Huishoudtopic #2

Wonderspons?

3 likes

Geen ervaring mee maar lijken me lastige vlekken inderdaad.

Dingen die ik zou proberen:
Nancy’s Cream Cleaner
Nancy’s Pure Magic
Pink Stuff
Wonderspons

De eerste 2 zijn middelen die je zelf moet maken, het recept staat in de boeken van Nancy Birtwhistle.

5 likes

Misschien werkt dasty? En anders zou je nog groene zeep er op kunnen smeren en even laten trekken.

1 like

Whitening tandpasta wil ook weleens helpen.

Ik had ooit een toilet waar van die blauwe tabs in t reservoir konden ipv een blok in de pot, maar dat spetterde op de onderkant vd bril. Kreeg toen dat als tip vd sanitairwinkel en dat hielp dus echt.
Vlekken werden gelijk lichter en na paar keer herhalen weg.

2 likes

Ja, whitening tandpasta is echt handig spul. Ook om goor geworden trektouwtjes van lichtschakelaars etc weer schoon te krijgen!

5 likes

Thanks! Ik heb toevallig pink stuff besteld en die komt morgen binnen. Nagellakremover, dasty en wonderspons ook in huis, dus ga ze gewoon 1 voor 1 proberen. Keep you updated :wink:

4 likes

Die ranzige trektouwtjes heb ik direct vervangen voor trekstangen. Die worden meestal gebruikt voor gordijnen maar werken ook perfect bij een trekschakelaar en zijn veel beter schoon te houden.

6 likes

Ik heb ze vervangen door… nieuwe trektouwtjes. Is nog maar een schakelaartje, in een vertrek waar ik niet veel kom. Dus dat valt te overzien.

Wat hebben jullie voor afvalbakje voor gft op het aanrecht? Ik denk eraan de Mepal te kopen, of is er een fijnere? En met of zonder zakje? (Dat is dan weer geen gft namelijk)

Je hebt afbreekbare zakjes voor je gft afval.

1 like

Niets, ik vul gewoon een bakje/verpakking en die leeg ik als ik klaar ben met koken in de groene bak.

1 like

Wij hebben een mepal bakje die we zonder zakje gebruiken. Elke avond gooien we hem leeg in de groene container en daarna gaat hij in de vaatwasser. Dat doen we sinds we een keer een maden explosie op het aanrecht hadden dankzij zo’n groen bakje op het aanrecht. We hadden toen nog een grotere op het aanrecht (zo’n inzet bak voor de totem prullenbak van Joseph joseph). Vond dat toen zo vies dat ik hem nu elke avond in de vaatwasser doe. En als de vaatwasser niet aangaat even snel met de hand.

Ik vind die mepal bakjes geen aanrader. Ze sluiten super slecht af waardoor je alsnog een gft lucht ruikt. Zelfs als je hem elke dag leegt. Het is wle moeilijk een soortgelijk model te vinden die niet super groot en lelijk is.

Ik heb nu een bakje van de Ikea en die werkt perfect. Is niet te groot dus kan prima op het aanrecht staan. Het blijven gewoon niet echt mooie dingen. Er kunnen prima afbreekbare zakjes in. Scheelt ook stank in je container.

Oh en die van de Ikea is goedkoper! Die kost maar 5 euro en die van mepal 9 euro. Die van Mepal is trouwens 2,2 liter.

Edit: ik zie net dat Brabantia nu ook een kleine variant heeft. Dat is een van 1,8 liter. Kost wel 20 euro, maar heeft een hengel en is best mooi.

4 likes

Ik heb die van Brabantia, niet de goedkoopste maar vind m erg mooi. En die heeft een hengsel, wat ik fijn vind omdat ik er drie trappen mee af moet om ‘m te legen. Ik gebruik geen zakjes maar spoel ‘m steeds af na het legen en soms met een sopje.

Hier identiek hetzelfde, en na een jaar ziet ie er nog steeds als nieuw uit :slight_smile:

3 likes

Is het boek van Nancy Birtwhistle een aanrader? De Clean & Green

Wat waren de tips ook alweer voor die k*t bellenblaasvlekken?
Ik had het proberen terug te zoeken maar vind het niet direct.
een van de lievelings t shirts van mijn zoontje zit vol vlekken :frowning_face:

Door jullie hier trouwens super veel zin om gans mijn huis te poetsen, organiseren,…
En de boeken van Nancy Birthwhistle te kopen

1 like

Voor mij werkt ossengalzeep heel goed!

2 likes

Hier zijn al heel veel tips over gegeven in dit topic

1 like

Dit kwam ik in een FB-groep tegen. Ook vaatwasmiddel / glansspoelmiddel en dan in de zon wil weleens helpen, heb ik begrepen.

@Autumn Jazeker! Er worden tips in haar boeken gegeven die goed zijn voor het milieu en je portemonnee. Ik ben groot fan van Nancy.

7 likes