Huishoudtopic #1

Heb je before en after foto’s? :smirk:

1 like

Geen before fotos helaas :sob: ik had niet gedacht dat het echt zoveel zou verschillen. Wel gehoopt haha.

Wel tijdens en after fotos, maarja, daar heb je niet zo heel veel aan.

Misschien zie je het hier een beetje


Hier links van m’n man zie je een stukje before

Dit is datzelfde stuk after:

5 likes

Ah jammer! Wel echt leuk om te doen denk ik. Was het ook nog lang nat?

Het is nu al redelijk opgedroogd, maar hebben ook wel geluk met het weer. Het stoeltje van de kinderen is al droog, maar die had ik buiten in de zon gezet. De bank is denk ik over een uurtje wel droog ook.

Net mijn draadloze stofzuiger van de trap kapot laten vallen.
Nu wil ik voor een Dyson gaan. Maar zoveel prijsverschillen tussen de verschillende modellen van 300 - 1500.
Welke is nu echt aan te raden?

Heeft iemand een tip voor een goed stoomapparaat? Het liefst ook eentje waar je geen gedestilleerd water voor hoeft te gebruiken.

Strijken staat echt in mijn top 3 vervelende huishoudklusjes. Dus als ik dat niet meer hoef te doen ben ik je voor eeuwig dankbaar.

@chasingrainbows had laatst een video gemaakt over een stomer

1 like

Ik heb deze al een aantal jaar en ben er erg tevreden over. Ik doe er voornamelijk shirtjes, polo’s en dunne blouses mee. En die worden mooi glad. Dikke katoenen overhemden en pantalons en strijk ik nog wel. Maar dat is een keer in de zoveel maanden en het stoomding gebruik ik minstens 1x per maand als ik de schone was te lang heb laten liggen.

Het is wel een heel apparaat maar bovenaan kan je een kleerhanger hangen en daar kan de kleding dan aangehangen worden.

Ik heb hem wel in de aanbieding gekocht, weet niet of ik hem voor deze prijs zou aanschaffen. Dan denk ik eerder een kleinere zonder de hele ombouw erbij.

1 like

Heb hem verwijderd kreeg allemaal berichtjes dat mensen me herkennen ook via pb enz, vond t toch te awkward :rofl:

1 like

Hahaha sorry ik was er daar 1 van :slightly_frowning_face:

Misschien heb je hier wat aan:

https://www.coolblue.nl/advies/vergelijk-de-dyson-v7-met-v8-en-v10.html

Ja maar dat maakt niet uit want jou herken / ken ik ook, maar van onbekenden ofja vanuit mij dan onbekend is t creepy :sob:

1 like

Hebben mensen hier wel eens kleding zwart geverfd in de wasmachine? En welke raden jullie dan aan? Zonder dat de wasmachine zwart blijft voor de wasbeurt erna :sweat_smile:

Ja met dylon. Zo een waar het zout al bij zit. Ik had toen een jeans een jurkje gedaan en ging goed!
Daarvoor een keer een aantal dekbedhoezen olijf en dat werd heel vlekkerig en lelijk. Dus ik zou niet te veel kleding tegelijk doen

Ik heb het ook een paar keer met succes uitgevoerd! Let wel op dat de stof geschikt is voor kleuren. Ik heb ooit een rood laken zwart gekleurd en de stiksels bleven rood. Best een lelijke combinatie.
De rubber van mijn wasmachine heeft wel zwarte vegen. Ze geven geen zwart af, maar ik krijg ze ook niet meer proper. Omdat het niet stoort doe ik er ook wel geen moeite voor.

1 like

Ik heb wel eens witte bekleding van een bank zwart geverfd met dylon, kwam er uiteindelijk blauw uit maar prima. Was ook veel en stugge stof. Wasmachine bleef schoon!

1 like

Weet iemand of ze dit soort draadmandjes om aan een plank te hangen verkopen bij de action of blokker of een andere winkel ofzo? Ik zie deze op bol maar wil ze liever eerst in het echt zien.

2 likes

Ikea heeft deze!

1 like

Zoals al werd getipt, IKEA. Ik heb ze wel gezocht bij Jysk/Kwantum etc maar nergens gevonden.
Zijn prima kwaliteit! Afmetingen staan erbij. Had er eerst 1 en daarna nog 3 gehaald omdat ik allerlei andere plankjes en plekken bedacht haha

3 likes

Ik heb een gele stoel van Ikea, de welbekende Strandmon, en ik had gepland dit weekend de hoes van het stoelkussen te wassen.
Kom ik er dus achter dat die hoes helemaal niet in de wasmachine mag, en op internet las ik diverse berichten van mensen dat je het ook echt niet moet doen ivm het risico op krimpen. Ook het gebruik van textielreinigers wordt afgeraden.
Flinke tegenvaller voor mij, want er zaten flinke watervlekken op (de beker van mijn dochter is een paar keer omgevallen op de stoel, en ook al was het maar een paar druppels water, toch zaten er lelijke kringen op).

Nu heb ik gisteravond alsnog het zitkussen schoon gekregen. Ik heb een plantenspuit met pomp (Action) gevuld met warm water met daarin een paar druppeltjes afwasmiddel van Dubro. Toen heb ik buiten het stoelkussen nat gesproeid met de plantenspuit (met fijne zachte druppeltjes, je kunt instellen hoe hard / zacht de straal is). Op zo’n manier dat alles gecontroleerd nat werd, maar niet drijfnat, en dat alles even nat was. Met een doek heb ik de vlekken kunnen wegwrijven.
Het heeft een nacht gedroogd in de badkamer en vanmiddag was het droog, en de waterkringen die er in zaten zijn weg. Helaas heb ik geen voor en na-foto’s gemaakt, maar het resultaat mag er zijn. De kringen zijn er gewoon niet meer en daar ben ik heel erg blij mee. En ik heb het stoelkussen niet uit de hoes hoeven halen omdat de hoeveelheid water meeviel.
Op de leuning zit ook nog een kring, die ga ik op deze manier ook proberen te verwijderen.

13 likes