Weet jij misschien het verschil tussen Clean and Green en Green living made easy? Ik wil een van beiden cadeau doen maar zie weinig verschil, dus kan niet kiezen.
Shout heb ik niet thuis, dus ga het even uitproberen met enkel de ossengalzeep en Vanish. En hopelijk wil de zon de volgende dagen ook even meewerken.
Bedankt!
Clean & Green gaat vooral over schoonmaken. GLME gaat ook over schoonmaken, maar ook over energiezuinig koken, tuinieren, het huishouden in het algemeen, en bakken.
Ik ben nu niet thuis maar als je heel gerichte vragen hebt kan ik de boeken er vanavond wel bij pakken.
Dit heb ik geprobeerd een paar weken geleden, maar de vlekken waren helaas te hardnekkig. Ik hoop dat jij meer succes hebt @Rockstar
Oudste haar favoriete vest zat laatst onder de bellenblaas vlekken. Baalde er echt van, zo’n lekker gebreid vest in het geel wat overal bij kon en ha dat last minute bij de was gegooid zo van oh is dat ook weer een keer fris, want met het warme weer droeg ze het vooral in de ochtend even met wegbrengen. Dus niet eerst uitgespoeld met water en meteen weer raak
Zag er echt niet meer uit, mega grote vlekken overal. Heb het uiteindelijk 2 dagen in een emmer met vanish (zon pot met poeder gehad) en dat heeft de vlekken dusdanig vervaagd dat het nu als je het niet weet niet meer opvalt. Maar is de eerste keer dat het me is gelukt het ook echt beter te krijgen, dus wellicht ook gelukkig met het materiaal en de kleur gehad? Heb daarna op dezelfde manier nog wat goedkope shirtjes met vlekken geprobeerd en helaas geen succes.
Vest is dusdanig favoriet bij haar dat mijn andere oplossing verven met textielverf was. Heb ik zelf wel eens gedaan met broeken of tanktops waar ik zonnebrand vlekken niet meer uitkreeg en voor die vlekken werkte dat. Rest vd kleding met bellenblaasvlekken is met printjes dus niet geschikt voor verven.
Nu het toch over vlekken gaat: hoe krijg je zonnebrandcrème uit kleding? Nooit geen problemen gehad, en ik smeer mn kind voor het eerst in en overal zitten vlekken op haar mooie witte romper. Ik heb al geprobeerd te weken met biotex maar dat heeft niet geholpen. Dag in de zon ook niet (de poepvlekken daarintegen zijn er wel uitgegaan).
Glansspoelmiddel voor de vaatwasser! Helemaal doorweken ermee, nachtje laten staan en gewoon wassen in de machine. Ben echt fan van deze tip want heb daarmee een antiek lakentje van m’n schoonmoeder gered haha
Ah top, dankje! Dan koop ik GLME, zijn allemaal onderwerpen waar mijn moeder in geinteresseerd is
Echt die k*tbellenblaas.
Ik hoop echt dat het eruit gaat.
Ik let normaal ook vrij goed op, geef het hen ook bijna nooit meer mja soms ontsnapt het eens aan de aandacht.
Zijn echt al vaak tips over gegeven als je zoekt in dit topic
Nee je bent geen goorlap hoor. Tegenwoordig zit er in bellenblaas vaak glycerine om mooiere bellen te krijgen. Als je kind fanatiek heeft lopen bellenblazen met een gekregen bellenblaas (van een traktatie of feestje of zo) ontstaan er onzichtbare vlekken. Als die in aanraking komen met wasmiddel in de wasmachine, worden ze wel zichtbaar en zijn de vlekken zeer hardnekkig.
Je kunt het voorkomen door shirtjes etc even af te spoelen met water maar daar moet je maar net aan denken.
Als mijn kind bellenblaast met een nieuwe bellenblaas, mik ik eerst de inhoud weg en maak ik het zelf met afwasmiddel.
Mijn kind heeft tegenwoordig een creme van de huisarts waar glycerine in zit 2 keer per dag goed aanbrenen over heel het lichaam
Echt om te huilen die vlekken in de kleding
Oh wat naar! Spoel je alles voor?
Nee, daar heb ik dus elke keer geen erg in.
Vervolgens ga ik met ossegal en Biotex aan de slag en krijg ik vrijwel alle vlekker en wel weer uit. Maar makkelijk is anders
Zou voorspoelen met het voorwasprogramma van de wasmachine niet werken?
Ja zolang je dat maar doet voor je er wasmiddel bij doet, de gylcerine reageert op een stof in het wasmiddel.
Wij hebben een Senseo waar je ook filterkoffie mee kunt zetten. Hoe kan ik dit bovenste gedeelte ontkalken? Dit is niet los te maken namelijk… iemand ervaring mee?
Werkt een kledingstomer voor blouses? Ik heb geen plek voor een strijkijzer, maar heb wel een paar leuke blouses in mijn kast die ik bijna nooit kan dragen.
Ontkalk je volgens de handleiding met een oude koffiepad in de houder?
Ik vind een stomer mwah. Het haalt lichte kreukels wel weg maar echt diepe is toch wat lastiger. Ook vind ik als je iets met franjes of een plooi hebt een strijkijzer toch makkelijker.
Ik zag laatste dit. Misschien heb je hier plek voor?
https://www.fonq.nl/product/joseph-joseph-pocket-vouwbare-tafel-strijkplank/565935/?channel_code=544&s2m_product_id=296669&utm_source=google&utm_campaign=organic_shopping&utm_content=296669&utm_medium=organic&gclid=Cj0KCQjw6_CYBhDjARIsABnuSzoP9bGDKnWf-1UwOzxt04-Hbx6LpVF65_0g5b4AHB8nyuVDvYc7-MQaAmZ9EALw_wcB&gclsrc=aw.ds