Je hebt afbreekbare zakjes voor je gft afval.
Niets, ik vul gewoon een bakje/verpakking en die leeg ik als ik klaar ben met koken in de groene bak.
Wij hebben een mepal bakje die we zonder zakje gebruiken. Elke avond gooien we hem leeg in de groene container en daarna gaat hij in de vaatwasser. Dat doen we sinds we een keer een maden explosie op het aanrecht hadden dankzij zoân groen bakje op het aanrecht. We hadden toen nog een grotere op het aanrecht (zoân inzet bak voor de totem prullenbak van Joseph joseph). Vond dat toen zo vies dat ik hem nu elke avond in de vaatwasser doe. En als de vaatwasser niet aangaat even snel met de hand.
Ik vind die mepal bakjes geen aanrader. Ze sluiten super slecht af waardoor je alsnog een gft lucht ruikt. Zelfs als je hem elke dag leegt. Het is wle moeilijk een soortgelijk model te vinden die niet super groot en lelijk is.
Ik heb nu een bakje van de Ikea en die werkt perfect. Is niet te groot dus kan prima op het aanrecht staan. Het blijven gewoon niet echt mooie dingen. Er kunnen prima afbreekbare zakjes in. Scheelt ook stank in je container.
Oh en die van de Ikea is goedkoper! Die kost maar 5 euro en die van mepal 9 euro. Die van Mepal is trouwens 2,2 liter.
Edit: ik zie net dat Brabantia nu ook een kleine variant heeft. Dat is een van 1,8 liter. Kost wel 20 euro, maar heeft een hengel en is best mooi.
Ik heb die van Brabantia, niet de goedkoopste maar vind m erg mooi. En die heeft een hengsel, wat ik fijn vind omdat ik er drie trappen mee af moet om âm te legen. Ik gebruik geen zakjes maar spoel âm steeds af na het legen en soms met een sopje.
Hier identiek hetzelfde, en na een jaar ziet ie er nog steeds als nieuw uit
Is het boek van Nancy Birtwhistle een aanrader? De Clean & Green
Wat waren de tips ook alweer voor die k*t bellenblaasvlekken?
Ik had het proberen terug te zoeken maar vind het niet direct.
een van de lievelings t shirts van mijn zoontje zit vol vlekken
Door jullie hier trouwens super veel zin om gans mijn huis te poetsen, organiseren,âŚ
En de boeken van Nancy Birthwhistle te kopen
Voor mij werkt ossengalzeep heel goed!
Hier zijn al heel veel tips over gegeven in dit topic
Dit kwam ik in een FB-groep tegen. Ook vaatwasmiddel / glansspoelmiddel en dan in de zon wil weleens helpen, heb ik begrepen.
@Autumn Jazeker! Er worden tips in haar boeken gegeven die goed zijn voor het milieu en je portemonnee. Ik ben groot fan van Nancy.
Weet jij misschien het verschil tussen Clean and Green en Green living made easy? Ik wil een van beiden cadeau doen maar zie weinig verschil, dus kan niet kiezen.
Shout heb ik niet thuis, dus ga het even uitproberen met enkel de ossengalzeep en Vanish. En hopelijk wil de zon de volgende dagen ook even meewerken.
Bedankt!
Clean & Green gaat vooral over schoonmaken. GLME gaat ook over schoonmaken, maar ook over energiezuinig koken, tuinieren, het huishouden in het algemeen, en bakken.
Ik ben nu niet thuis maar als je heel gerichte vragen hebt kan ik de boeken er vanavond wel bij pakken.
Dit heb ik geprobeerd een paar weken geleden, maar de vlekken waren helaas te hardnekkig. Ik hoop dat jij meer succes hebt @Rockstar
Oudste haar favoriete vest zat laatst onder de bellenblaas vlekken. Baalde er echt van, zoân lekker gebreid vest in het geel wat overal bij kon en ha dat last minute bij de was gegooid zo van oh is dat ook weer een keer fris, want met het warme weer droeg ze het vooral in de ochtend even met wegbrengen. Dus niet eerst uitgespoeld met water en meteen weer raak
Zag er echt niet meer uit, mega grote vlekken overal. Heb het uiteindelijk 2 dagen in een emmer met vanish (zon pot met poeder gehad) en dat heeft de vlekken dusdanig vervaagd dat het nu als je het niet weet niet meer opvalt. Maar is de eerste keer dat het me is gelukt het ook echt beter te krijgen, dus wellicht ook gelukkig met het materiaal en de kleur gehad? Heb daarna op dezelfde manier nog wat goedkope shirtjes met vlekken geprobeerd en helaas geen succes.
Vest is dusdanig favoriet bij haar dat mijn andere oplossing verven met textielverf was. Heb ik zelf wel eens gedaan met broeken of tanktops waar ik zonnebrand vlekken niet meer uitkreeg en voor die vlekken werkte dat. Rest vd kleding met bellenblaasvlekken is met printjes dus niet geschikt voor verven.
Nu het toch over vlekken gaat: hoe krijg je zonnebrandcrème uit kleding? Nooit geen problemen gehad, en ik smeer mn kind voor het eerst in en overal zitten vlekken op haar mooie witte romper. Ik heb al geprobeerd te weken met biotex maar dat heeft niet geholpen. Dag in de zon ook niet (de poepvlekken daarintegen zijn er wel uitgegaan).
Glansspoelmiddel voor de vaatwasser! Helemaal doorweken ermee, nachtje laten staan en gewoon wassen in de machine. Ben echt fan van deze tip want heb daarmee een antiek lakentje van mân schoonmoeder gered haha
Ah top, dankje! Dan koop ik GLME, zijn allemaal onderwerpen waar mijn moeder in geinteresseerd is
Echt die k*tbellenblaas.
Ik hoop echt dat het eruit gaat.
Ik let normaal ook vrij goed op, geef het hen ook bijna nooit meer mja soms ontsnapt het eens aan de aandacht.