doen. Volgens mij past er eigenlijk altijd wel een standaard formaat dweildoek op zo’n ding. Die zijn ook niet duur, dus daar zou je ook best een voorraad van kunnen aanleggen voor als je niet zo vaak wast.
Wij zijn hier thuis echt luie schoonmakers en die dweil is echt een uitkomst :joy:

Heb de wetjet. Heb net herbruikbare doekjes bestelt en we gaan heel creatief een gaatje boren in de reinigings fles om er nieuw schoonmaak middel in te doen. Zoeken nog een oplossing om hem dan weer af te sluiten maar waarschijnlijk met een kurkje ofzo.

Ik zou zelf voor die van leifheit gaan. Mijn man heeft die van swiffer gekocht

1 like

Als je de fles van wetjett omgekeerd met de dop in kokend water houdt, kan je hem daarna gewoon losschroeven en aanvullen met je eigen schoonmaakmiddel. Na enkele keren gaat het zelf vanzelf zonder kokend water.

5 likes

Ik heb er zo een met wasbare doeken en die zou ik zo weer kiezen. Beter voor het milieu en ik vind het superhandig in gebruik. Zoals iemand anders ook al schreef, ik heb nog nooit zoveel gedweild in mijn leven. Vloer is hier sinds de komst van dit ding (+dyson steelstofzuiger) nog nooit zo schoon geweest. Ik snap dat een losse dweil misschien nog net iets effectiever is, maar als je het zoveel werk vindt dat je het in de praktijk nooit doet (ik :grimacing:) is dit echt het betere alternatief!

3 likes

hi hallo,

een huisvrouw hier die niet aan strijken deed. en nu nog de balle zin in heeft.
Wat is het beste? goede strijkijzer aanschaffen of een goede stomer.

ik heb beide van de action op zolder liggen maar gebeurd naar mijn idee niks mee met de kleding. kreukels blijven erin.

maar na mijn idee een stomer een stomer en een heet ijzer een ijzer

maar suggesties hier?

Ik was bij de action om de broekjes te halen voor onder jurkjes die hier aangeraden werden (echt topdingen) en toen liep ik langs ‘the pink stuff’ wat een forumbelletje deed rinkelen. Dus, waar gebruiken jullie dat allemaal voor? Haha

1 like

Ik heb een wit t-shirt met gelige vlekken onder de oksel en bij de kraag dat ik al een keer een nacht heb geweekt in soda (eerst ingesmeerd met ossengalzeep) en daarna gewassen. Maar het is nog steeds zichtbaar. Help, wat kan ik nog meer doen?

1 like

Als je het niet heet gewassen hebt is het te redden. Anders is het er al ingebrand.

Als je het alleen nog koud gewassen hebt

Inspuiten met glansspoelmiddel en in de zon hangen een paar uur en dan weer koud wassen met wasmiddel.

3 likes

Ik weet het niet meer, ik dacht op 40 graden
? Dat telt wel als heet zeker?

Maar de tip van glansspoelmiddel ga ik sowieso onthouden!

2 likes

Proberen kan altijd. Verpest is het anders toch al hahaha.

3 likes

Ik heb ook echt hetzelfde met mijn oven, vooral die zijkanten zijn de hel!
Ik ga de tip van folie en de kruidvat spray gebruiken.

1 like

De glansspoelmiddel heeft gewerkt, echt top!!

7 likes

Ah top!

1 like

Ik kom hier even om zo’n borstel aan te bevelen. Afgelopen week bij Normal gekocht en wat een geweldig ding! Het heet een voegenschrobber maar hij maakt alle moeilijk bereikbare randen schoon. Echt zo satisfying, waar ik eerst eindeloos met een spons op stond te boenen zonder resultaat vliegt het er nu zo af. Kost 2 euro ofzo. Ga er denk ik nog een halen voor de keuken :smile:

16 likes

Ik woon op 45 m2 met z’n tweeĂ«n en denk wel dat het daardoor sneller rommelig is. Maar echt qua schoonmaken wordt het alleen maar meer werk als je groter gaat wonen denk, zeker als je huisdieren hebt

3 likes

Geen advies, wel herkenning. Wij wonen wel groot (175m2) en met 2 kleine kids en het is niet te doen alles haha
 dweilen met de kraan open sowieso met kinderen maar ook zonder kinderen waren wij al rommelkonten

Voelt altijd als unsuccesfull adulting :expressionless:

3 likes

Pfoe! En hoeveel uur heb je dat nodig??

Ik keek deze eerder deze week:

2 likes