Huishoudtopic #2

Heb je de rubbers ook schoongemaakt? Misschien dat daar nog viezigheid in zat wat nu heeft afgegeven?

1 like

Ja, maar ga het straks even checken. Of misschien zijn ze wel weer vies door het vele gewas de afgelopen week :stuck_out_tongue_winking_eye: echt alles hier in huis heeft eraan moeten geloven van de dekentjes op de bank tot de kussenhoezen etc.

1 like

Is het toevallig in aanraking gekomen met iets waarin glycerine zit? Daar krijg ik ook altijd vlekken van

1 like

Nee dat denk ik niet, het zijn echt zwarte vlekken/strepen en geen glycerinevlekken (want die ellende ken ik helaas maar al te goed in kinderkleding door bellenblaas).

1 like

Zijn het geen strepen van het rubber van de wasmachine? Ons waterdichte molton heeft aan de onderkant zo’n soort rubberlaagje, dat kan schuren tegen de rubberring van de wasmachine en daarmee misschien strepen geven? Net als gymschoenen op een gymvloer.

3 likes

Het was echt aan de bovenkant, niet op dat laagje. Maar nog een keer wassen heeft het er gelukkig weer uitgekregen! Wellicht idd iets door de wrijving met de rubbers en die waterdichte laag ofzo.

Rubbers waren verder ook gewoon schoon zag ik.

4 likes

Super random maar ik heb dit ook eens gehad: wat bleek: was nog een restje potlood van een verdwaald potloodje van een van mijn kinderen. We vonden het potloodje ( zonder punt) terug in de wasmand. 🫣

3 likes

Hahaha. Zou zomaar zoiets kunnen zijn gezien er ook hydrofiele doeken tussen zitten en ze die ook wel eens uit de la trekken om mee te spelen met de poppen enzo!

Ik had vorig weekend zelfbruiner op gedaan (mousse van Bondi Sands) en ook ff naar de wc geweest.
Daar zit nu een lichtoranje/bruine afdruk op op de bril, die ik er niet meer af krijg :smiling_face_with_tear:
Ik ben al met bleek in de weer geweest. (wc papier over de rand gelegd en die doordrenkt met bleek) Maar die pakt maar minimaal en enkel op sommige plekken, waardoor het nu vlekkerig is.

Heeft iemand een tip hoe ik dit kan weghalen?

3 likes

Nagellak remover? Weet niet of dat wel goed is voor de wc bril…

1 like

Washcat van de Action? Daarmee krijg je echt alles weg volgens mij

Wonderspons?

3 likes

Geen ervaring mee maar lijken me lastige vlekken inderdaad.

Dingen die ik zou proberen:
Nancy’s Cream Cleaner
Nancy’s Pure Magic
Pink Stuff
Wonderspons

De eerste 2 zijn middelen die je zelf moet maken, het recept staat in de boeken van Nancy Birtwhistle.

5 likes

Misschien werkt dasty? En anders zou je nog groene zeep er op kunnen smeren en even laten trekken.

1 like

Whitening tandpasta wil ook weleens helpen.

Ik had ooit een toilet waar van die blauwe tabs in t reservoir konden ipv een blok in de pot, maar dat spetterde op de onderkant vd bril. Kreeg toen dat als tip vd sanitairwinkel en dat hielp dus echt.
Vlekken werden gelijk lichter en na paar keer herhalen weg.

2 likes

Ja, whitening tandpasta is echt handig spul. Ook om goor geworden trektouwtjes van lichtschakelaars etc weer schoon te krijgen!

5 likes

Thanks! Ik heb toevallig pink stuff besteld en die komt morgen binnen. Nagellakremover, dasty en wonderspons ook in huis, dus ga ze gewoon 1 voor 1 proberen. Keep you updated :wink:

4 likes

Die ranzige trektouwtjes heb ik direct vervangen voor trekstangen. Die worden meestal gebruikt voor gordijnen maar werken ook perfect bij een trekschakelaar en zijn veel beter schoon te houden.

6 likes

Ik heb ze vervangen door… nieuwe trektouwtjes. Is nog maar een schakelaartje, in een vertrek waar ik niet veel kom. Dus dat valt te overzien.

Wat hebben jullie voor afvalbakje voor gft op het aanrecht? Ik denk eraan de Mepal te kopen, of is er een fijnere? En met of zonder zakje? (Dat is dan weer geen gft namelijk)