Huishoudtopic #2

Ik wilde een nieuw strijkijzer, omdat de mijne op de grond is gestuiterd :roll_eyes: In de winkel liet de verkoper ook stoomgenerators zien. Wie heeft dit en vindt het fijn strijken?

Ook een strijkgerelateerde vraag! Mijn strijkbout is iets van 20 jaar oud en wel aan vervanging toe. Nu is het een super simpel ding en zal alles al gauw een verbetering zijn. Alleen het snoer vind ik vaak in de weg zitten/krult onhandig op. Hebben jullie ervaring met snoerloze strijkijzers, werkt dat een beetje?

Ja ik vind het heel fijn! Die van Philips zijn wat lichter dan die van tefal. Het duurt even voor het warm is maar strijkt heel soepel en snel. Als de mijne stuk is koop ik zeker weten weer een stoomgenerator

1 like

Ik denk dat de snoeren van tegenwoordig sowieso wel minder vervelend zijn, ik heb er iig echt geen last van!

2 likes

Klinkt goed! Durf je ieder stofje ermee te strijken? Een plakapplicaties bijvoorbeeld.
Ik heb bij een recensie gelezen dat het soms lekt, heb jij dat ook meegemaakt?

Ik zoek eigenlijk een nieuw systeem om te dweilen (ff vlug door de keuken bijvoorbeeld).
Iets wat in 5 min gedaan is. haha!
Ik heb zo’n karcher stoomapparaat maar dat ding pakken bijvullen opwarmen etc kost veel tijd en ik heb ook geen zin in een emmer sop met dweil uitwringen etc.
Dus ik dacht aan een swiffer met van die wegwerp natte vloerdoekjes? Of is er iets anders makkelijks? zo min mogelijk bukken
En met zo’n doekje kun je ook maar 1 m2 doen misschien? hebben een groot oppervlakte. Of eentje die sprayt is dat handig?
Hoor het graag wat jullie hiervoor handig vinden!

1 like

Ik heb een dweil met een spray systeem. Laat het schoonmaakmiddel in de fles zitten en hoef alleen ff de doek een beetje nat te maken. Heb er meerdere doelen bij. Dweil nu ik dit systeem heb veel vaker dan eerst.

6 likes

Volgens mij is die mousse / spray van de kruidvat fijn hiervoor! (heb ik ook als tip van het forum) heb hem zelf ook, 1 keer geprobeerd. Sommige echt verkleuringen aanslag krijg je niet weg, maar wel het vettige/vieze.

4 likes

Zo’n ovenreiniger spray en dan gelijk plastic folie erop plakken en het laten intrekken een uur. Had dit op YouTube gezien en omg het werkte echt gestoord goed.

5 likes

Ja eerlijk. Gewoon met een antivetspray of ovenreiniger en uur laten trekken werkte allebei even goed bij mij! De truc is direct folie erop en wachten!

Ik vond die Swiffer Wetjet met zo’n knop waar dan spray uitkomt wel ideaal, alleen vond ik de geuren niet zo lekker. Dus niet zo’n Swiffer met natte wegwerpdoeken. Al is dat ook prima voor een keuken hoor! Maar niet een heel huis.

Iemand ervaring met een fijne robotstofzuiger? Dingen waar ik op moet letten?

2 likes

Een paar posts geleden ging het erover, @FredPaillet’s post kan je opzoeken.

3 likes

Heb je Dasty en dan de oven een beetje verwarmen al een keer geprobeerd?

4 likes

Ik vind een spray dweil heel erg handig! Juist voor bijvoorbeeld even snel in de keuken of andere plekken die wat sneller vies worden. Nog nooit zo vaak gedweild in mijn leven :joy: elke dag een andere dweil doek erom en gaan met die banaan. Echt heerlijk dat je niet eens elke keer een sopje hoeft te maken in een emmer, want het reservoir gaat best lang mee vind ik.
Ik gebruik het nu trouwens ook gewoon door mijn hele huis, want ik vind het zo makkelijk hahaha

2 likes

@appa @Nefertiti @Strawberry
Bedankt! ik twijfel tussen de swiffer wetjet en de leifheit easy spray.
Even mijn voors en tegens op een rijtje;
Ik vraag me af of er veel verschil tussen zit, de swiffer werkt met wegwerkdoekjes en de leifheit moet je wellicht alsnog zo’n doek uitwringen/wassen. Maar is daardoor duurzamer?
Qua gebruik is de leifheit denk ik wat voordeliger omdat je ook niet telkens die nieuwe strips en navulling moet kopen, al kun je die navulling ook weer hacken door er zelf een spulletje in de toen geloof ik. Lastig kiezen.

2 likes

Ik heb beiden en leifheitt wint wegens stevigere kwaliteit, beter voor het milieu, goedkoper en duurzamer

2 likes

Ik heb er zelf een van Lidl, maar ik zou zeker een systeem kiezen met herbruikbare doeken. Je moet toch wel handdoeken en keukendoekjes enzo wassen, dus dan kan je meteen die dweildoeken erbij doen. Volgens mij past er eigenlijk altijd wel een standaard formaat dweildoek op zo’n ding. Die zijn ook niet duur, dus daar zou je ook best een voorraad van kunnen aanleggen voor als je niet zo vaak wast.
Wij zijn hier thuis echt luie schoonmakers en die dweil is echt een uitkomst :joy:

Heb de wetjet. Heb net herbruikbare doekjes bestelt en we gaan heel creatief een gaatje boren in de reinigings fles om er nieuw schoonmaak middel in te doen. Zoeken nog een oplossing om hem dan weer af te sluiten maar waarschijnlijk met een kurkje ofzo.

Ik zou zelf voor die van leifheit gaan. Mijn man heeft die van swiffer gekocht

1 like

Als je de fles van wetjett omgekeerd met de dop in kokend water houdt, kan je hem daarna gewoon losschroeven en aanvullen met je eigen schoonmaakmiddel. Na enkele keren gaat het zelf vanzelf zonder kokend water.

5 likes